

Ο όμιλος Volkswagen θα μπορούσε να μετεγκαταστήσει μέρος της παραγωγής της μάρκας Audi στις ΗΠΑ, προκειμένου να γλιτώσει από τους αμερικανικούς τελωνειακούς δασμούς (+25%), δήλωσε ο επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας σε συνέντευξή του που δημοσιεύτηκε χθες, προσθέτοντας πως διεξάγει συνομιλίες με την κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ.
Ο όμιλος Φόλκσβαγκεν θέλει να κάνει «ό,τι είναι δυνατόν για να παραμείνει αξιόπιστος επενδυτής και εταίρος στις ΗΠΑ», διαβεβαίωσε ο Όλιβερ Μπλούμε σε συνέντευξή του στη Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Τόνισε πως για την Άουντι η παραγωγή στις ΗΠΑ εγγράφεται «στην αναπτυξιακή στρατηγική μας».
Απέκλεισε πάντως τη μεταφορά της παραγωγής των σπορ αυτοκινήτων Porsche στις ΗΠΑ, παρότι αυτή είναι η μεγαλύτερη αγορά τους, λόγω του χαμηλού όγκου πωλήσεων (70.000 οχήματα τον χρόνο).
Η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή κατασκευάστρια αυτοκινήτων, ο όμιλος Φόλκσβαγκεν, πλήττεται ιδιαίτερα από τους αμερικανικούς τελωνειακούς δασμούς. Τα αυτοκίνητα με τον λογότυπο VW που πωλούνται στις ΗΠΑ κατά το 65% έχουν εισαχθεί από την Ευρώπη ή από το Μεξικό, παρότι υπάρχει εργοστάσιο της μάρκας στο Τενεσί.
Τα οχήματα των Άουντι και Πόρσε παράγονται όλα εκτός ΗΠΑ.
Και η αμερικανική αγορά, όπου οι πωλήσεις σημείωσαν συνολικά αύξηση 6,4% πέρυσι, έχει γίνει ακόμη σημαντικότερη για τον όμιλο Φόλκσβαγκεν με δεδομένη τη μείωση της ταχύτητάς της στην Κίνα, όπου ο όμιλος, που διέρχεται κρίση ανταγωνιστικότητας, έχει ξεπεραστεί, ιδιαίτερα στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Ο κ. Μπλούμε, αποφεύγοντας να κάνει εκτιμήσεις για τις συνέπειες των δασμών, είπε πως «προετοιμαζόμαστε για διάφορα σενάρια», αλλά πρόσθεσε πως δεν θα πάρει αποφάσεις «εσπευσμένα» αλλά θα αναζητήσει «συνολική λύση» με την κυβέρνηση Τραμπ.
Τη Δευτέρα, ο αμερικανός πρόεδρος φάνηκε να ανοίγει την πόρτα στην αναζήτηση συμβιβαστικής στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, καθώς μεγάλες αμερικανικές κατασκευάστριες κρούουν πλέον τον κώδωνα του κινδύνου για τον αντίκτυπο των δασμών στην παραγωγή και στα έσοδά τους. Δήλωσε έτοιμος να εξετάσει «πώς μπορούν να βοηθηθούν οι κατασκευάστριες», χωρίς πάντως να γίνει πιο συγκεκριμένος.
Σχετικά Νέα
Intralot: Διαψεύδει δημοσίευμα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε. σε απάντηση της υπ΄αριθμ. πρωτ. 809/22.04.2025 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σχετικά.
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση οικονομικών μεγεθών και νέες επενδύσεις
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ παρουσίασε αύξηση στον κύκλο εργασιών το 2024, ο οποίος.
Novo Nordisk: Το χάπι αδυνατίσματος της Eli Lilly ρίχνει 7% τη μετοχή
Πάνω από 7% υποχωρεί η μετοχή της Novo Nordisk εν μέσω ανησυχιών ότι ένα.
Μικρά κέρδη στη Λεωφόρο Αθηνών μετά τις αργίες
Επιστροφή στη δράση για τους επενδυτές στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τους τελευταίους να «ζυγίζουν».