Nielsen: Ψηλά ο δείκτης εμπιστοσύνης αλλά και η …ανασφάλεια

Σταθερότητα του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης καταγράφει η τριμηνιαία μελέτη της Nielsen για την Ελλάδα αλλά την ίδια ώρα η πλειοψηφία των καταναλωτών (7 στους 10) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται ακόμη σε ύφεση ενώ η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, σταθερός στις 84 μονάδες, πολύ κοντά στον ευρωπαϊκό δείκτη (που διαμορφώθηκε στις 86 μονάδες), παρέμεινε στο δ` τρίμηνο του 2019 ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.

Και οι τρεις επιμέρους παράγοντες, βάσει των οποίων υπολογίζεται ο δείκτης, παραμένουν σταθεροί, με το 42% των Ελλήνων να προβλέπουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση μέσα στους επόμενους 12 μήνες θα είναι βελτιωμένη.

Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες πιστεύουν ότι η χώρα θα καταφέρει να βγει από την οικονομική κρίση μέσα στους επόμενους 12 μήνες με το ποσοστό να φθάνει στο 31% σημαντικά αυξημένο σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο όπου μόλις το 14% εξέφραζε την ανάλογη πεποίθηση.

Οι 7 στους 10 Έλληνες (70%) πιστεύουν ότι η χώρα βρίσκεται σε οικονομική ύφεση, σταθεροποιημένο από το δ’ τρίμηνο του 2018.

Μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, η Ελλάδα καταλαμβάνει την πρώτη θέση, μαζί με την Ισπανία, αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια, με 1 στους 4 Έλληνες να ανησυχούν για την εργασία (26%). Για την προσωπική υγεία ανησυχεί το 24%, ενώ για την οικονομία το 22% – στα ίδια επίπεδα με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Ακολουθούν οι ανησυχίες για τα χρέη του νοικοκυριού με 20% και το μεταναστευτικό με 19% (έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου 9% για την κάθε μια ανησυχία αντίστοιχα).

Σημειώνεται επίσης το μειωμένο το ποσοστό των Ελλήνων που προσπαθούν να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους σε ποσοστό 62% έναντι 71% στην αντίστοιχη περσινή περίοδο. Οι δυο κύριες ενέργειές τους για συγκράτηση των εξόδων, συνεχίζουν να είναι οι περικοπές των εξόδων για διασκέδαση εκτός σπιτιού με 59% (έναντι 79% το 4o τρίμηνο 2018) και για ρουχισμό με 53% (62% το δ’ τρίμηνο 2018). Τέλος, το 53% των Ελλήνων αναφέρει ότι καταφεύγει σε αγορά φθηνότερων ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, μειωμένο ποσοστό αναφορών σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (58% το δ’ τρίμηνο 2018).

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα