

Παγιώνεται και αποτελεί τη νέα κανονικότητα η σημαντική αύξηση της χρήσης του ηλεκτρονικού εμπορίου καταναλωτών λόγω κορωνοιού κατά την περίοδο του lockdown, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησαν το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστήμιο Αθηνών με δείγμα 750 ατόμων στα τέλη Αυγούστου 2020.
Συγκεκριμένα, σε σχέση με πέρυσι έχει υπερ-διπλασιαστεί η συστηματική τάση αγορών από ηλεκτρονικά καταστήματα γενικά (από το 21% των χρηστών διαδικτύου που είχε κάνει τουλάχιστον μία διαδικτυακή αγορά το τελευταίο δεκαήμερο το 2019) σε 50% τον Αύγουστο 2020, με το ποσοστό να είναι σταθερό σε σχέση και με τις δύο μετρήσεις του Μαΐου. Η καταγραφή αυτή δείχνει ότι οι αρχικές προβλέψεις ότι ένα μεγάλο μέρος της αύξησης των αγορών μέσω διαδικτύου λόγω του lockdown θα επανέλθει στην πρότερη κατάσταση, δεν επαληθεύονται. Αντίθετα καταγράφεται μία σταθεροποίηση της πελατειακής βάσης των αγορών μέσω διαδικτύου περίπου στο μέγεθος του 50% του πληθυσμού.
.jpg)
.jpg)
Όσον αφορά τις εναλλακτικές λύσεις της παραλαβής από το κατάστημα και της παράδοσης κατ’ οίκον, με μεγάλη διαφορά οι καταναλωτές προτιμούν την δεύτερη με ποσοστό 57% έναντι 17% της πρώτης, ενώ το 26% προτιμάει και τα δύο. Η παράδοση κατ’ οίκον θεωρείται πιο εύκολη από 62%, πιο εξυπηρετική από το 53%, πιο ασφαλής για την υγεία από 49% και συνολικά καλύτερη από το 46%. Αντίθετα η υπηρεσία παραλαβής από το κατάστημα θεωρείται πιο γρήγορη από το 45% και πιο οικονομική από το 38%. Αν και μόνο μία μειοψηφία προτιμά την παραλαβή από το κατάστημα, το ποσοστό του 17% μαζί με το 26% που προτιμάει και τις δύο – σύνολο 43% – είναι επαρκές για να προβληματίσει τις επιχειρήσεις του κλάδου σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχουν.
.jpg)
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η μετά-covid19 lock-down εποχή χαρακτηρίζεται από υψηλότερη διείσδυση των διαδικτυακών αγορών, παράλληλα όμως σημειώνεται ότι οι εξελίξεις τόσο σε σχέση με την εξάπλωση της πανδημίας (αύξηση κρουσμάτων), όσο και σε σχέση με τα μέτρα προστασίας από τον κορονοϊο δύνανται ακόμα να επηρεάζουν σημαντικά τις εξελίξεις. Συγκεκριμένα, το κοινό του ηλεκτρονικού λιανεμπορίου σταθεροποιείται σε επίπεδα 50% των χρηστών διαδικτύου, οι ηλεκτρονικές αγορές τροφίμων από σχεδόν ανύπαρκτα ποσοστά παγιοποιούν σημαντική πελατειακή βάση. Παράλληλα, η ήδη ώριμη αγορά της ηλεκτρονικής παραγγελίας έτοιμου φαγητού συνεχίζει να αναπτύσσεται με υψηλούς ρυθμούς.
Σημειώνεται ότι την επιστημονική επιμέλεια της μελέτης έχουν οι Δρ. Λευτέρης Κιοσές (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) και ο Καθ. Γεώργιος Δουκίδης (Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου – ELTRUN)
Σχετικά Νέα
Γιορτινό τραπέζι: Τα απαραίτητα αγοράζει ο κόσμος από τη Βαρβάκειο και το Καπάνι – Μικρή πτώση στις τιμές σήμερα
Την τελευταία στιγμή περιμένουν πολλοί καταναλωτές για να προμηθευτούν τα απαραίτητα για το αυριανό πασχαλινό.
Πασχαλινές διακοπές: Ναύπλιο, Καλαμάτα, Κέρκυρα και Πήλιο στις πρώτες επιλογές των ταξιδιωτών – Ποιοι προορισμοί ξεχώρισαν
Ισχυρή τουριστική κίνηση καταγράφεται ήδη από το Πάσχα, με τα πρώτα μηνύματα για τη φετινή σεζόν να.
Γιορτινό τραπέζι: Τα απαραίτητα αγοράζει ο κόσμος από τη Βαρβάκειο και το Καπάνι – Μικρή πτώση στις τιμές σήμερα
Την τελευταία στιγμή περιμένουν πολλοί καταναλωτές για να προμηθευτούν τα απαραίτητα για το αυριανό.
Μεγάλη άνοδος στον αριθμό των διαθέσιμων Αirbnb στην Ελλάδα
Μικρή κάμψη κατέγραψε η ελληνική αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων τον Μάρτιο, σύμφωνα με την τελευταία.