Νέα εμπόδια για τις βλέψεις του Facebook στην επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα

Ο Andrew Bosworth έχει ηγηθεί της πορείας του Facebook σε κάποιες από τις πιο κρίσιμες πρωτοβουλίες του, όπως το news feed, η στρατηγική διαφημίσεων για κινητά, και το commerce tab. Τώρα, επιβλέπει την είσοδο της εταιρείας στον κλάδο που θεωρεί ως τον κατεξοχήν σημαντικό για το μέλλον: την επαυξημένη και εικονική πραγματικότητα.

Τη συγκεκριμένη τεχνολογία, το Facebook προσπαθεί να την καταστήσει δημοφιλή από τότε που πλήρωσε 2 δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Oculus, της εταιρείας κατασκευής των headset εικονικής πραγματικότητας, το 2014. Αν και τα διευθυντικά στελέχη έτρεφαν μεγάλες ελπίδες την περίοδο εκείνη, ο κόσμος δεν φάνηκε να συμφωνεί.

Η υψηλή τιμή του εξοπλισμού, ο άβολος σχεδιασμός του και μια περιορισμένη γκάμα εφαρμογών έχει περιορίσει τις πωλήσεις της Oculus κυρίως σε video gamers. Και έχει υπάρξει εξαιρετικά δύσκολο να πειστεί το κοινό να χρησιμοποιήσει τα headset στον χώρο εργασίας, ενώ εξίσου δύσκολη έχει αποδειχθεί η ενσωμάτωσή του σε πιο ευρείας χρήσης προϊόντα.

Ο Bosworth, ο οποίος βρίσκεται στην τωρινή θέση από τον Αύγουστο 2018, προσπαθεί να συνδέσει πολλά από τα προϊόντα του Facebook με την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα.

Η πρόκληση για τον ίδιο είναι να δώσει στους καταναλωτές περισσότερους ρόλους για να χρησιμοποιούν την επαυξημένη και την εικονική πραγματικότητα. Παράλληλα, πρέπει να ξεφορτωθεί την εικόνα του Facebook που παραπέμπει σε έναν οργανισμό που νοιάζεται μόνο για τη συλλογή δεδομένων των χρηστών και δεν ενδιαφέρεται για την ιδιωτικότητα τους.

«Το Facebook έχει αποδείξει ότι μπορεί να προσαρμόζεται στο μεταβαλλόμενο καταναλωτικό τοπίο», λέει ο Bosworth. «Πρέπει με τη δουλειά μας να δείξουμε στους σκεπτικιστές ότι είμαστε σοβαροί».

Το τμήμα επαυξημένης / εικονικής πραγματικότητας του Facebook απασχολεί πάνω από 4.000 εργαζομένους παγκοσμίως. Ήδη, η εταιρεία προωθεί τον κόμβο βιντεο-κλήσεων Portal, που είναι η απάντηση στο δημοφιλές Amazon Echo. Παράλληλα, παρουσίασε ένα ασύρματο headset εικονικής πραγματικότητας και ανέπτυξε ένα στούντιο επαυξημένης πραγματικότητας με την επωνυμία Spark AR, το οποίο επιτρέπει σε εταιρείες και χρήστες να δημιουργούν φίλτρα για τις κάμερες των κινητών τηλεφώνων.

Επιπλέον, το τμήμα εργάζεται πάνω σε ιδιαίτερα ρεαλιστικά avatar που θα μπορούν να εκφράζουν συναισθήματα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να συνδέονται πιο φυσικά μεταξύ τους σε εικονικούς χώρους.

«Το εύρος των φιλοδοξιών μας είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ ό,τι φαίνεται στην επιφάνεια» είπε ο Bosworth. Το Facebook προσπαθεί να «προωθήσει μια νέα γενιά πλατφόρμων που θα βάζουν στο επίκεντρο την ανθρώπινη διασύνδεση».

Όμως, οι αναλυτές λένε ότι το «μπάσιμο» του Facebook στην επαυξημένη / εικονική πραγματικότητα και το έξυπνο οικιακό hardware είναι μια παράπλευρη και μάλλον ασήμαντη δραστηριότητα για την εταιρεία. Το 2018, το Facebook είχε έσοδα 825 εκατομμυρίων δολαρίων από πληρωμές και άλλα χρεώσεις, που περιλαμβάνουν τις πωλήσεις όλων των προϊόντων hardware. Οι αναλυτές λένε ότι αυτό το ποσό είναι ασήμαντο, δεδομένου ότι η εταιρεία εξασφάλισε συνολικά έσοδα 55,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων την ίδια χρονιά.

«Ρεαλιστικά μιλώντας, εάν πουλούσαν 10 εκατομμύρια Oculus ετησίως, θα μας το έλεγαν» είπε ο Michael Pachter, αναλυτής της Wedbush Securities, σχολιάζοντας την παντελή έλλειψη στοιχείων ως προς τον αριθμό των headset εικονικής πραγματικότητας που έχει πουλήσει το Facebook.

Το Oculus «είναι μια επιχειρηματική δραστηριότητα ύψους το πολύ μισού δισεκατομμυρίου δολαρίων, και μισό δισεκατομμύριο δολάρια για το Facebook παραπέμπει σε στατιστικό λάθος» κατέληξε ο Pachter.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα