Ν. Βούτσης: Καθεστωτική διάθεση καταδεικνύουν οι θεωρίες περί ιδεοληψιών της ΝΔ

«Η οικογένεια βοήθησε όπως βοηθάει διαχρονικά. Αλλά το στοιχείο που οδήγησε στην επιβίωση μέσα στη δεκαετία είναι προφανώς το οριζόντιο κίνημα και κύμα αλληλεγγύης και ανθρωπισμού. Είναι οι αξίες πάνω στις οποίες μπόρεσε να μείνει όρθιος με αξιοπρέπεια αυτός ο λαός. Αλίμονο εάν είναι το «Ελλάς- Ελλήνων- Χριστιανών»», τονίζει μεταξύ άλλων ο βουλευτής τυο ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Βούτσης, σχολιάζοντας τις τοποθετήσεις της ΝΔ κατά τη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση.

Βασικά σημεία ομιλίας του τέως Προέδρου της Βουλής και βουλευτή Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Βούτση στη δεύτερη ημέρα της συζήτησης για τη Συνταγματική Αναθεώρηση:

  • Όλοι γνωρίζουμε ότι η Δικτατορία, η οποία είχε ενδυθεί το ένδυμα του «Ελλάς- Ελλήνων- Χριστιανών» και του «Πατρίς-Θρησκεία-Οικογένεια» έπεσε από το «Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία». Αυτό έχει γράψει η ιστορία, αυτό τιμάμε κάθε χρόνο. Και γι’ αυτό να μην είμαστε αναθεωρητικοί της ιστορίας, ακόμα και για τα πρόσφατα γεγονότα, τα οποία τα ξέρουμε πάρα πολύ καλά.
  • Τι ήρθε ως ανάγκη μέσα στα χρόνια της 10ετούς κρίσης ιδιαίτερα στους τομείς των Ελευθεριών, των δικαιωμάτων, του κοινωνικού κράτους, των μεγάλων αλλαγών που υπήρξαν στο διεθνή περίγυρο, των αδιεξόδων μπροστά στα οποία βρέθηκε η Ε.Ε., του προσφυγικού-μεταναστευτικού θέματος που έφερε στην επιφάνεια με ορμητικό τρόπο αξίες αλληλεγγύης και ανθρωπισμού με τις οποίες επιβιώσαμε μέσα στην κρίση; Περίμενα ότι πάνω σε αυτά πρέπει να συσκεφτούμε, να αναστοχαστούμε, να αντιπαρατεθούμε και να νομοθετήσουμε το Σύνταγμα. Αντ’ αυτού γυρίσαμε σαν να μην είχε συμβεί τίποτα για δέκα χρόνια και ακούσαμε ότι δεν είναι το κοινωνικό κράτος δικαίου αυτό το οποίο εγγυάται την επιβίωση, τη διαβίωση και το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα αλλά είναι η οικογένεια, η οποία μέσα στα 10 χρόνια επέδειξε ότι ήταν το στοιχείο της επιβίωσης μέσα στις κρίσιμες συνθήκες του ελληνικού κράτους. Δεν είναι έτσι. Η οικογένεια βοήθησε όπως βοηθάει διαχρονικά. Αλλά το στοιχείο που οδήγησε στην επιβίωση μέσα στη δεκαετία είναι προφανώς το οριζόντιο κίνημα και κύμα αλληλεγγύης και ανθρωπισμού. Είναι οι αξίες πάνω στις οποίες μπόρεσε να μείνει όρθιος με αξιοπρέπεια αυτός ο λαός. Αλίμονο εάν είναι το «Ελλάς- Ελλήνων- Χριστιανών».
  • Η θεωρία περί ιδεοληψιών, την οποία την ακούμε από εχθές, είναι πάρα πολύ αμήχανη και καταδεικνύει μια διάθεση καθεστωτική. Ότι δηλαδή υπάρχει μία ιδέα, μία άποψη και αυτή είναι της κανονικότητας. Είναι η βαθιά συντηρητική άποψη. Οτιδήποτε άλλο, οτιδήποτε εκφεύγει  λέτε ότι είναι των «προοδευτικών», δηλαδή της μισής Ελλάδας και παραπάνω. Και μιλάτε με έναν τρόπο ότι δήθεν υπάρχει η άποψή σας, η οποία είναι αμετακίνητη κι ας έχουμε περάσει τα μετεμφυλιακά, τη χούντα, την κρίση, τη χρεοκοπία. Και τα άλλα είναι διάφορες επικίνδυνες αναζητήσεις, εθνομηδενιστικές. Μένω κατάπληκτος πραγματικά από το ότι δεν αντιληφθήκατε τίποτα από αυτήν την κρίση που περάσαμε.
  • Σε ότι αφορά στα εκκλησιαστικά θα αναρωτιέται κανείς που ζούμε; Τι έχουμε καταλάβει τα τελευταία χρόνια; Ο κ. Μπογδάνος στον οποίο είχα δώσει συνέντευξη στο ραδιόφωνο όταν ήταν πολύ πιο νέος, με κυνήγαγε με πάθος, όταν παλεύαμε να περάσουμε σε τρίτη φάση νομοθετικά την αποτέφρωση, πριν από 12 χρόνια. Με είχε πάρει για να δημοσιοποιήσει το πως παρέμβαιναν εκκλησιαστικοί παράγοντες. Και τελικά μετά από αγώνες πέρασε ομοφώνως. Και μόλις πριν από ένα μήνα έγινε το πρώτο αποτεφρωτήριο από ιδιώτες στη Ριτσώνα. Παλεύαμε και βρίσκαμε ένα σωρό προσκόμματα. Βιβλίο διδακτορικό μπορεί να γραφτεί για το ποιοι και πως περιορίζανε τους Δήμους και τις Νομαρχίες. Δεν ξέρουμε κ. Λοβέρδο από που περάσανε όσοι θελήσανε επί 20, 30 χρόνια να κάνουν πολιτικό γάμο; Δεν ξέρουμε από περάσανε τα παιδιά μας όταν θελήσαμε να τα ονοματοδοτήσουμε; Δεν ξέρουμε για την πολιτική κηδεία πως ακόμα και σήμερα αρνούνται για όσους κάνουν πολιτική κηδεία να τους «φιλοξενήσουνε» σε τάφους σε νεκροταφεία; Δεν είναι παρόντα αυτά τα στοιχεία στη σημερινή κοινωνία;
  • Δεν περίμενα από τον κ. Στυλιανίδη να δώσετε το σήμα λέγοντας το περίφημο ότι το ποσοστό των Ελλήνων που είναι ορθόδοξοι είναι 98%. Μπορεί να είναι 85, 90, μπορεί 98, μπορεί και 100% το Πάσχα που το γιορτάζουμε όλοι. Αλλά δεν μιλάμε γι΄αυτό. Δεν υπάρχει μία δημοσκόπηση τα τελευταία 15 χρόνια, που να μην είναι από 30 μέχρι 60% το ποσοστό, μέσα στον Ελληνικό λαό και προφανώς σε θρησκευόμενους κατά το πλείστο, που να μην είναι υπέρ της διάκρισης και το διακριτό ρόλο ανάμεσα στο Κράτος και την Εκκλησία. Γιατί λοιπόν τα μπλέκετε; Για να δημιουργήσετε ιδεολογικό μέτωπο; Αυτή είναι ιδεοληψία.
  • Άκουσα με κατάπληξη σήμερα εδώ τον κ. Λοβέρδο να αναφέρετε και να μιλάει περί νόθου και παρανόμου δημοψηφίσματος το ’15. Προφανώς γι’ αυτό το δημοψήφισμα έχουν γίνει μεταπτυχιακά, διδακτορικά, έχει πει τη γνώμη του ο κ. Γιούνγκερ, γίνανε εκλογές ακριβώς ένα μήνα μετά. Επί της ουσίας λοιπόν έχει αναπτυχθεί επί 4,5 χρόνια μία ολόκληρη πολιτική αντιπαράθεση και με διεθνείς αναφορές. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι γι΄αυτό το δημοψήφισμα δεν υπήρξε η παραμικρή ένσταση από τη διακομματική επιτροπή, η οποία λειτουργούσε για μία εβδομάδα, πρωί, μεσημέρι και βράδυ στο Υπουργείο Εσωτερικών. Δεν υπήρξε η παραμικρή ένσταση για οποιαδήποτε πτυχή του. Και έγινε μέσα σε καθεστώς capital control που δεν είχαμε να πληρώσουμε ούτε τους δικαστικούς. Είχαμε δηλαδή και τεχνικά ζητήματα. Δεν υπήρξε η οποιαδήποτε ένσταση. Στη Βουλή είχε τεκμηριωθεί η συνταγματικότητά του και ουδείς από εκεί και ύστερα δεν είχε μιλήσει περί παρανόμου, πόσο μάλλον περί νόθου, έστω και για την παραμικρή λεπτομέρεια. Είναι άκρως επικίνδυνο. Θα κάνουμε αναθεώρηση της πολύ πρόσφατης ιστορίας μας; Αντίθετα και θα το πω από βήματος της Βουλής, εκείνη την εβδομάδα υπήρξε μια απίστευτη, απολύτως παράνομη  μέσω του 90% των συστημικών μίντια εκπομπή. Υποστήκαμε  επί 6 ημέρες, ακόμα και το Σάββατο πριν πάει να ψηφίσει ο κόσμος, απίστευτα πράγματα από αυτό το μπλοκ που στη συνέχεια συναποτέλεσε μαζί με τη ΝΔ το αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο. Αυτό ήταν που συνέβη εκείνη την εβδομάδα και ήταν εκτός νόμου ή θα μπορούσε να οδηγήσει σε μία νοθεία της θέλησης του ελληνικού λαού.

Σχετικά Νέα