

«Σε 40 μέρες λήγουν οι συμβάσεις των άγονων και η Κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα για τη νέα ακτοπλοϊκή περίοδο», δήλωσε ο τομεάρχης Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Ν. Σαντορινιος, για τις συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας
Διαρκή ερωτηματικά εξακολουθούν να υπάρχουν γύρω από τον τρόπο που η ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας χειρίζεται το ζήτημα του ακτοπλοϊκού δικτύου της χώρας και ειδικά τις άγονες γραμμές, ερωτηματικά που δεν λύθηκαν κατά την πρόσφατη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε από τον ίδιο τον Υπουργό. Έτσι, παρά τις εξαγγελίες για αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου για τις άγονες γραμμές και ενώ περίσσεψαν τα λόγια, κανείς δεν ενημέρωσε τους πολίτες πότε προτίθεται το Υπουργείο να βγάλει τις προκηρύξεις του διαγωνισμού των άγονων γραμμών.
Περίσσεψαν τα λόγια και χάθηκαν οι προθεσμίες
Σε 40 μέρες από σήμερα η πλειονότητά των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές λήγουν και ακόμα δεν έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη νέα δρομολογιακή περίοδο που βρίσκεται προ πυλών, αρχίζοντας από 1η Νοεμβρίου 2019. Με δεδομένο, δε, ότι ο διαγωνισμός είναι διεθνής, είναι απολύτως σίγουρο ότι οι διαγωνισμοί δεν θα ολοκληρωθούν έγκαιρα, οδηγώντας σε έκτακτες λύσεις απευθείας αναθέσεων.
Αν δεν προχωρήσουν έγκαιρα οι συμβάσεις,οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν θα μπορούν να πουλήσουν εισιτήρια για τους καλοκαιρινούς μήνες, προκαλώντας πλήγμα στις κρατήσεις των νησιών και δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στην συνδεσιμότητά τους, αποτελώντας ένα πρωτοφανές πρόβλημα που διαταράσσει την κανονικότητα, αφού επί τη θητεία της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, οι διαδικασίες προκήρυξης ολοκληρώνονταν από τις αρχές Ιουλίου κιόλας.
Αύξηση του προϋπολογισμού των άγονων γραμμών;
Οι μεγαλοστομίες για αύξηση του προϋπολογισμού δεν είναι τίποτα άλλο από την αύξηση που η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει για την κάλυψη του επιπλέον το κόστους των νέων καυσίμων ακτοπλοΐας (0,5% περιεκτικότητα σε θείο), μια αύξηση που άγγιζε τα 10 εκ. Τα επιπλέον 30 εκατομμύρια που εξαγγέλθηκαν, όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε για την προσέλκυση νέων πλοίων κατηγορίας 1 (δηλαδή νέα πλοία),για όσους πράγματι γνωρίζουν τα ζητήματα της ακτοπλοΐας, αποτελεί επικοινωνιακό πυροτέχνημα.
Ο στόλος των πλοίων στη χώρα μας είναι καταγεγραμμένος και δεδομένος και σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, δεν υπάρχουν αρκετά νέα πλοία (κατηγορίας 1) για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των άγονων γραμμών. Πολλές φορές έχει υπογραμμισθεί ότι το πρόβλημα των άγονων γραμμών, δεν ήταν τόσο θέμα προϋπολογισμού, αλλά η έλλειψη νέων πλοίων ή και υπαρχόντων πλοίων που όμως να μπορούν να προσεγγίσουν τα νησιωτικά ελληνικά λιμάνια. Για αυτό το λόγο η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διαβουλεύτηκε, σχεδίασε και αποτύπωσε μια ολοκληρωμένη παρέμβαση, με τη μορφή νομοσχεδίου, που εισήγαγε αλλαγές στο πλαίσιο των αναθέσεων δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές) καιη οποία ήταν ήδη κατατεθειμένη στην ΓΓ της Κυβέρνησης, πριν τις εκλογές, προβλέποντας μέσω της δυνατότητας σύναψης πολυετών συμβάσεων και της συνεργασίας με την ΕΕ, να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή νέων πλοίων.
Η ακτοπλοΐα είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να αντιμετωπίζεται με πυροτεχνήματα και ευχές.
Σχετικά Νέα
Ανάρτηση Κ. Μητσοτάκη για τα νέα μέτρα: Στόχος μας η συλλογική πρόοδος να μετατρέπεται σταδιακά και σε ατομική προκοπή
«Τα στοιχεία του Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2024 καταγράφουν μία σημαντική υπεραπόδοση της εθνικής.
ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Να ελεγχθεί άμεσα η «περιστρεφόμενη πόρτα» διαφθοράς ΝΔ – εταιρειών και «Ομάδας Αλήθειας»
«Οι αποκαλύψεις του Τύπου, σχετικά με την “περιστρεφόμενη πόρτα” που έχει στήσει η κυβέρνηση.
Σ. Φάμελλος: Όσα επικοινωνιακά τρικ και αν επιστρατεύσει ο κ. Μητσοτάκης, δεν θα σταματήσει την κατάρρευση του
Ανάρτηση για τα οικονομικά μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός έκανε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.
ΚΚΕ: Ο πρωθυπουργός ζητά από τους χαμηλοσυνταξιούχους και τα ΑμεΑ να «βολευτούν» με 250 ευρώ τον χρόνο
Σε συνθήκες που η ακρίβεια σπάει κόκαλα, η κυβέρνηση, αντί για πραγματική μείωση φόρων.