Ν.Σαντορινιός: Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενέκρινε υπό όρους το master plan του ΟΛΠ βάζοντας κανόνες στα ζητήματα περιβάλλοντος

«Η κυβέρνηση της ΝΔ ενέκρινε όσα είχαμε εγκρίνει αλλά χωρίς κανόνες. Το αίτημα για διαβούλευση αναδείχθηκε από όλους τους φορείς», τονίζει ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ μετά την ανακοίνωση της απόφασης της ΕΣΑΛ για το Master Plan του ΟΛΠ

«Η χθεσινή ανακοίνωση του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τα αποτελέσματα της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ για το Master Plan του ΟΛΠ, σε καμία περίπτωση δεν δίνει πραγματική και πλήρη εικόνα ούτε για το περιεχόμενο της απόφασης της Επιτροπής ούτε για τα όσα συνέβησαν κατά τη διαδικασία της συνεδρίασης», τονίζει ο τομεάρχη Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.

Ο ίδιος προσθέτει ότι «το υπουργείο ανακοίνωσε ότι η ΕΣΑΛ αποφάσισε την έγκριση του συνόλου των έργων του Master Plan, τα οποία ωστόσο στην πλειοψηφία τους είναι ήδη εγκεκριμένα από παλαιότερες αποφάσεις της ΕΣΑΛ είτε αποδεκτά υπό όρους».

«Δεν αναφέρεται αν στο νέο Master Plan του ΟΛΠ συμπεριλαμβάνονται οι όροι και οι συστάσεις προηγούμενων αποφάσεων της ΕΣΑΛ για την απόρριψη συγκεκριμένων επενδύσεων (πχ. Mall, Ναυπηγείο), και για τους όρους υλοποίησης που είχαν τεθεί (πχ χρήσεις γης, δημιουργία μουσείου εναλίων αρχαιοτήτων στην περιοχή του ΣΙΛΟ, ηλεκτροδότηση πλοίων για τη μείωση των ρύπων)», σχολιάζει ο Ν.Σαντορινιός.

Παράλληλα, υπογραμμίζει επίσης ότι «η ανακοίνωση δε δίνει την πραγματική εικόνα της συνεδρίασης, στην οποία σύσσωμοι οι φορείς της αυτοδιοίκησης, του παραγωγικού κόσμου και των εργαζομένων που παραβρέθηκαν, απαίτησαν την αναβολή της προκειμένου να γίνει επαρκής διαβούλευση, η οποία πέρα από τυπική υποχρέωση αποτελεί και ουσιαστική ανάγκη».

«Η διακοπή επί τετράωρο της συνεδρίασης της ΕΣΑΛ προκειμένου ο πρόεδρος της να λάβει εντολές για το περιεχόμενο της εισήγησης του προς την επιτροπή και να προσπαθήσει να την επιβάλλει, είναι δηλωτική της απαξίωσης της ΝΔ προς τα θεσμικά όργανα και τους δημόσιους λειτουργούς-μέλη της ΕΣΑΛ, αλλά και της ίδιας της λειτουργίας του «επιτελικού κράτους» του κ. Μητσοτάκη» τονίζει ο τομεάρχης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ.

Επιπλέον σημειώνει ότι «η ίδια δε απόφαση για διαβούλευση μόνο “επί της επέκτασης των  container και car terminal’s”, όχι μόνο δεν περιλαμβάνει όλες τις τροποποιήσεις που περιλαμβάνονται στο Master Plan σύμφωνα με εκπροσώπους φορέων αλλά και δεν δίνει δυνατότητα πλήρους αξιολόγησης της επίπτωσης των νέων αυτών έργων στη συνολική λειτουργία του λιμανιού».

Τέλος, ο Νεκτάριςο Σαντορινιός υπογραμμίζει ότι «κανένας δεν έχει δικαίωμα να δεσμεύσει τις τύχες των τοπικών κοινωνιών και να οδηγήσει σε μαρασμό μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η επένδυση πρέπει να γίνει με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες, τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στη ναυπηγοεπισκευή και τους εργαζόμενους. Επιβάλλεται η διαδικασία διαβούλευσης που θα ακολουθήσει να μην είναι τυπική ως αποτέλεσμα των πιέσεων που ασκήθηκαν, αλλά να ακολουθηθεί ο δρόμος της ουσιαστικής αντιμετώπισης των αρνητικών επιπτώσεων που θα έχει η υλοποίηση του νέου σχεδίου για τη ναυπηγοεπισκευή αλλά και για τους παραλιμένιους Δήμους».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα