Μπ. Σκούφα: Ιδρύεται Ερευνητικό Κέντρο Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κυκλικής Οικονομίας με έδρα την Κατερίνη

Την ικανοποίηση και τις ευχαριστίες της προς τον υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου εξέφρασε η βουλεύτρια ΣΥΡΙΖΑ Πιερίας Ελισσάβετ (Μπέττυ) Σκούφα για την αποδοχή του αιτήματος της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΤΕΙ logistics Κατερίνης για την ίδρυση Ερευνητικού Κέντρου Βιώσιμης Ανάπτυξης και Κυκλικής Οικονομίας.

Είχε προηγηθεί συνάντηση και σύσκεψη εργασίας τον περασμένο μήνα στο Υπουργείο Παιδείας, στην οποία συμμετείχαν ο Υπουργός Παιδείας κ. Κ. Γαβρόγλου, ο Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού του Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας κ. Δ. Τριανταφύλλου, οι επίκουροι καθηγητές, μέλη της διοίκησης του τμήματος, κκ. Δ. Αηδόνης και Χ. Κεραμυδάς και η βουλεύτρια ΣΥ.ΡΙΖ.Α Πιερίας, μέλος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Ελισάβετ (Μπέττυ) Σκούφα.

Σε εκείνη την σύσκεψη είχε συζητηθεί στο πλαίσιο της σχεδιαζόμενης διάρθρωσης και του περιεχομένου σπουδών του νέου Διεθνούς Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η ίδρυση ειδικού Ινστιτούτου. Η διοίκηση του Τμήματος Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού κατέθεσε τότε στον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων τεκμηριωμένη πρόταση για ίδρυση Ειδικού Ινστιτούτου Έρευνας με έδρα την Κατερίνη, την οποία ο κ. Γαβρόγλου αποδέχθηκε θετικά.

Ειδικό Ινστιτούτο Έρευνας με έδρα την Κατερίνη

Κατά την ομιλία της στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, με θέμα τη συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων «Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις», παρουσία του υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου. του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας, κ. Φωτάκη, της υφυπουργού καςΤζούφη, και αρμόδιων υπηρεσιακών παραγόντων, η βουλεύτρια Πιερίας ευχαρίστησε τον υπουργό που ανταποκρίθηκε στο αίτημα της διοίκησης του ΤΕΙ κατανοώντας πλήρως την ανάγκη ενίσχυσης των περιφερειακών ΤΕΙ και συγκεκριμένα του παραρτήματος Κατερίνης με την ίδρυση του Ερευνητικού Κέντρου.

Όπως υπογράμμισε, το νομοσχέδιο εντάσσει σχολές και τμήματα από την Πιερία μέχρι την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και τα εντάσσει κάτω από την ενιαία διοικητική και ακαδημαϊκή ομπρέλα του διεθνούς Πανεπιστημίου και ουσιαστικά θεσμοποιεί ήδη υπάρχουσες συνέργειες. «Έχω ακούσει για παράδειγμα αλλεπάλληλες φορές από το ΤΕΙ που έχει έδρα του την Κατερίνη και ασχολείται με την εφοδιαστική αλυσίδα, να μιλά και να υλοποιεί συνέργειες με τα ΤΕΙ και Πανεπιστήμια άλλων περιοχών. Αυτές ακριβώς οι συνέργειες έρχονται τώρα και ενιαιοποιούνται» σημείωσε η βουλεύτρια.

Η κα Σκούφα ευχαρίστησε τον υπουργό και την ηγεσία του Υπουργείου, για το γεγονός ότι στο πλαίσιο του διεθνούς Πανεπιστημίου, ουσιαστικά εντείνεται η έρευνα ιδρύοντας νέα ερευνητικά κέντρα κατά τόπους κι ενισχύονται περιφερειακά ΤΕΙ τα οποία παίζουν σημαντικότατο ρόλο. «Ευχαριστούμε θερμά εκ μέρους της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΤΕΙ logistics Κατερίνης για την ίδρυση ερευνητικού κέντρου βιώσιμης ανάπτυξης και κυκλικής οικονομίας» τόνισε.

Ν.Δ: παρωχημένη αντίληψη και στάση για την ακαδημαϊκή γνώση

Μιλώντας για το νομοσχέδιο η κα Σκούφα ανέφερε ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο, το οποίο όλοι οι Βορειοελλαδίτες, εξαιτίας κυρίως του Διεθνούς Πανεπιστημίου, περίμεναν με αγωνία, προσμονή και λαχτάρα, ενώ από την άλλη πλευρά η αντιπολίτευση, δεν βρίσκει ούτε μια γραμμή στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο σωστή. «Ακούσαμε από φορείς, ότι, ενώ σύμφωνα με την αντιπολίτευση λειτουργούσε μέχρι τώρα πάρα πολύ καλά το διεθνές πανεπιστήμιο, ακούσαμε το στοιχείο, ότι το υπάρχον μέχρι τώρα, ντεμέκ θα μου επιτρέψετε να πω, δήθεν διεθνές πανεπιστήμιο, λειτουργούσε μόνο με 7 μέλη ΔΕΠ και προσέφερε μόνο κάποια μεταπτυχιακά μαθήματα. Αν αυτό είναι το όραμά σας κύριοι της αξιωματικής κυρίως αντιπολίτευσης για ένα διεθνές Πανεπιστήμιο, που θα έχει έδρα του τη Θεσσαλονίκη την καινούργια πρωτεύουσα ή τουλάχιστον την πιο ισχυρή πόλη των Δυτικών Βαλκανίων, αν αυτό είναι το όραμά σας για την ακαδημαϊκή και οικονομική ανάπτυξη της Βορείου Ελλάδας τότε πολύ λυπούμεθα» τόνισε χαρακτηριστικά η βουλεύτρια Πιερίας.

Δεν μπορώ να καταλάβω, είπε χαρακτηριστικά η κα Σκούφα, πώς είναι δυνατόν άνθρωποι της ακαδημαϊκής και εκπαιδευτικής κοινότητας, να μην τάσσονται αναφανδόν υπέρ της ενιαιοποίησης όλης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. «Θέλετε να επιμένετε ακόμη στην πολύ παρωχημένη και πολύ συντηρητική κατάτμηση της ακαδημαϊκής γνώσης ανάμεσα σε τεχνολογική κατεύθυνση και σε ακαδημαϊκή κατεύθυνση; Δεν υπάρχουν τεχνολογικά ιδρύματα που εδράζονται σε υψίστη παραγωγή θεωρητικής γνώσης και δεν υπάρχουν και πανεπιστημιακές σπουδές που έχουν ως βάση τους ακριβώς τις τεχνικές εφαρμογές; Γιατί λοιπόν να μην τα ενιαιοποιήσουμε με συγκεκριμένα ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια»;

Η εισαγωγή με το βαθμό απολυτηρίου

Μιλώντας για την δυνατότητα εισαγωγής σε συγκεκριμένες κάθε φορά πανεπιστημιακές σχολές μόνο με το βαθμό του απολυτηρίου λυκείου, η βουλεύτρια Πιερίας χρησιμοποίησε ένα προσωπικό παράδειγμα από τη Γερμανία όπου έκανε το μεταπτυχιακό της πριν από αρκετά χρόνια. Όπως είπε, ήδη από τότε στη Γερμανία, υπήρχε το συγκεκριμένο σύστημα εισαγωγής σε Πανεπιστήμια και προφανώς υπάρχει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες το οποίο υπαγορεύει ότι σχολές πανεπιστημιακές, με υψηλή ζήτηση λειτουργούν βάσει του λεγόμενου numerus clausus, άρα, με περιορισμένο αριθμό εισακτέων και άρα για να μπεις σε αυτές τις σχολές υψηλής ζήτησης πρέπει να δώσεις εξετάσεις στα ιδρύματα. Και σε άλλες σχολές που διόλου δεν υπολείπονται από τις numerus clausus, απλά τυχαίνει βάσει των τάσεων της αγοράς και της εργασίας, να μην έχουν τόσο υψηλή ζήτηση σε συγκεκριμένες στιγμές και να μπορούν να εισάγονται εκεί οι μαθητές βάσει του βαθμού του απολυτηρίου Λυκείου. «Θέλω να πω πραγματικά συγχαρητήρια για την δυνατότητα εισαγωγής μόνο με το βαθμό του απολυτηρίου. Επίσης, λόγω του ότι τώρα οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου από το Φλεβάρη, Μάρτη και μετά απουσιάζουν παντελώς από τις τάξεις τους. Αυτοί που θέλουν να περάσουν σε κάποιο Πανεπιστήμιο, Φλεβάρη Μάρτη εξαφανίζονται από το δημόσιο σχολείο. Ίσα-ίσα, προτείνοντας λοιπόν και ενισχύοντας τον ίδιο το θεσμό του Λυκείου, τον ίδιο το θεσμό του απολυτηρίου τίτλου Λυκείου, την ίδια την Γ΄ λυκείου, δίνουμε έμφαση στο δημόσιο σχολείο, στην ενιαία γνώση γυμνασίου και λυκείου, στην ενιαία παιδεία που πρέπει να έχει ο απόφοιτος του λυκείου».

Τα κρατικά πιστοποιητικά μουσικών γνώσεων

Τέλος επεσήμανε την επιτακτική ανάγκη να επισπευστούν οι διαδικασίες σε ό,τι αφορά το θέμα του κρατικού πιστοποιητικού μουσικών γνώσεων, καθώς αποτελεί πάνδημο, στην κυριολεξία, αίτημα, τουλάχιστον της γονεϊκής, μαθητικής και καθηγητικής κοινότητας στα μουσικά σχολεία της χώρας, στα οποία οι μαθητές διδάσκονται έντεχνα και με μεγάλη επιστημοσύνη μουσικά όργανα και μουσικές γνώσεις και παρόλα αυτά, δεν μπορούν να έχουν κάποιον, τουλάχιστον, κρατικό τίτλο πιστοποίησης μουσικών γνώσεων.

Σχετικά Νέα