Motor Oil: Στα 6,12 δισ. ευρώ ο κύκλος εργασιών και mega επενδύσεις 240 εκατ.

Στα 6,12 δισ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών του ομίλου Motor Oil Hellas το 2020 σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν σήμερα. Η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA (χωρίς την επίπτωση της διακύμανσης της τιμής των αποθεμάτων) ανήλθε σε 331 εκατ. ευρώ έναντι 453 εκατ. ευρώ το 2019.

Η δημοσιευμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA ανήλθε σε 86 εκατ. ευρώ. Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 109 εκατ. ευρώ (έναντι 282 εκατ. ευρώ το 2019) και τα κέρδη μετά από φόρους σε 76 εκατ. ευρώ (από 212 εκατ. ευρώ).

Σε ό,τι αφορά τα μεγέθη της μητρικής εταιρείας, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 3,909 δισ. ευρώ (από 6,936 δισ. ευρώ το 2019) η προσαρμοσμένη λειτουργική κερδοφορία EBITDA στα 198 εκατ. ευρώ (από 339 εκατ. ευρώ το 2019) και τα κέρδη μετά από φόρους σε 36 εκατ. ευρώ (από 190 εκατ. ευρώ το 2019).

Το καθαρό χρέος του ομίλου ανέρχεται σε 921 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο όγκων το 2020 ο όμιλος ΜΟΗ διύλισε 11,9 εκατ. τόνους, ενώ οι πωλήσεις του διυλιστηρίου ανήλθαν σε 12,6 εκατ. τόνους

Πού οφείλεται η πτώση των πωλήσεων

Από την ανάλυση των στοιχείων όγκου των πωλήσεων της Εταιρίας διαφαίνεται ο έντονα εξαγωγικός χαρακτήρας του Διυλιστηρίου (οι πωλήσεις εξωτερικού συμπεριλαμβανομένης της Ναυτιλίας ανήλθαν για τη χρήση του 2020 στο 82,26 % επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 82,17% την χρήση του 2019) καθώς και η σημαντική συμμετοχή της βιομηχανικής δραστηριότητας (διαμορφώθηκε το 2020 σε 90,38% επί του συνολικού όγκου των πωλήσεων έναντι 85,75% το 2019).

Η σημαντική υστέρηση του όγκου πωλήσεων το 2020 σε σχέση με το 2019 οφείλεται αφενός στην προγραμματισμένη περιοδική συντήρηση του Συγκροτήματος Υδρογονοπυρόλησης (Mild Hydrockracker) του Διυλιστηρίου που πραγματοποιήθηκε το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2020 και αφετέρου στις έκτακτες συνθήκες που επικράτησαν σε εγχώριο και διεθνές επίπεδο στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας COVID-19. Ειδικότερα, τη μεγαλύτερη μείωση παρουσίασαν οι πωλήσεις μαζούτ και αεροπορικού καυσίμου (μείωση κατά 47,29% και 45,85% αντίστοιχα, βλέπε σχετικά πίνακα στη συνέχεια) εξαιτίας και του σημαντικά μειωμένου αριθμού τουριστικών αφίξεων. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών αφορούν αποθήκευτρα και σχετιζόμενες υπηρεσίες δεδομένου ότι η Εταιρία επενδύει σημαντικά ποσά στην κατασκευή δεξαμενών.

Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) του Ομίλου διαμορφώθηκε τη χρήση 2020 στο ποσό των Ευρώ 353.456 χιλ. έναντι Ευρώ 732.020 χιλ. τη χρήση 2019, ήτοι μειωμένο κατά (51,71)%. Ο επιμερισμός του ενοποιημένου Κόστους Πωλήσεων ανά δραστηριότητα (βιομηχανική – διύλιση, εμπορία, παροχή υπηρεσιών) έχει ως ακολούθως: Ποσά σε χιλ. ευρώ 2020 2019 Διύλιση 3.857.609 6.577.597 Εμπορία 1.652.895 1.835.670 Παροχή Υπηρεσιών 256.479 227.256 Σύνολο Κόστους Πωληθέντων (προ αποσβέσεων) 5.766.983 8.640.523 Για την Εταιρία το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) τη χρήση 2020 διαμορφώθηκε στο ποσό των Ευρώ 93.117 χιλ. έναντι Ευρώ 413.174 χιλ. τη χρήση 2019, ήτοι μειωμένο κατά (77,46)%.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στις μειωμένες πωλήσεις βιομηχανικής δραστηριότητας το Ά τρίμηνο 2020 λόγω των εργασιών συντήρησης των μονάδων του Διυλιστηρίου το διάστημα Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2020, σε συνδυασμό με τα αδύναμα περιθώρια διύλισης (στον πίνακα παρατίθεται η εξέλιξη του μικτού περιθωρίου κέρδους της Εταιρίας σε USD / ΜΤ τις χρήσεις 2019 και 2020) και την αρνητική ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Δ.Σ. 2020 7 επίπτωση από την αποτίμηση των αποθεμάτων (ενδεικτικά η τιμή βαρελιού Brent από USD 66,77 στις 31.12.2019 υποχώρησε στα USD 50,49 στις 31.12.2020).

Οι μειωμένοι πιστωτικοί τόκοι το 2020 έναντι του 2019 σε ενοποιημένο και μη επίπεδο οφείλονται στην έντονη αποκλιμάκωση των επιτοκίων καταθέσεων USD σε σχέση με τα αντίστοιχα του 2019 δεδομένου ότι η μητρική ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) Α.Ε. διαθέτει υψηλά ταμειακά διαθέσιμα σε δολάρια Η.Π.Α. Η αύξηση των χρεωστικών τόκων και εξόδων τραπεζών σε ενοποιημένο και μη επίπεδο τη χρήση 2020 σε σχέση με το 2019 οφείλεται στη διόγκωση του τραπεζικού δανεισμού λόγω αξιοποίησης μέρους των διαθέσιμων πιστωτικών γραμμών στην οποία προέβη η Εταιρία και ο Όμιλος μετά την έναρξη των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του COVID-19 (καθαρός δανεισμός Ομίλου 31.12.2020 : Ευρώ 920,8 εκατ. έναντι Ευρώ 354,4 εκατ. στις 31.12.2019 – Εταιρία 31.12.2020: Ευρώ 478,5 εκατ. έναντι Ευρώ (23) εκατ. στις 31.12.2019). Οι “Ζημίες από παράγωγα επιμετρούμενων σε Εύλογη Αξία Μέσω Κατάστασης Αποτελεσμάτων (ΕΑΜΚΑ)” σε επίπεδο Ομίλου (Ευρώ 31,7 εκατ.) και Εταιρίας (Ευρώ 32,6 εκατ.) για τη χρήση 2020 αφορούν πράξεις αντιστάθμισης μέρους του κινδύνου μεταβολής των τιμών των πετρελαιοειδών.

Το μεγαλύτερο μέρος των ζημιών αφορά στο Α’ εξάμηνο της χρήσης 2020 και ειδικότερα στο διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου 2020 οπότε παρατηρήθηκαν ακραίες διακυμάνσεις στις τιμές ως συνέπεια της μειωμένης ζήτησης λόγω της πανδημίας COVID-19. Οι εν λόγω ζημίες οφείλονται κυρίως στο γεγονός ότι σημαντικό μέρος των πράξεων αντιστάθμισης διενεργήθηκε πριν τη μεγάλη πτώση των τιμών. Για τη χρήση 2019 από τις πράξεις αντιστάθμισης είχαν προκύψει Κέρδη για τον Όμιλο (Ευρώ 3,5 εκατ.) και για την Εταιρία (Ευρώ 4,4 εκατ.)

Οι επενδύσεις του ομίλου

Η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας το 2020 διαμορφώθηκε σε Ευρώ 175,1 εκατ. και το μεγαλύτερο μέρος αυτής (Ευρώ 173,7 εκατ.) αφορούσε έργα του Διυλιστηρίου της ΜΟΤΟΡ ΟΙΛ ως εξής:

Α) Ποσό Ευρώ 110,4 εκατ. αφορά στο νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας το οποίο το 2020 εισήλθε στην κατασκευαστική του φάση και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί το Α’ τρίμηνο του 2022.

Β) Ποσό Ευρώ 19,9 εκατ. αφορά στο πρόγραμμα περιοδικής συντήρησης των μονάδων του Διυλιστηρίου με κύρια έμφαση στις εργασίες που πραγματοποιήθηκαν το διάστημα ΙανουαρίουΦεβρουαρίου 2020 στο συγκρότημα ήπιας υδρογονοδιάσπασης (Mild Hydrocracker Complex).

Γ) Ποσό Ευρώ 8,9 εκατ. αφορά έργα αναβάθμισης του λιμένος του Διυλιστηρίου και το νέο αγκυροβόλιο.

Δ) Ποσό Ευρώ 2,3 εκατ. αφορά έργα κατασκευής νέων και τροποποιήσεις υφιστάμενων δεξαμενών εντός και εκτός του χώρου του Διυλιστηρίου

Ε) Ποσό Ευρώ 1,6 εκατ. αφορά έργα των μονάδων του Διυλιστηρίου (Debottlenecking)

ΣΤ) Ποσό Ευρώ 30,6 εκατ. αφορά συνήθεις δαπάνες συντήρησης των υφιστάμενων μονάδων του Διυλιστηρίου και σειρά έργων μικρότερης κλίμακας με σκοπό την ενίσχυση των όρων ασφαλείας και υγιεινής του, καθώς και τη βελτίωση των περιβαλλοντικών όρων του.

Για το 2021 η συνολική επενδυτική δαπάνη της Εταιρίας αναμένεται αυξημένη στα 240 εκατ. ευρώ με το μεγαλύτερο μέρος αυτής να αφορά το έργο του συγκροτήματος κατεργασίας νάφθας συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα