Μεξικό: Επέκταση του μεγαλύτερου λιμανιού του ποντάροντας στο παγκόσμιο εμπόριο παρά τους δασμούς Τραμπ

Μια τεράστια επέκταση του μεγαλύτερου θαλάσσιου λιμένα του Μεξικού βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς οι μεξικανικές αρχές ποντάρουν στη θετική οικονομική ανάπτυξη και στη δύναμη του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τις δυσοίωνες προοπτικές που πυροδότησαν οι εμπορικοί πόλεμοι του Ντόναλντ Τραμπ.

Η μεξικανική κυβέρνηση στοχεύει να μετατρέψει το λιμάνι του Μανζανίγιο στην ακτή του Ειρηνικού του Μεξικού στο πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Λατινικής Αμερικής, ικανό να επεξεργάζεται περίπου 10 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών (6,1 μέτρων), σύμφωνα με το μεξικανικό Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο διαχειρίζεται τις εγκαταστάσεις.

Είναι ήδη το μεγαλύτερο λιμάνι του Μεξικού και το τρίτο μεγαλύτερο στη Λατινική Αμερική, καθώς διαχειρίζεται σχεδόν 4 εκατ. εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών.

Η επέκταση του λιμανιού αξίας πολλών δισ. δολαρίων είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής της Μεξικανής Προέδρου Κλαούντια Σεϊνμπάουμ. Η επένδυση αποτελεί μέρος των προσπαθειών του Μεξικού να αψηφήσει την οικονομική ύφεση, καθώς οι εμπορικοί πόλεμοι του Τραμπ έχουν δημιουργήσει εκτεταμένη οικονομική αβεβαιότητα.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο μείωσε τις προβλέψεις του για την ανάπτυξη των περισσότερων χωρών. Αυτό περιελάμβανε και το Μεξικό, για το οποίο το ΔΝΤ προέβλεψε ότι θα έχει συρρίκνωση της οικονομικής ανάπτυξης κατά 0,3% για το 2025, καθώς οι δασμοί των ΗΠΑ πλήττουν τις εξαγωγές.

Η Σεϊνμπάουμ αμφισβήτησε την πρόβλεψη του ΔΝΤ, λέγοντας ότι οι δημόσιες επενδύσεις θα αποτρέψουν τη συρρίκνωση της οικονομίας και πρόβαλε το “Σχέδιο Μεξικό” της κυβέρνησής της, μια προσπάθεια ενίσχυσης της εγχώριας βιομηχανίας. Η επιτυχία του σχεδίου αυτού βασίζεται, εν μέρει, στον εκσυγχρονισμό των λιμανιών της χώρας, όπως το Μανζανίγιο, σύμφωνα με κυβερνητικό έγγραφο που δημοσιεύθηκε νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Στο Μανζανίγιο, οι αμερικανικοί δασμοί δεν έχουν επιβραδύνει το εμπόριο, σύμφωνα με την Julieta Juarez Ochoa, υπεύθυνη εμπορικής αξιοποίησης του λιμανιού. Η ίδια δήλωσε ότι η πλειονότητα των εισαγωγών που φθάνουν στο Μανζανίλο προέρχονται από την Ασία και χρησιμοποιούνται σε μεγάλο βαθμό στην εγχώρια μεταποίηση.

“Δεν βλέπουμε καμία πραγματική επίπτωση (των αμερικανικών δασμών) και δεν προβλέπουμε σημαντική επίπτωση”, δήλωσε.

Η επέκταση θα ενισχύσει την ικανότητα του Manzanillo να διαχειρίζεται φορτία εμπορευματοκιβωτίων και προϊόντα υδρογονανθράκων, είπε. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος της θητείας του Σεϊνμπάουμ το 2030, πρόσθεσε.

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα