Μείωση πωλήσεων κατέγραψε το α΄ τρίμηνο η «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2019 για την «ΑΒ Βασιλόπουλος», με τον στόχο της εταιρείας να κατακτήσει πάλι την κορυφή στον κλάδο των σούπερ μάρκετ να μην επιτυγχάνεται ακόμη. H εξέλιξη αυτή προβληματίζει, ειδικά καθώς το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους είχαν διαφανεί σημάδια ανάκαμψης των πωλήσεων και σταδιακή μείωση των πιέσεων που ασκούσε στην αλυσίδα η ενίσχυση του ανταγωνισμού και κυρίως η επαναλειτουργία του δικτύου της «Μαρινόπουλος» από την «Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης».

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα για το α΄ τρίμηνο του 2019, που ανακοίνωσε χθες το πρωί ο όμιλος Ahold Delhaize, θυγατρική του οποίου είναι η «ΑΒ Βασιλόπουλος», ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων στην Ελλάδα ήταν αρνητικός. Στην ίδια ανακοίνωνση αναφέρεται ότι η μείωση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους κατά μισή ποσοστιαία μονάδα συνολικά στην περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όπου υπάγεται και η δραστηριότητα της «ΑΒ Βασιλόπουλος», στο 3,2% από 3,7% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018, οφείλεται στην αύξηση του εργατικού κόστους σε Ελλάδα και Τσεχία. Τον Φεβρουάριο του 2019, πάντως, στη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης της «ΑΒ Βασιλόπουλος», ο επικεφαλής της κ. Βασίλης Σταύρου, ερωτηθείς από την «Καθημερινή» για το εάν τα αποτελέσματα της εταιρείας θα επηρεαστούν από την κατάργηση του λεγόμενου «υποκατώτατου» μισθού και την αύξηση του κατώτατου, είχε υποστηρίξει ότι δεν θα επηρεαστούν, καθώς η εταιρεία δεν είχε υιοθετήσει το μέτρο του «υποκατώτατου» μισθού.

Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου έρχονται να επιβεβαιώσουν εκτιμήσεις αναλυτών του κλάδου των σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τις οποίες η «ΑΒ Βασιλόπουλος» καταγράφει απώλειες στον λεγόμενο δείκτη πιστότητας, λόγω κυρίως μείωσης των επισκέψεων, ειδικά στην Αττική, των καταναλωτών που είχαν ως βασικό σούπερ μάρκετ την εν λόγω αλυσίδα.

Συνολικά, οι καθαρές πωλήσεις στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για τον όμιλο Ahold Delhaize (δεν δημοσιοποιούνται ξεχωριστά οικονομικά στοιχεία για κάθε θυγατρική του) ενισχύθηκαν κατά 2,4% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, στο 1,46 δισ. ευρώ από 1,44 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018. Η αύξηση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην οργανική ανάπτυξη του ομίλου, δηλαδή στη λειτουργία νέων καταστημάτων, συνολικά 132 σε Ρουμανία, Ελλάδα και Σερβία, τα οποία πρόκειται κατά κύριο λόγο για «καταστήματα ευκολίας» (convenience stores). Σε επίπεδο συγκρίσιμου αριθμού καταστημάτων, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή σε Ρουμανία και Τσεχία, ενώ στην Ελλάδα, όπως προαναφέρθηκε, καταγράφηκε κάμψη πωλήσεων.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών ερευνών αγοράς Nielsen και IRI, οι πωλήσεις του κλάδου των σούπερ μάρκετ ενισχύθηκαν κατά 5,7% και κατά 6,1% στο α΄ τρίμηνο του 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Αύξηση, που εν μέρει χαρακτηρίζεται πλασματική, δεδομένου ότι το φετινό πρώτο τρίμηνο περιλαμβάνει την 31η Δεκεμβρίου 2018, ημέρα μεγάλης κατανάλωσης, ενώ η εορτή των Φώτων ήταν φέτος Κυριακή, ημέρα που τα καταστήματα είναι ούτως ή άλλως κλειστά, ενώ πέρυσι ήταν Σάββατο, κάτι που σημαίνει απώλεια πωλήσεων.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ υποχώρησαν τον Φεβρουάριο του 2019 (τελευταία διαθέσιμα στοιχεία) κατά 5,5% σε αξία και κατά 6,9% σε όγκο.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα