

Σε δυσχερή θέση βρίσκονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο, αναγκαζόμενες να διακόψουν τη λειτουργία γραμμών συναρμολόγησης, διότι παρατηρείται έλλειψη ημιαγωγών. Σε ορισμένες περιπτώσεις η εν λόγω έλλειψη διογκώθηκε εξαιτίας των ενεργειών του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κινήθηκε εναντίον βασικών προμηθευτριών του κλάδου στην Κίνα. Τα σχετικά ανέφεραν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η απουσία αναγκαίων εξαρτημάτων αρχικά παρατηρήθηκε όταν στην πρώτη φάση της πανδημίας τα εργοστάσια είχαν διακόψει τη λειτουργία τους και δεν αποκλείεται να παραταθεί επί μήνες. Ως αποτέλεσμα μεγάλοι όμιλοι, όπως οι Ford, Subaru και Toyota αναγκάζονται να περιορίσουν την παραγωγή τους στις Ηνωμένες Πολιτείες. Αλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες πλήττονται, είναι η γερμανική Volkswagen, η ιαπωνική Νissan, καθώς και η ιταλοαμερικανική Fiat Chrysler Automobiles.
Το πρόβλημα έγκειται στο ότι συνωστίζονται πολλοί ανταγωνιστές για να έχουν πρόσβαση στους απολύτως αναγκαίους ημιαγωγούς, δηλαδή, από τη μία επείγονται να τους αποκτήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες και από την άλλη η εκτεταμένη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρονικών ειδών. Λόγω υψηλής ζήτησης κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι προμήθειες διοχετεύθηκαν σε φορητούς υπολογιστές, κονσόλες παιχνιδιών και άλλα είδη, οπότε τα περιθώρια στένεψαν. Συν τοις άλλοις, αγοράστηκαν περισσότερα αυτοκίνητα από όσα είχαν προβλέψει στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας πέρυσι την άνοιξη, όταν ξέσπασε η πανδημία. Σε τουλάχιστον μία περίπτωση η έλλειψη έχει να κάνει με τις πολιτικές Τραμπ, οι οποίες αποσκοπούν να περιορίσουν τη μεταφορά τεχνολογίας στην Κίνα.
Παραδείγματος χάριν, μία αυτοκινητοβιομηχανία μετέφερε την προμήθεια ημιαγωγών, που χρησιμοποιούσε, από την κινεζική China Semiconductor Manufacturing International (SMIC), στην Taiwan Semiconductor Manufacturing στην Ταϊβάν, η οποία με τη σειρά της έφθασε να έχει τόσες παραγγελίες, που δεν μπορούσε να διαχειριστεί. «Αυτό το θέμα μας προκαλεί πονοκέφαλο», τόνισε στο Reuters προμηθευτική εταιρεία, η οποία διατήρησε την ανωνυμία της. «Σε ορισμένες περιπτώσεις βρίσκουμε ανταλλακτικά που θα μπορούσαν να μας κάνουν να μην εξαρτώμεθα από την TSMC, μόνο για να ανακαλύψουμε την επόμενη στιγμή ότι ο εναλλακτικός κατασκευαστής λεπτών δίσκων πυριτίου (πρώτο στάδιο κατασκευής ημιαγωγού) δεν έχει τη δυνατότητα να μας καλύψει». Αρκεί ένας ημιαγωγός να «παγώσει» όλη την παραγωγή, όπως σε εργοστάσιο της Ford στο Κεντάκι, όπου κατασκευάζεται το σπορ αμάξι Escape – βρίσκεται σε έλλειψη ημιαγωγός από το σύστημα πέδησης. Ολοι οι ημιαγωγοί, που χρησιμοποιούνται από τον φορητό υπολογιστή έως τη Lexus, ξεκινούν τη ζωή τους ως λεπτοί δίσκοι πυριτίου. Απαιτείται επεξεργασία σχεδόν 90 ημερών για να μετασχηματισθούν σε ημιαγωγό.
Σχετικά Νέα
-
Ο απεσταλμένος του Τραμπ διαπραγματεύτηκε με τον Πούτιν για την Ουκρανία βασιζόμενος σε Ρωσίδα διερμηνέα του Κρεμλίνου
Έντονες αντιδράσεις και ποικίλα ερωτήματα προκαλεί η αποκάλυψη του αμερικανικού δικτύου NBC ότι ο.
Ρώμη: Θερμή υποδοχή στον Πάπα Λέοντα στην πρώτη του ιδιωτική επίσκεψη σε ναό
Ο Πάπας Λέων ΙΔ’ πραγματοποιίησε την πρώτη του, αιφνιδιαστική, επίσκεψη μετά την εκλογή του,.
Κίνα: Οι συνομιλίες με τις ΗΠΑ είναι «ένα σημαντικό βήμα» για την αποκλιμάκωση του εμπορικού πολέμου
Η Κίνα θεωρεί ότι οι πρώτες εμπορικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ που ξεκίνησαν σήμερα.
Πάπας Λέων 14ος: Το παρασκήνιο του ιστορικού Κονκλάβιου – Το φαβορί που προηγούνταν αλλά εγκατέλειψε και ο ασιατικός «εμφύλιος»
Ο Πάπας Λέων 14ος – ο πρώτος Αμερικανός Ποντίφικας στην ιστορία – έπιασε πολλούς.