Μεγάλη κινητικότητα και νέες ισορροπίες στον κλάδο των κατασκευών

Μετά από την περίοδο στασιμότητας των προηγούμενων χρόνων, ο κατασκευαστικός κλάδος βγαίνει ξανά μπροστά, αποδεικνύοντας ότι είναι ένας από τους πλέον κινητικούς και με μεγάλο ενδιαφέρον για μετόχους και επενδυτές, μοχλούς του ελληνικού επιχειρείν.

Εξαγορές, συμμαχίες και νέες ισορροπίες διαμορφώνονται στον κατασκευαστικό κλάδο με φόντο το μερίδιο της πίτας των έργων ύψους 43 δισ. ευρώ που αναμένεται να δημοπρατηθούν μέχρι το 2030.

Στο παιχνίδι εκτός από τους ισχυρούς του κλάδου μπαίνουν και οι μικρές κατασκευαστικές, όπως η Δομική Κρήτης η εξαγορά της οποίας φαίνεται να είναι προ των πυλών, από το πρώην στέλεχος της ΑΚΤΩΡ και μέχρι πρότινος αντιπρόεδρο της ΙNTRAKAT Δημήτριο Κούτρα, σε συνεργασία με ισχυρό πόλο από την Κύπρο με έντονη δραστηριότητα στη Μέση Ανατολή ο οποίος επιθυμούσε εδώ και καιρό να εισέλθει στην ελληνική αγορά.

Eφόσον προχωρήσει το deal, θα ακολουθήσει δημόσια πρόταση για την απόκτηση του συνόλου των μετοχών της Δομικής Κρήτης, ενώ πρόθεση είναι η παραμονή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο.

Νεότερες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο στόχαστρο του νέου σχήματος, είναι πιθανό να βρεθεί η εξαγορά και άλλης εταιρείας με στόχο το νέο κατασκευαστικό σχήμα που θα δημιουργηθεί υπό τον κ. Κούτρα, με την χρηματοοικονομική στήριξη του Ομίλου από την Κύπρο, να αποτελέσει το νέο παίκτη της κατασκευαστικής αγοράς.

Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε συνηγορεί και η μέχρι τώρα πορεία του πρώην στελέχους στην INTΡΑΚΑΤ, ο οποίος κατάφερε από τον Ιανουάριο του 2019 οπότε και απέκτησε ποσοστό 20% να “αλλάξει κατηγορία” τον κατασκευαστικό Όμιλο, αυξάνοντας από 300 εκατ. σε 1,1 δισ. το ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων του.

Πέρα από τις κινήσεις του για την δημιουργία νέου Ομίλου στον κλάδο των κατασκευών ο κ. Κούτρας συνεχίζει να κατέχει ποσοστό 8,13% στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ καθώς βρέθηκε εκτός συμφωνίας απόκτησης των μετοχών του, από τα δύο εφοπλιστικά δίδυμα Καϋμενάκη – Μπάκου και Γκότση – Αγγέλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο ίδιος δέχτηκε προσφάτως από χρηματιστηριακή που εδρεύει στο Λονδίνο, πρόταση να αποκτήσει το ποσοστό του στην τρέχουσα τότε τιμή (1,9 ευρώ), κάτι που ο ίδιος δεν αποδέχτηκε καθώς φέρεται να θέλει να πουλήσει στην τιμή των 2,95 ευρώ, τίμημα με το οποίο έγινε και η απόκτηση των μετοχών από τους υπόλοιπους μετόχους.

Χτες πάντως η μετοχή της IΝΤRAKAT βρέθηκε στο χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα του 2021, στο 1,68 ευρώ.

Μάλιστα το τελευταίο διάστημα οι φήμες περί επικείμενης αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας φουντώνουν, γεγονός που όπως όλα δείχνουν, θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση το ποσοστό που κατέχει στην εισηγμένη.

Ο ίδιος πάντως τηρεί σιγήν ιχθύος για το τι θα πράξει σχετικά με το ποσοστό του στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ, το οποίο απέκτησε το 2019 έναντι 8 εκατ. ευρώ.

Τέλος, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται, σύμφωνα με στελέχη της κατασκευαστικής αγοράς, οι συμμαχίες που θα διαμορφωθούν από εδώ και στο εξής μεταξύ των κατασκευαστικών Ομίλων.

Η σύσταση άλλωστε κοινοπρακτικών σχημάτων για την διεκδίκηση των έργων που θα δημοπρατηθούν μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να αποτυπώσει τις νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται στον κατασκευαστικό κλάδο.

Στο πλαίσιο αυτό μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση που θα κρατήσει η ΑΚΤΩΡ απέναντι στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ, με δεδομένο ότι οι κ.κ Εξάρχου, Μπάκος και Καϋμένακης είχαν έρθει σε σφοδρή σύγκρουση (καταγγελίες, εξώδικα κλπ) με το βασικό μέτοχο του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, την ολλανδική Reggeborgh.

Οι δύο κατασκευαστικοί Όμιλοι συμμετέχουν κοινοπρακτικά σε τρία έργα (μεταξύ αυτών στο έργο Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη) και μένει να φανεί αν και στο μέλλον θα υπάρξει συνεργασία για την διεκδίκηση νέων έργων.

πηγή  capital.gr

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα