Μεγάλη αύξηση των πωλήσεων σε σουπερμάρκετ και φαρμακεία έφερε ο κορωνοϊός

Τον πρώτο μήνα της κρίσης από την πανδημία, την καραντίνα και το lockdown, αποτυπώνουν πλήρως τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον τζίρο στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Μάρτιο.

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε 3,1%, πτώση που συγκρατήθηκε σημαντικά από τη μεγάλη αύξηση του τζίρου σε σούπερ μάρκετ και φαρμακεία.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση σε σχέση με τον Μάρτιο πέρυσι, σε: Ένδυση- υπόδηση (49,8%), Πολυκαταστήματα (25,3%), Βιβλία- χαρτικά- λοιπά είδη (16,9%), Έπιπλα- ηλεκτρικά είδη- οικιακό εξοπλισμό (13,8%), Τρόφιμα- ποτά- καπνό (13,3%) και Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (11,5%). Στον αντίποδα, αυξήθηκαν σε: Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (20,5%) και Φαρμακευτικά- καλλυντικά (13,8%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 3,1% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 παρουσίασε μείωση 2%. Ενώ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,7% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020.

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 1,5% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020 κατέγραψε αύξηση 0,7%. Ενώ, ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,4% τον Μάρτιο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2020.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα