Με μειωμένο τζίρο επαναλειτούργησαν τα καταστήματα στην Αθήνα

Έπειτα από αδράνεια περίπου δύο μηνών, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία του κορωνοϊού, άνοιξαν ξανά τα εμπορικά καταστήματα στη χώρα. Ωστόσο, έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών (ΕΣΑ) κατέγραψε πως τα αποτελέσματα δεν ήταν αυτά που ευελπιστούσαν οι καταστηματάρχες.

Συγκεκριμένα, ένας στους τέσσερις είχε πτώση τζίρου πάνω από 50% και συνολικά το 82,8% των καταστημάτων κατέγραψε χειρότερα αποτελέσματα την εβδομάδα επαναλειτουργίας (από τη Δευτέρα 11 Μαΐου) σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή εβδομάδα. Εξάλλου, μόνο το 12,3% κατέγραψε αυξητικές τάσεις τζίρου.

Επίσης, ένας στους δύο καταστηματάρχης κρίνει ως σημαντικότερο παράγοντα βιωσιμότητας της επιχείρησης του, την επέκταση της μείωσης του ενοικίου έως το τέλος του έτους. Ως δεύτερος σημαντικότερος παράγοντας καταγράφηκε η χρηματοδότηση μέσω δανείων, για την άμεση αύξηση της ρευστότητας των επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με τον ΕΣΑ:

  • Ήταν αναμενόμενο για την πλειοψηφία των επαγγελματιών να καταγράψει χαμηλούς τζίρους η πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των καταστημάτων.
  • Για πρώτη φορά στην έρευνα του ΕΣΑ δημιουργήθηκε ξεχωριστή κατηγορία που αφορά μονό μεγάλες & πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, με συμμετοχή 16,2% επί του συνολικού δείγματος, για να επιτευχθεί η καλύτερη δυνατή αντιπροσωπευτικότητα της αγοράς.
  • Τα κλειστά καταστήματα εστίασης και οι κλειστές τουριστικές επιχειρήσεις και κατ’ επέκταση οι εργαζόμενοι τους που παραμένουν σε καθεστώς αναστολής, συμβάλλουν στη μειωμένη επισκεψιμότητα και κατανάλωση.
  • Η χρήση Μ.Μ.Μεταφοράς επηρέασε αρνητικά την επισκεψιμότητα στα καταστήματα του κέντρου της Αθήνας, σε σχέση με την περιφερειακά καταστήματα.
  • Τα καλλυντικά και τα γυναικεία είδη περιποίησης & ομορφιάς, είχαν τον μεγαλύτερο τζίρο κατά τις πρώτες ημέρες της επανεκκίνησης της αγοράς.
  • Ικανοποιητική απόδοση σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά, είχαν και τα παιδικά είδη
Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα