Με ενιαίο πομποδέκτη από σήμερα η διέλευση από τις εθνικές οδούς

Από σήμερα δυνατή θα είναι η χρήση ενός ενιαίου πομποδέκτη (e-pass) για τα διόδια όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας, που επιτρέπει στους οδηγούς να διέρχονται από οποιοδήποτε σταθμό διοδίων χρησιμοποιώντας μία από τις συσκευές που ήδη διαθέτουν. Δεν έχει δηλαδή, σημασία εάν το e-pass ανήκει στην Αττική Οδό, τη Νέα Οδό, την Ολυμπία Οδό, τον Μορέα, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, τη Γέφυρα Α.Ε. ή την Εγνατία Οδό.

Σύμφωνα με τα συναρμόδια υπουργεία Υποδομών και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με το μέχρι τώρα ισχύον καθεστώς, οι οδηγοί έπρεπε να διαθέτουν τρεις διαφορετικές συσκευές – πομποδέκτες για όλους τους αυτοκινητοδρόμους. Με τη διαλειτουργικότητα των διοδίων δίνεται η δυνατότητα διέλευσης με οποιονδήποτε από τους υφιστάμενους πομποδέκτες. Με αυτό τον τρόπο οι μετακινήσεις θα γίνονται ευκολότερα, με μικρότερες ουρές, λιγότερη ταλαιπωρία και μεγαλύτερη ταχύτητα σε όλη την επικράτεια.

Ύστερα από τη δημιουργία του κατάλληλου μοντέλου αρχιτεκτονικής του λογισμικού, ο χρήστης δύναται να μεταβεί, από την επόμενη Τετάρτη (4 Νοεμβρίου) με έναν μόνο πομποδέκτη, για παράδειγμα από το Μαρούσι έως τον Έβρο. Σε γενικές γραμμές, η διαλειτουργικότητα στηρίζεται στην αυτόματη επικοινωνία μεταξύ των βάσεων δεδομένων με τους συνδρομητές (και τα διαφορετικά είδη συνδρομών) των παρόχων των συσκευών e-pass εταιρειών (π.χ. Ατ. Οδός) και των φορέων χρέωσης (π.χ. Εγνατία Οδός).

Εάν για παράδειγμα, ένας οδηγός όταν φτάσει στα Τέμπη, έχει ξοδέψει ήδη όλο το ποσό που έχει βάλει στον πομποδέκτη του, θα μπορεί να προσθέσει χρήματα μέσω της ιστοσελίδας του αυτοκινητοδρόμου από τον οποίο τον έχει προμηθευτεί, πληρώνοντας με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα. Διαφορετικά θα πρέπει να έχει φορτίσει τον πομποδέκτη του με όσα χρήματα επιθυμεί, με φυσική παρουσία στα Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών του δικού του παρόχου. Δεν θα μπορεί όμως να φορτίσει τον πομποδέκτη του παρόχου του σε Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών άλλου παρόχου.

Η διαλειτουργικότητα έχει σημαντικά οφέλη σε πολλαπλά επίπεδα και για τις εταιρείες διαχείρισης. Αυτά σχετίζονται με τη μείωση του κόστους λειτουργίας, καθώς σταδιακά αναμένεται να περιοριστεί σημαντικά η είσπραξη διοδίων με μετρητά. Οι ειδικοί υπολογίζουν ότι μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων, ο αριθμός των οχημάτων ξεπερνάει τα 700 οχήματα ανά λωρίδα κατεύθυνσης και ανά ώρα, ενώ περιορίζεται σε περίπου 300 στο χειροκίνητο σύστημα εξυπηρέτησης.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα