

“Η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας Κύπρου που ανακοινώθηκε χθες στον ΑΔΜΗΕ καθιστά το έργο του Great Sea Interconnector, μη βιώσιμο. Η απόφαση αυτή ανατρέπει την προηγούμενη απόφαση μεθοδολογίας εσόδου (ΡΑΕΚ 022/2023, 25/1/2023, Παράρτημα 1), η οποία είχε ληφθεί όταν το έργο είχε ο προηγούμενος φορέας υλοποίησης και βάσει αυτής ο ΑΔΜΗΕ έλαβε την επενδυτική απόφαση να γίνει φορέας υλοποίησης του έργου, τον Οκτώβριο του 2023”, σημειώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ, Μανούσος Μανουσάκης, σχολιάζοντας στο ΚΥΠΕ τη σχετική απόφαση της ΡΑΕΚ.
Όπως τονίζει, “αυτή η ανατροπή δημιουργεί αρνητική παρούσα αξία άνω των 100 εκατ. ευρώ για το έργο. Δημιουργεί θέμα ασφάλειας δικαίου για την επένδυση και θέμα εμπιστοσύνης στις διοικητικές αποφάσεις και πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα προκειμένου να συνεχιστεί το έργο”.
Ο επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ προσθέτει ότι “είμαστε σε συνεννόηση με τη ΡΑΕΚ για να κατατεθεί αίτηση αναθεώρησης τις αμέσως επόμενες ημέρες”.
Παράλληλα, σημειώνει ότι “η Ελλάδα έχει ήδη δεσμευτεί μέσω της απόφασης της ΡΑΑΕΥ ώστε οι Έλληνες καταναλωτές να πληρώσουν το μερίδιο που τους αναλογεί στην ηλεκτρική διασύνδεση κατά τη διάρκεια της κατασκευής της ώστε να είναι το έργο βιώσιμο. Αναμένουμε μία αντίστοιχη απόφαση και από την κυπριακή πλευρά”.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΑΔΜΗΕ, “το ποσό που καλούνται να πληρώσουν οι Κύπριοι καταναλωτές κατά την κατασκευή της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Κύπρου είναι μόλις 0,6 λεπτά του ευρώ ανά KWh, κόστος το οποίο θα ανακτηθεί από τη μείωση που θα προκαλέσει στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, ήδη από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της”.
Καταλήγοντας ο κ. Μανουσάκης τόνισε: “Θέλω επίσης να ξεκαθαρίσω ότι ο ΑΔΜΗΕ έχει την οικονομική ευρωστία να κατασκευάσει το έργο, αλλά υπό τα δεδομένα που δημιουργεί αυτή η ρυθμιστική απόφαση κανένας επενδυτής δεν θα γινόταν μέτοχος. Συνεπώς αν η απόφαση δεν αλλάξει τις αμέσως επόμενες ημέρες, το έργο θα σταματήσει. Η εξέλιξη αυτή θα ήταν ιδιαίτερα αρνητική για τους καταναλωτές της Κύπρου, καθώς θα χαθεί η ευκαιρία να μειωθεί το πολύ υψηλό κόστος ενέργειας που πληρώνουν σήμερα”.
Σχετικά Νέα
Ποια είναι η Geely και πότε έρχεται στην ελληνική αγορά
Η Geely, ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα με ένα εντυπωσιακό χαρτοφυλάκιο.
Κέρδη για τον χρυσό μετά την υποβάθμιση ΗΠΑ από Moody’s
Ανοδικά κινήθηκε, σήμερα, ο χρυσός, εν μέσω αποδυνάμωσης του δολαρίου και ενισχυμένης ζήτησης για.
Wall Street: Μεικτά πρόσημα με φόντο την υποβάθμιση από τη Moody’s
Με μεικτά πρόσημα κινούνται τη Δευτέρα οι βασικοί δείκτες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης,.
Εθνική Ασφαλιστική: Καμία αλλαγή στον τρόπο αποζημίωσης συμβολαίων Υγείας
Σε αναστολή της εφαρμογής του νέου μοντέλου σε διαδικασίες αποζημίωσης σε κάποια συμβόλαια υγείας,.