Lavazza: Αύξηση κατά 9,3% στα έσοδα το 2018

Έσοδα 1,87 δις ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 9,3% παρουσίασε ο όμιλος Lavazza, αντικατοπτρίζοντας τη σταθερή και κερδοφόρα ανάπτυξή του.

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Lavazza εξέτασε και ενέκρινε το σχέδιο των οικονομικών καταστάσεων και τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2018, με τις τελευταίες να συντάσσονται για πρώτη φορά με βάση τα διεθνή λογιστικά πρότυπα IFRS.

«Το 2018 υπήρξε ένα έτος σταθερής ανάπτυξης που χαρακτηρίζεται από αυξημένη λειτουργική κερδοφορία, συνεχή ενίσχυση της επωνυμίας της εταιρείας και ισχυρή επέκταση τόσο στην Ιταλία όσο και στις ξένες αγορές, και ιδιαίτερα στη Γαλλία, τη Βόρεια Αμερική, την Ανατολική Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο», σχολίασε ο Antonio Baravalle, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Lavazza. «Συνεχίσαμε να επενδύουμε στην καινοτομία των προϊόντων μας και, χάρη στις εξαγορές της αυστραλιανής εταιρείας Blue Pod και των δραστηριοτήτων της Mars Inc. στον τομέα αυτόματης πώλησης, έχουμε ενισχύσει ακόμα περισσότερο τις άμεσες δραστηριότητές μας σε όλους τους τομείς της αγοράς του καφέ. Εδραιώσαμε την ανάπτυξη της διακυβέρνησής μας με την υιοθέτηση προηγμένων συστημάτων διαχείρισης κινδύνου και με τον διορισμό του Enrico Cavatorta, ενός κορυφαίου στελέχους με άριστη γνώση της παγκόσμιας αγοράς, στη θέση του Chief Financial and Corporate Officer. Το 2019 πρόκειται να είναι ένα έτος συνεχιζόμενης επέκτασης η οποία θα προωθηθεί από την ενσωμάτωση των εξαγορών μας και την οργανική ανάπτυξη του Ομίλου».

Τα ενοποιημένα έσοδα ανέρχονται σε 1,87 δις ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 9,3% σε σύγκριση με τα 1,71 δις ευρώ του προηγούμενου έτους. Η καταγεγραμμένη ανάπτυξη αποδίδεται τόσο στην ενσωμάτωση των επιχειρήσεων που εξαγοράστηκαν το 2017 (Nims, Kicking Horse και ESP) όσο και στις θετικές επιδόσεις που σημειώθηκαν στην οργανική περιφέρεια, ιδιαίτερα στην Ιταλία, τη Γαλλία, τη Βόρεια Αμερική, την Ανατολική Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Στην Ιταλία, όπως μεταδίδει το businessnews.gr,  η αγορά της οποίας αντιστοιχεί σε περίπου 36% των συνολικών εσόδων, ο Όμιλος Lavazza διατήρησε την ηγετική του θέση σε όλα τα κανάλια, χάρη στη διεύρυνση της εμπορικής διάθεσης προϊόντων στον τομέα ατομικών προϊόντων (Single Serve), που συνεχίζει να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη δυναμική στην αγορά Λιανικής πώλησης, καθώς και των εμπορικών δραστηριοτήτων του στον τομέα έξω από το σπίτι (Out of Home).

Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου Lavazza ανέρχονται σε 197,3 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 6,2% σε σύγκριση με τα 185,8 εκατ. ευρώ του προηγούμενου έτους, με περιθώριο της τάξης του 10,6%.

Τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) αγγίζουν τα 206,5 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 9% σε σύγκριση με τα 189,5 εκατ. ευρώ το 2017, προ εφάπαξ επιβαρύνσεων που σχετίζονται με εξαγορές.

Τα κέρδη προ φόρων και τόκων (EBIT) ύψους 110,7 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν κατά 2,0% σε σύγκριση με τα 108,5 εκατ. ευρώ το 2017, με περιθώριο της τάξης του 5,9%.

Τα δημοσιευμένα καθαρά κέρδη ύψους 87,9 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν κατά 12,9% σε σύγκριση με τα 77,9 εκατ. ευρώ το 2017.

Η καθαρή οικονομική θέση αγγίζει τα 15,0 εκατ. ευρώ έναντι 503,0 εκατ. ευρώ το 2017 λόγω των εξαγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2018 και της σημαντικής ρευστότητας.

Το 2018, ο Όμιλος Lavazza προώθησε τη στρατηγική διεθνούς ανάπτυξης, με στόχο την ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της ανταγωνιστικότητας σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς και την αποστολή του να καταστεί μία premium εταιρεία που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον χώρο του καφέ με ξεκάθαρη εστίαση στον καφέ υψηλής ποιότητας σε όλες τις μορφές, υλοποιώντας μία στρατηγική πολλαπλών εμπορικών σημάτων.

Στη διάρκεια του έτους, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την ενσωμάτωση των εταιρειών Nims, Kicking Horse Coffee και ESP. Σύμφωνα με τη στρατηγική διεθνοποίησης που ακολουθεί, ο Όμιλος ολοκλήρωσε επίσης δύο εξαγορές στον τομέα της αυτόματης διανομής. Τον Ιούλιο του 2018, ο Όμιλος εξαγόρασε το 100% των δραστηριοτήτων της Blue Pod Coffee Co., μίας αυστραλιανής εταιρείας (Μόλγκρεϊβ, Βικτόρια) που ειδικεύεται στη διανομή των συστημάτων espresso της Lavazza (κάψουλες και μηχανές) στον τομέα του καφέ για το γραφείο (OCS).

Τον Δεκέμβριο του 2018, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εξαγορά των δραστηριοτήτων στον τομέα του καφέ της εταιρείας Mars Inc. (πλέον Lavazza Professional) στη Βόρεια Αμερική, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τον Καναδά και την Ιαπωνία και των σχετικών συστημάτων και εγκαταστάσεων παραγωγής στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Η Lavazza Professional περιλαμβάνει την επιτραπέζια μηχανή Flavia και τα μηχανήματα αυτόματης πώλησης KLIX, δύο τομείς δραστηριοτήτων με μεγάλο απόθεμα εξοπλισμού στις αντίστοιχες αγορές τους και ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων καφέ και άλλων ροφημάτων που διατίθενται στο εμπόριο μέσω ετικετών αποκλειστικής εκμετάλλευσης (π.χ. Alterra) ή αδειοδοτούμενων εμπορικών σημάτων. Οι δύο εξαγορασθείσες εταιρείες κατέγραψαν πωλήσεις που ανήλθαν σε περίπου 350 εκατ. δολάρια το 2017 και απασχολούν περίπου 900 άτομα. Η ενέργεια έδωσε τη δυνατότητα στη Lavazza να ενισχύσει περαιτέρω τις άμεσες δραστηριότητές της σε όλους τους τομείς της αγοράς του καφέ, και ιδιαίτερα στον τομέα έξω από το σπίτι (out of home), προκειμένου να διασφαλίσει την καλλιέργεια ενός πιο άμεσου διαλόγου με τους καταναλωτές.

Το 2018 πραγματοποιήθηκαν επίσης τα εγκαίνια του Nuvola, των νέων κεντρικών γραφείων του Ομίλου στο Τορίνο. Καρπός ενός πολύπλοκου επενδυτικού σχεδίου που υπερβαίνει τα 120 εκατ. ευρώ, το Nuvola Lavazza ενσαρκώνει τις αξίες της εταιρείας και την ιστορία της που ξεπερνά τα 120 χρόνια. Το έργο, υπό την επίβλεψη του αρχιτέκτονα Cino Zucchi, πρόσφερε μία νέα εμφάνιση –αναβαθμισμένη και έξυπνη– στη συνοικία της Αουρόρα στο Τορίνο και αποτελεί ένα οικοσύστημα σχεδιασμένο να εμπνέει τους ανθρώπους και να ενθαρρύνει τον διάλογο προσφέροντας εμπειρίες μοιράσματος: πολιτιστικές, κοινωνικές, γευστικές και επιχειρηματικές εμπειρίες. Χάρη στην ανυποχώρητη στάση του Ομίλου Lavazza όσον αφορά την αειφορία, το νέο συγκρότημα Nuvola απέσπασε την υψηλότερη βαθμολογία (Platinum) στην πιστοποίηση LEED, ένα σύστημα που αξιολογεί την ενεργειακή και περιβαλλοντική απόδοση κτηριακών εγκαταστάσεων. Το Nuvola Lavazza αναγνωρίζεται ως ένα από τα πλέον οικολογικά βιώσιμα κτήρια στον κόσμο.

Τέλος, η Lavazza συγκαταλέγεται στις 100 κορυφαίες επωνυμίες βάσει φήμης στον κόσμο σύμφωνα με την έκθεση Global Rep Track, την ετήσια κατάταξη των ευυπόληπτων εταιρειών στον κόσμο που συντάσσεται από το Ινστιτούτο Εταιρικής Φήμης (Reputation Institute), μία κορυφαία διεθνώς εταιρεία παροχής υπηρεσιών μέτρησης και διαχείρισης της εταιρικής φήμης (Η Lavazza βρισκόταν στην 49η θέση το 2018 ενώ κατάλαβε την 38η το 2019).

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα