Σημαντικές ανάσες ρευστότητας στα καταστήματα και τις αλυσίδες λιανικής έδωσε το «click away» κατά την περίοδο της 13ης με 31 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΒΕΠ και του ΠΕΣΑ Βασίλη Κορκίδη.
Όπως αναφέρει ο ίδιος, οι επιχειρήσεις με παιχνίδια που εφάρμοσαν το μέτρο ανέκτησαν περίπου το 50% του τζίρου, της αντίστοιχης περσινής σεζόν, τα βιβλιοπωλεία, φέρονται να πέτυχαν ελαφρώς υψηλότερες πωλήσεις από τους προηγούμενους μήνες, ενώ μεγάλες αλυσίδες με είδη ψηφιακής τεχνολογίας και οικιακού εξοπλισμού, έπιασαν το 30% με 40% του αντίστοιχου περσινού κύκλου εργασιών.
Οι μεγάλοι κερδισμένοι της εορταστικής περιόδου, προσθέτει, είναι η λιανική πώληση τροφίμων σε σουπερμάρκετ με αύξηση 5%, τα φαρμακευτικά είδη με συν 4%, οι πωλήσεις Η/Υ με +10% και ο κλάδος των logistics με τις εταιρίες courier να αυξάνουν περαιτέρω τον κύκλο εργασιών τους κατά τουλάχιστον 15%. Στον αντίποδα οι πέντε κλάδοι που βρίσκονται αντιμέτωποι με σημαντική απώλεια εσόδων, άνω του 30 % και έως 50% είναι το λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων με πτώση τζίρου 48% ενώ ακολουθούν τα είδη καλλωπισμού με πτώση πωλήσεων 37%, η ένδυση και η υπόδηση με απώλειες 30% και 29% αντίστοιχα, ενώ θέση στην «πεντάδα» με ποσοστό μείωσης τζίρου 30% έχει και το εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας.
Σημειώνεται ακόμη ότι δεν εμφάνισαν θετικές επιδόσεις όλες οι δραστηριότητες τροφίμων – ποτών – καπνού καθώς οι πωλήσεις ψωμιού, αρτοσκευασμάτων και ζαχαροπλαστικής σε ειδικευμένα καταστήματα κινούνται με απώλειες που στο εξεταζόμενο διάστημα αγγίζουν το 17%, ποσοστό που σημαίνει ότι οι φούρνοι της γειτονιάς έχασαν 70 εκατ. ευρώ πωλήσεων.
Αντίστοιχα, οι πωλήσεις ψαριών, θαλασσινών και μαλάκιων υποχώρησαν κατά 10%, ενώ κατά 11% είναι η πτώση του τζίρου στο εμπόριο καπνού σε ειδικευμένα καταστήματα. Στους χαμένους βρίσκεται και το εμπόριο ποτών σε ειδικευμένα καταστήματα που «μετρά» πτώση τζίρου 20%. Σημαντικές απώλειες καταγράφει και το εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών ειδών της τάξεως του 29%, ενώ τα έσοδα στα καύσιμα κίνησης υποχωρούν με ρυθμό 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.
“Η επιστροφή στο πολυπόθητο και κανονικό click to open πρέπει να αποτελέσει τον κύριο στόχο του οικονομικού επιτελείου το οποίο με την παρούσα κατάσταση της αγοράς θα πρέπει να προετοιμαστεί για το ενδεχόμενο καταγραφής στο πρώτο τρίμηνο του έτους διψήφιου ποσοστού ύφεσης”, αναφέρει σε δηλώσεις του ο κ. Κορκίδης”.
Η «απομάκρυνση» του click in shop στο οποίο η αγορά είχε εναποθέσει τις ελπίδες της είναι προφανές ότι θα δυσχεράνει έτι περεταίρω την ανάταξη του εμπορίου και άρα και την ανάκαμψη της οικονομίας. Είναι «ώρα κρίσιμων αποφάσεων και επιλογών» καθώς η ευθύνη, απέναντι στους ανθρώπους της αγοράς, παραμένει η ίδια και πρέπει να αποτρέψει μια εαρινή έκρηξη πτωχεύσεων και ανεργίας, προστατεύοντας πρωτίστως τη δημόσια υγεία στην Αττική”.
Σχετικά Νέα
-
Αναβάθμισε το outlook της Ελλάδας η S&P
Σε αναβάθμιση του outlook του ελληνικού αξιόχρεου σε θετικό από σταθερό προχώρησε η Standard.
-
ΔΥΠΑ: Μειώθηκε κατά 5,7% η ανεργία τον Μάρτιο, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2023 – Τα στατιστικά στοιχεία αναλυτικά
Το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στο μητρώο της Δ.ΥΠ.Α. για τον μήνα Μάρτιο 2024, ανήλθε.
-
ΔΥΠΑ: Μειώθηκαν κατά 4% οι εγγεγραμμένοι άνεργοι τον Μάρτιο του 2024
Σε 976.373 άτομα ανήλθε το σύνολο των εγγεγραμμένων ανέργων στο μητρώο της Δημόσιας Υπηρεσίας.
-
Times του Λονδίνου για την ελληνική οικονομία: Πώς στάθηκε ξανά στα πόδια της – Ευοίωνες οι προοπτικές
«Πώς η Ελλάδα στάθηκε ξανά στα πόδια της μετά την πιο μακρά περίοδο ύφεσης.