Κοινωνικός ο ρόλος του ξενοδοχείου της νέας δεκαετίας

Το ξενοδοχείο και τον ξενοδόχο, που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, μάλλον θα πρέπει να τον υπολογίζουμε διαφορετικά στη συνέχεια.

Βέβαια, το αντικείμενο της φιλοξενίας θα παραμένει πρώτιστο μέλημα, καθώς από εκεί εξαρτάται η βιωσιμότητα της επιχείρησης, όμως πλέον ο ρόλος ξενοδοχείου και ξενοδόχου μέσα στην κοινωνία, θα είναι πολυσύνθετος.
Αυτό τουλάχιστον επιχειρεί το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, το οποίο αφουγκράζεται τις ανάγκες τις κοινωνίας και διαβλέπει τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Με τη θέσπιση του «Ελληνικού Πρωινού», με πάνω από 1.200 ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα να σερβίρουν μόνο προϊόντα του τόπου, έβαλε τη γαστρονομία της χώρας μας σε περίοπτη θέση, αναδεικνύοντας έναν ιδιαίτερα σημαντικό πυλώνα, όπου μπορεί να στηριχθεί ο ελληνικός τουρισμός.

Με την πιο πρόσφατη θέσπιση των Boutique Hotels, έδωσε τη δυνατότητα της πιστοποίησης μιας νέα κατηγορίας μικρών ξενοδοχείων που απλώνονται ταχύτητα σε όλη την Ελλάδα, ενώ με το CapsuleT, δημιούργησε τον πρώτο ελληνικό επιταχυντή αποκλειστικά για τεχνολογικές νεοφυείς επιχειρήσεις στον τομέα του τουρισμού.

Τώρα, με την ίδρυση ενός νέου φορέα, με τον διακριτικό τίτλο «HOTELS FOR», επιχειρεί να καταστήσει το ξενοδοχείο ως έναν χώρο δράσεων προς την κοινωνία, στηρίζοντας με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αυτούς που έχουν ανάγκη και προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη.

Αν σε παγκόσμιο επίπεδο ήδη προωθούνται από Οργανισμό συγκεκριμένες δράσεις προς αυτόν τον τομέα, στην Ελλάδα έρχεται το ΞΕΕ να καθιερώσει ανάλογες δράσεις, μέσω μιας αστικής, μη κερδοσκοπικής εταιρείας, την οποία θα χρηματοδοτεί το ίδιο, αφού προηγουμένως έχει θεσμοθετηθεί με νόμο του κράτους, που θα επιμεληθεί το Υπουργείο Τουρισμού.

Η πρωτοβουλία ανακοινώθηκε στην 9η Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ, που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή στο Metropolitan Expo, παρουσία 900 και πλέον ιδιοκτητών ξενοδοχείων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου, Αλέξανδρο Βασιλικό: «κάθε ξενοδοχείο, κάθε μέλος του ΞΕΕ, έχει τη δυνατότητα να γίνει μέρος ενός δικτύου αλληλεγγύης, προσφοράς, θετικής συμβολής σε μια καλύτερη και πιο αισιόδοξη Ελλάδα, συνεισφοράς στην κοινωνική ευημερία, το περιβάλλον και τη βιωσιμότητα».

Κοινωνικός ο ρόλος του ξενοδοχείου της νέας
Όμως, πρακτικά, τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Είναι αρκετές οι ενέργειες που μπορούν να γίνουν με επίκεντρο το ξενοδοχείο, ειδικά σε θέματα περιβάλλοντος, τα οποία θα μπορούσαν να αποφέρουν και οφέλη προς τον ξενοδόχο, όπως για παράδειγμα να πληρώνει λιγότερους δημοτικούς φόρους για τα απορρίμματα, εφόσον κάνει οικολογική διαχείριση, μέχρι και να έχει ευνοϊκότερη χρηματοδότηση από τράπεζες.

«Με την πρωτοβουλία ίδρυσης του φορέα “HOTELS FOR”, δίνουμε ένα παγκόσμιο παράδειγμα: τα ελληνικά ξενοδοχεία, πρωτοπόρα παγκοσμίως, μεταδίδουν το μήνυμα πως η ανάπτυξη πρέπει να υπηρετεί τη συνοχή, πως η ευημερία της οικονομίας δεν είναι μόνον κάποιοι αριθμοί. Αλλά αυτή η ευημερία, μπορεί και πρέπει να αντανακλάται στο κοινωνικό σύνολο. Το ξενοδοχείο, λοιπόν, μας αφορά όλους. Αφού κάθε ξενοδοχείο, εκτός από εστία φιλοξενίας, γίνεται και εστία κοινωνικής ευθύνης, προσφοράς και συνοχής,» τόνισε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, δίνοντας ακριβώς το στίγμα του τι μέλλει γενέσθαι.

Το 2020 θα είναι χρονιά μεταίχμιο στον ελληνικό τουρισμό και στο Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο πιστεύουν στη νέα δεκαετία της ευθύνης. Ηδη έχουν δρομολογηθεί δύο νέες δράσεις. Η πρώτη αφορά στην εκκίνηση ενός ανοιχτού και διαδραστικού διαλόγου, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), με στόχο ο τουρισμός και τα ελληνικά ξενοδοχεία να μεγιστοποιήσουν τη θετική συμβολή τους στις τοπικές οικονομίες και κοινωνίες. Ειδικότερα θα πραγματοποιηθούν στις έδρες των Περιφερειών σε όλη την Ελλάδα 13 ημερίδες, με τη συμμετοχή όλων των αυτοδιοικητικών και των θεσμικών επαγγελματικών φορέων.

Η δεύτερη δράση αφορά στην πραγματοποίηση εξειδικευμένων σεμιναρίων επικοινωνιακής διαχείρισης κρίσης (crisis management). Τα σεμινάρια θα απευθύνονται σε αυτοδιοικητικά στελέχη και ξενοδόχους, οι οποίοι με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών θα εκπαιδεύονται στην επικοινωνιακή διαχείριση τυχόν κρίσεων σε προορισμούς της χώρας με στόχο την προστασία του brand και της φήμης κάθε προορισμού.

Επίσης, το ΞΕΕ επεξεργάζεται με τη συνεργασία των Υπουργείων Παιδείας και Τουρισμού, ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπτυξης τουριστικής συνείδησης και καταπολέμησης του «τουριστικού αναλφαβητισμού».

Ανάδειξη νέων ηγετών στον τομέα του τουρισμού
Εξάλλου, η δημιουργία της επόμενης γενιάς στελεχών τουρισμού υψηλού επιστημονικού και επαγγελματικού επιπέδου, είναι ένας από τους στόχους που μπαίνουν στα σκαριά με την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, από τους επικεφαλής των δύο Ομοσπονδιών Γρηγόρη Τάσιο και Γιώργο Πελεκανάκη. Η ανάδειξη ηγετών στο χώρο του τουρισμού μέσα από συνεχή μετεκπαίδευση των μελών του, η αλλαγή αντίληψης σχετικά με το τουριστικό προϊόν και τις ανάγκες του και η παραμονή των νέας γενιάς στην Ελλάδα με την κατάλληλη κατάρτιση και εξειδίκευση που θα δημιουργεί ευκαιρίες για καριέρα και περαιτέρω εξέλιξη, είναι οι βασικοί πυλώνες της νέας συνεργασίας που βάζει στο επίκεντρο τον ίδιο τον εργαζόμενο.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα