

Συνάντηση με εκπροσώπους του Κινήματος Αλλαγής, του Κ.Κ.Ε. και της Ελληνικής Λύσης είχε η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, στο πλαίσιο της ενημέρωσης των εκπροσώπων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων και της ανταλλαγής απόψεων επί του επικείμενου ν/σ για την ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία. Οι συναντήσεις αυτές πραγματοποιούνται παράλληλα και με συναντήσεις με πανεπιστημιακούς φορείς.
Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου
Όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Παιδείας, πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά νομοσχέδιο της κυβέρνησης που αφορά στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Το νομοσχέδιο αποτελείται από τέσσερις άξονες: α) Αναβάθμιση ποιότητας ΑΕΙ, β) Ενίσχυση λειτουργικότητας ΑΕΙ, γ) Προώθηση σύνδεσης ΑΕΙ με την κοινωνία και δ) Εκσυγχρονισμός του ΔΟΑΤΑΠ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με το υπουργείο, ο πρώτος άξονας «που αφορά στην αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ περιλαμβάνει ρυθμίσεις όπως:
- κοινά/διπλά προπτυχιακά μεταξύ πανεπιστημιακών τμημάτων
- εσωτερικό «Erasmus»
- επαγγελματικά μεταπτυχιακά
- ενίσχυση της πρακτικής άσκησης
- βιομηχανικά διδακτορικά
- πλαίσιο για την προσέλκυση επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών από το εξωτερικό
- σύγχρονο, αξιοκρατικό σύστημα εκλογής και εξέλιξης Καθηγητών».
Ο δεύτερος άξονας που αφορά στην ενίσχυση της λειτουργικότητας των ΑΕΙ στοχεύει στην αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της οργανωτικής λειτουργίας των ΑΕΙ, και περιλαμβάνει εκτός από Οργανισμό/Εσωτερικό Κανονισμό ενδεικτικά:
- Πολυετές Στρατηγικό Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας
- Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού
- Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης
- Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑΜΕΑ
- την απελευθέρωση του πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες.
Ο τρίτος άξονας που αφορά στην προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία αφορά στην αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ενδεικτικά μέσω θέσπισης πληρέστερου πλαισίου για:
- start-ups φοιτητών/διδακτόρων/μεταδιδακτόρων (incubators/pre-incubators)
- την παροχή υπηρεσιών από πανεπιστημιακά εργαστήρια προς πολίτες/φορείς
- τη δυνατότητα οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων
- θερινά / χειμερινά προγράμματα σπουδών και την υποστήριξη της διεθνοποίησης και της ανάπτυξης συνεργασιών.
Ο τέταρτος άξονας που αφορά στον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ θεσπίζει, όπως σημειώνει το υπουργείο, «ένα ταχύ και ευέλικτο πλαίσιο για την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού».
Σχετικά Νέα
Π. Μαρινάκης: Φοιτητές που συλλαμβάνονται για αξιόποινες πράξεις στα ΑΕΙ θα χάνουν άμεσα την ιδιότητα τους
Οι φοιτητές που συλλαμβάνονται για αξιόποινες πράξεις στα πανεπιστήμια θα χάνουν άμεσα την ιδιότητα.
Ο Απ. Τζιτζικώστας στο ΕΡΤΝews: Θα παραστώ στη συζήτηση για τα Τέμπη στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο
«Ημέρα της Ευρώπης» και μόλις επέστρεψα από το Καστελόριζο δίνοντας το μήνυμα ότι η.
Πρ. Παυλόπουλος: Η Κοινωνία των Πολιτών στην υπηρεσία υπεράσπισης της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας
Στο πλαίσιο του 11ου Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών με.
Ν. Ανδρουλάκης: “Κόμματα προγραμματικά με στελέχη και κοινωνική ρίζα, όπως το ΠΑΣΟΚ, απεύχεται να έχει αντίπαλους ο κ. Μητσοτάκης”
Στο πλαίσιο της τηλεοπτικής του συνέντευξης στη Σώτια Πεντεδήμου στον τηλεοπτικό σταθμό Creta, ο.