Κεραμέως: Αρμαγεδδώνας στην Παιδεία το νομοσχέδιο Γαβρόγλου

Νομοσχέδιο- Αρμαγεδδώνα στην παιδεία χαρακτήρισε το νέο νόμο Γαβρόγλου η τομεάρχης Παιδείας της Νέας Δημοκρατίας Νίκη Κεραμέως, επαναλαμβάνοντας ότι η αξιωματική αντιπολίτευση θα δώσει τη μάχη στη Βουλή μέχρι την απόσυρση του.

Η κ.Κεραμέως παραχώρησε συνέντευξη τύπου στα γραφεία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, καθώς η ΝΔ θέλει να αναγάγει το νομοσχέδιο για την παιδεία σε κεντρικό πεδίο αντιπολιτευτικής κριτικής. Ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δώσει άλλωστε το “σύνθημα” χθες μιλώντας με φοιτητές στο Κέντρο Καινοτομίας της Microsoft στη Λευκωσία.

Η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ κατηγόρησε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για ιδεοληψίες και στην παιδεία, ποινικοποίηση της αριστείας και εξίσωση όλων προς τα κάτω. Έκανε λόγο δε για σοβαρά θέματα διαδικασίας και ουσίας.

Ως προς τη διαδικασία επισήμανε ότι το νομοσχέδιο κατατέθηκε μεσάνυχτα Τρίτης και αποτελείται από 1120 σελίδες και 226 άρθρα τα οποία κλήθηκαν οι βουλευτές να συζητήσουν το επόμενο μεσημέρι.

Σημείωσε ότι στη διαδικασία ακροασης φορέων δεν κλήθηκαν φορείς καίριας σημασίας όπως για παράδειγμα ο προεδρεύων της συνόδου πρυτάνεων και αυτό ενώ μιλάμε για αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας. Εκτίμησε δε ότι ο προεδρεύων της συνόδου πρυτάνεων προφανώς δεν εκλήθη γιατί διαφωνεί με τις θέσεις του υπουργού.

Κατηγόρησε τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου ότι επέδειξε πρωτοφανή απαξιωτική συμπεριφορά απέναντι στους φορείς. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι έφτασε στο σημείο να πει στον πρύτανη ΕΜΠ ότι δεν ξέρει αριθμητική και τον κατήγγειλε ότι ασκεί πιέσεις που αγγίζουν όρια του μπούλινγκ σε όσους διαφωνούν με το νομοσχέδιο.

Επί της ουσίας η κριτική της κ.Κεραμέως επικεντρώθηκε σε πέντε σημεία:

Πρώτον, την πλήρη κατάργηση των ΤΕΙ της χώρας και τη συγχώνευση με ΑΕΙ.

Η κ.Κεραμέως κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι καταργεί την τεχνολογική εκπαίδευση σε αντίθεση με τη διεθνή τάση και ότι προχωρά σε αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας, χωρίς διασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων, με μόνο κριτήριο την ψηφοθηρία.

Υποστήριξε δε ότι ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης είναι προϊόν πολιτικού εκβιασμού: Ανέφερε δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία ο υπουργός Παιδείας φέρεται να έχει πει σε πρυτάνεις ότι ή θα το δεχθείς ως έχει ή δε θα μπεις καθόλου ή αν το δεχθείς θα φτιάξουμε και άλλη σχολή.

Όσον αφορά στη νομική Πάτρας, την ίδρυση της οποίας φέρεται να έχει “τάξει” ο υπουργός Παιδείας για να γίνει δεκτό το νομοσχέδιο, η κ.Κεραμέως σημείωσε: “Δεν είναι θέμα Πάτρας, Ηρακλείου, Κρήτης, Κέρκυρας, είναι θέμα τέταρτης νομικής. Είμαστε αντίθετοι σε ίδρυση τέταρτης νομικής όταν έχουμε τόσους χιλιάδες ανεργους δικηγόρους όπως επίσης και άλλης γεωπονικής σχολής. Δεν είναι θέμα Πάτρας, είναι θέμα ότι η εκπαίδευση πρέπει να ειναι σε κοινό βηματισμό με την αγορά εργασίας”.

Δεύτερον, οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για πολυτεχνειοποίηση τμημάτων σχολών μηχανικών των ΤΕΙ. Με το νομοσχέδιο ο υπουργός με αυτοματοποιημένες διαδικασίες εξπρές εν μία νυκτί με μία υπουργική απόφαση τα μετατρέπει σε πανεπιστημιακά, χωρίς να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, χωρίς εκθέσεις βιωσιμότητας, χωρίς πρόβλεψη για τα επαγγελματικά δικαιώματα αποφοίτων και οδηγεί σε μία εξίσωση προς τα κάτω των πολυτεχνικών σχολών εν γένει, υποστήριξε η κ.Κεραμέως.

Τρίτον, οι ρυθμίσεις για εισαγωγή σε τριτοβάθμια εκπαίδευση.

“Μετά από δύο χρόνια φτάσαμε σε ένα σύστημα που μοιάζει με το παλιό των τεσσάρων δεσμών πασπαλισμένο με ιδεοληψία ΣΥΡΙΖΑ” σχολίασε η κ.Κεραμέως. Επέκρινε το διαχωρισμός σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών εισαγωγής με εξετάσεις, αλλά και το εθνικό απολυτήριο κατόπιν εξετάσεων τα θέματα των οποίων θα ορίζονται από τοπικές ομάδες εκπαιδευτικών. “Δεν εξασφαλίζεται έτσι ένας ενιαίος βαθμός δυσκολίας θεμάτων και αυτό θίγει ζητήματα ισονομίας” είπε και πρόσθεσε ότι τα παιδιά καλουνται να συμμετάσχουν σε ένα τυχερό παίγνιο, να μαντέψουν από τη Β λυκείου ποιες σχολές θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποιες όχι. Είπε επίσης ότι τα κλασικά γράμματα βάλλονται σφόδρα εκ νέου με την κατάργηση των λατινικών.

Τέταρτον, οι ρυθμίσεις για τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

“Το νομοσχέδιο αφαιρεί την ελευθερία και αυτονομία τους, μεταφέρει βασικές αρμοδιότητες σε διευθύνσεις εκπαίδευσης υπουργείου. Και πάλι λοιπόν συγκεντρωτισμός και περισσότερες εξουσίες στον παντοκράτορα υπουργό”, σχολίασε η κ.Κεραμέως.

Πέμπτον, οι ρυθμίσεις που αφορούν στα κολέγια.

Η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ κατηγόρησε τον υπουργό ότι προχωρά σε κατάργηση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων των κολεγίων και μάλιστα εν μέσω χρονιάς και τόνισε: “Εμείς λέμε ότι θα αναγνωρίσουμε την επαγγελματική ισοδυναμία τους”. Εν συνεχεία διευκρίνισε ότι αυτό αφορά τις κατευθύνσεις των κολεγίων για μη νομοθετικώς ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, καθώς τα νομοθετικώς ρυθμιζόμενα καλύπτονται ούτως ή άλλως.

“Βασική αποστολή μας τις επόμενες μέρες, είναι να οδηγήσουμε την κυβέρνηση στην απόσυρση του νομοσχεδίου. Θα δώσουμε μεγάλο αγώνα μέχρι τη Μεγάλη Τρίτη. Θα παλέψουμε ώστε αυτό το νομοσχέδιο να μην πάει προς ψήφιση στην Ολομέλεια” δήλωσε η κ.Κεραμέως και πρόσθεσε: “Αυτή η κυβέρνηση και αυτός ο υπουργός όταν κάποιος διαφωνεί, του ασκεί πιέσεις στα όρια μπούλινγκ και η αναδιάταξη που επιχειρεί είναι προϊόν πολιτικού εκβιασμού. Η ΝΔ δε θα επιτρέψει τέτοιες πρακτικές”.

Στο ερώτημα εάν η ΝΔ ως κυβέρνηση θα αλλάξει και παλι το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια, η κ.Κεραμέως απάντησε: “Πρέπει επιτέλους οι αλλαγές στην παιδεία να ξεκινήσουν απο κάτω προς τα πάνω, από τα θεμέλια και όχι τα κεραμίδια, για αυτό ο πρόεδρος της ΝΔ έχει δεσμευτεί ότι δε θα αιφνιδιάσει τους μαθητές. Θα δουμε ποια κατάσταση θα παραλάβουμε. Το λύκειο σε ένα βαθμό έχει χάσει τον αυτόνομο παιδαγωγικό του χαρακτήρα και πρέπει να εστιάσουμε στο να το ενισχύσουμε. Αυτό που κάνει αυτό το νομοσχέδιο είναι στην αντίθετη κατεύθυνση και το είπαν χθες εκπαιδευτικοί ότι είναι χαριστική βολή εναντίον της αυτονομίας του λυκείου”. Και επανέλαβε τη συνέχεια πως: “Εμείς θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμα μας, δε θα αιφνιδιάσουμε όμως κανέναν”.

Η κ.Κεραμέως ξεκαθάρισε επίσης ότι η ΝΔ δε θα αποχωρήσει από τη διαδικασία στη Βουλή: “Βασική αρχή της παράταξης είναι ότι θέλουμε να εκθέτουμε τις θέσεις μας. Αν αποχωρούσαμε από τη διαδικασία δε θα ακούγονταν οι θέσεις μας. Για αυτό τη μάχη θα τη δώσουμε μέσα στη Βουλή προκειμένου να οδηγήσουμε στην απόσυρση του νομοσχεδίου”.

Σχετικά Νέα