Καταρρίφθηκε από πύραυλο το αεροπλάνο του Πριγκόζιν ή εξερράγει τοποθετημένη βόμβα;

Κάτοικοι της περιοχής Τβερ βιντεοσκόπησαν την πτώση αεροπλάνου στο οποίο φέρεται να επέβαινε ο επικεφαλής της Wagner, Γεβγκένι Πριγκόζιν. Είναι αξιοσημείωτο ότι ο έλεγχος του αεροπλάνου φαίνεται να χάνεται εντελώς, σημειώνει σε ανάλυσή του το ανεξάρτητο ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Meduza. Ταυτόχρονα, κρίνοντας από τον ήχο, τουλάχιστον ένας κινητήρας εξακολουθεί να λειτουργεί όσο πέφτει. Ορισμένα μέρη, όπως η ουρά, πέφτουν ξεχωριστά.

Όλα αυτά δείχνουν ξεκάθαρα ότι της συντριβής προηγήθηκε έκρηξη. Ένα μόνο ερώτημα παραμένει: η έκρηξη έγινε μέσα στο αεροσκάφος ή έξω από αυτό (δηλαδή ως αποτέλεσμα χτυπήματος πυραύλου);

Ορισμένες πηγές της ρωσικής αεροπορίας φέρονται να λένε ότι το αεροπλάνο “ανατινάχθηκε”, δηλαδή δεν καταρρίφθηκε (σύμφωνα με άλλες πηγές, εξετάζονται όλες οι πιθανές επιλογές). Υπάρχουν επιχειρήματα εναντίον αυτής της εκδοχής:

– Ένα από τα βίντεο δείχνει ένα σύννεφο που μοιάζει με ίχνος από αντιαεροπορικό πύραυλο.

– Αυτόπτες μάρτυρες σε βίντεο μιλούν για δύο εκρήξεις που προηγήθηκαν της κατάρριψης. Η εκτόξευση δύο αντιαεροπορικών πυραύλων εναντίον ενός στόχου είναι συνήθης πρακτική για να αυξηθεί η πιθανότητα να χτυπηθεί ο στόχος.

– Ορισμένα από τα συντρίμμια του αεροπλάνου παρουσιάζουν σημάδια που μοιάζουν σαν να έχουν χτυπηθεί από αντιαεροπορικούς πυραύλους. Αλλά η ποιότητα της εικόνας είναι κακή, οπότε είναι αδύνατο να κρίνει κανείς την ακριβή φύση των σημαδιών.

Υπάρχουν ωστόσο επιχειρήματα για πιθανή εσωτερική έκρηξη:

– Σύμφωνα με το Flightradar24, το αεροπλάνο ανέβηκε σε ύψος 28.000 ποδιών (πάνω από 8,5 χιλιόμετρα) πριν συντριβεί. Δεν μπορούν όλα τα συστήματα αεράμυνας να καταρρίψουν ένα αεροπλάνο σε τέτοιο ύψος. Μπορούν επομένως έτσι να απορριφθούν αμέσως οι εκδοχές με τα φορητά αντιαεροπορικά πυραυλικά συστήματα (τα οποία θεωρητικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από σαμποτέρ) και ακόμη και όλα τα συστήματα αεράμυνας μικρού βεληνεκούς. Απαιτείται τουλάχιστον ένα σύστημα μεσαίου βεληνεκούς (π.χ. Buk), το οποίο πρέπει να βρίσκεται κοντά στη διαδρομή κατά μήκος της οποίας κινείται το αεροσκάφος.

– Οι ισχυροί πύραυλοι από τέτοια συστήματα θα προκαλούσαν πολύ σοβαρότερες ζημιές στο αεροσκάφος από ό,τι φαίνεται σε βίντεο του αυτόπτη μάρτυρα: στην περίπτωση μιας κεφαλής 70 κιλών, ένα αεροσκάφος αυτού του μεγέθους δύσκολα θα έπεφτε “ακέραιο”.

Το ζήτημα της αιτίας της έκρηξης έχει προφανή πολιτική σημασία. Εάν το αεροπλάνο καταρρίφθηκε από αντιαεροπορικό πύραυλο, θα είναι δυνατόν να μιλήσουμε απερίφραστα για την εμπλοκή των ρωσικών δυνάμεων ασφαλείας. Η έκρηξη στο αεροσκάφος επιτρέπει ουσιαστικά οποιαδήποτε εκδοχή (η οποία δεν αποκλείει την πιθανή εμπλοκή των ρωσικών αρχών).

Σύμφωνα με τους κανόνες του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), η συντριβή θα πρέπει να διερευνηθεί από μια τοπική αρχή (στην περίπτωση της Ρωσίας, τη Διεθνή Επιτροπή Πολιτικής Αεροπορίας) με τη συμμετοχή της κατασκευάστριας του αεροσκάφους, της βραζιλιάνικης Embraer S.A..

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα