

Τις απόψεις του για το σχέδιο του νέου Κανονισμού για την Ανάπτυξη των Υποδομών Εναλλακτικών Καυσίμων παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής κατά την τοποθέτησή του στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Υποδομών και Μεταφορών της ΕΕ
Ουπουργός τόνισε ότι «με περιβαλλοντική ευαισθησία και ανησυχία για το μέλλον, είναι σαφές πως η ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και ευρύτερα οι τεχνολογίες εναλλακτικών μορφών ενέργειας για τις μεταφορές είναι μονόδρομος». Σε κάθε περίπτωση, υπογράμμισε, «θα πρέπει να εξασφαλίζουμε μια επαρκή περίοδο μετάβασης, με γνώμονα την κοινωνική συνοχή και τη δίκαιη μετάβαση».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους, σημειώνοντας πως «η συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα κατά μήκος των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, που αποτελούν μέρος του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), απέδωσε τα μέγιστα στον τομέα αυτό. Σήμερα, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε πως ήδη υπάρχουν αρκετά σημεία με εγκατεστημένες υποδομές φόρτισης. Αυτό θα συνεχιστεί. Δεν μπορεί όμως να θεωρηθεί δεδομένο για όλες τις χώρες της ΕΕ και γι’ αυτό θα πρέπει να υπάρξει κεντρικός συντονισμός από την πλευρά της ΕΕ για την απλοποίηση διαδικασιών σε ζητήματα κρατικών ενισχύσεων, τιμολόγησης, διαλειτουργικότητας και χρηματοδοτήσεων, ώστε να αναπτυχθεί ισόρροπα η σχετική αγορά και να ικανοποιείται η απρόσκοπτη διασυνδεσιμότητα μεταξύ των χωρών».
Στο περιθώριο του Άτυπου Συμβουλίου των υπουργών Μεταφορών, διοργανώθηκε, ειδική συνεδρία – συζήτηση για την τρέχουσα αναθεώρηση του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), σε σχέση με την περιβαλλοντική στόχευση της ΕΕ, αλλά και την εκπλήρωση των στόχων για έξυπνη και αειφορική κινητικότητα, με πρωτοβουλία της Επιτρόπου Μεταφορών κ. Adina Valean. Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε πως «η τρέχουσα αναθεώρηση του ΔΕΔ-Μ αποτελεί ευκαιρία για την εκπλήρωση επιμέρους πολιτικών της ΕΕ για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των μεταφορών, την ψηφιοποίηση και τη μετάβαση στην έξυπνη κινητικότητα. Προς αυτή την κατεύθυνση ο σιδηρόδρομος κατέχει σημαντική θέση, αφού στην πραγματικότητα το βασικό ερώτημα είναι πώς θα καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε τη στροφή από τα οδικά, σε φιλικότερα προς το περιβάλλον μεταφορικά μέσα. Αυτό σημαίνει επενδύσεις για τη βελτίωση των τεχνικών χαρακτηριστικών του δικτύου, για τα ευφυή συστήματα όπως το ERTMS (European Railway Traffic Management System), για τις επεκτάσεις και τις διακρατικές πρωτοβουλίες, με τη συνεργασία Δημόσιου – Ιδιωτικού τομέα, καθώς και την Ευρωπαϊκή Συγχρηματοδότηση».
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε πως «για την Ελλάδα, βασικές προτεραιότητες κατά την τρέχουσα αναθεώρηση των ΔΕΔ-Μ είναι η συμπερίληψη του Λιμένα Αλεξανδρούπολης στο ΔΕΔ-Μ, καθώς αποτελεί ενεργειακό hub, κόμβο στρατιωτικής σημασίας και λιμάνι όπου στην πολιτική του χρήση συμβάλλει στην άρση της απομόνωσης απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών. Παράλληλα, αποτελεί και στρατηγικό σημείο για τη διασύνδεση της χώρας με σημαντικά λιμάνια μέσω του διαδρόμου Sea2Sea. Στην ίδια κατεύθυνση, προτεραιότητα αποτελεί η ολοκλήρωση και βελτίωση σημαντικών τμημάτων της σιδηροδρομικής ραχοκοκαλιάς της χώρας, του ΠΑΘΕ/Π. Άλλωστε, η Ελλάδα, με εντατικούς ρυθμούς προετοίμασε και σταδιακά προκηρύσσει μια νέα γενιά σιδηροδρομικών έργων, ύψους άνω των 3,5 δισ. ευρώ, τα οποία θα αλλάξουν τη μορφή του δικτύου της χώρας. Επίσης, δεδομένης της ανάγκης για απρόσκοπτη διασύνδεση με τις γειτονικές χώρες, το θέμα της συνδεσιμότητας με τα Δυτικά Βαλκάνια και της επέκτασης του ΔΕΔ-Μ σε αυτά, βρίσκεται υψηλά στις προτεραιότητές μας».
Αναφερόμενος ειδικότερα στις διασυνοριακές συνδέσεις, ο κ. Καραμανλής σημείωσε πως «έργα διασυνοριακού χαρακτήρα αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες και καθυστερήσεις τόσο κατά την έναρξη όσο και στην ολοκλήρωσή τους, λόγω των ενδιάμεσων σταδίων: διακρατικές συμφωνίες, αδειδοτήσεις, διαδικασίες προκήρυξης κλπ). Στην κατεύθυνση αυτή η ΕΕ χρειάζεται να ενθαρρύνει τη δημιουργία Κοινών Επιχειρήσεων μεταξύ των χωρών, προκειμένου τα έργα αυτά να υλοποιούνται με ταχύρρυθμες διαδικασίες. Για εμάς αυτός είναι ο τρόπος για την υλοποίηση του διαδρόμου “Sea2Sea”».
Σχετικά Νέα
Γ. Γεραπετρίτης: Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Βούλγαρο ομόλογό του – Τι συζητήθηκε
Τηλεφωνική συνομιλία είχαν ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης με τον Βούλγαρο ομόλογο του.
Δ. Σταμενίτης: Ανακοίνωσε εναέρια αντιχαλαζική προστασία για τις δενδροκαλλιέργειες σε Κοζάνη και Φλώρινα
Την επέκταση των μέτρων εναέριας αντιχαλαζικής προστασίας για τις περιοχές Αμυνταίου Φλώρινας και Κοζάνης.
Ν. Δένδιας: Με την «Ατζέντα 2030» δημιουργούμε ένα ευρύτερο σχέδιο προβολής ισχύος ως πολιτική συνολικής άμυνας
«Υλοποιούμε τη μεγαλύτερη μεταρρύθμιση, την “Ατζέντα 2030”, στις Ένοπλες Δυνάμεις. Δημιουργούμε τις αναγκαίες προϋποθέσεις.
ΠΑΣΟΚ: Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί ως προεκλογικό εργαλείο το υπερπλεόνασμα
«Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός δεν μπορούν να εξωραΐσουν την άδικη οικονομική πολιτική.