«Καλλιστώ»: Σε αλκοτέστ υποβλήθηκαν οι κυβερνήτες

Το πρώτο πράγμα που αναρωτιέται κάποιος ακούγοντας ότι ένα πλοίο της Maersk συγκρούστηκε με ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού με καθαρό καιρό και ήρεμη θάλασσα είναι το πώς γίνεται δύο έμπειροι κυβερνήτες να μην αντιλήφθηκαν εγκαίρως ότι «φλερτάρουν» με ατύχημα, ώστε να το αποτρέψουν.

Παρ’ ότι σε όσους είναι εκτός ναυτιλίας το σενάριο σύγκρουσης πλοίων ακούγεται πολύ ακραίο και παράξενο, συμβαίνει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, το θέμα είναι να βρεθούν τα αίτια που το «Καλλιστώ» και το container ship «Maersk Launceston» δεν μπόρεσαν να αποφύγουν το ένα το άλλο και συγκρούστηκαν με σφοδρότητα με αποτέλεσμα το ένα να υποστεί ανεπανόρθωτη ζημιά και κυρίως, να υπάρξει κίνδυνος για απώλεια ανθρώπινων ζωών.

Η προανάκριση ξεκίνησε χθες από το Λιμενικό και όπως αναφέρει το Πρώτο Θέμα, οι δύο κυβερνήτες υποβλήθηκαν σε αλκοτέστ τα οποία βγήκαν αρνητικά. Οι πρώτες πληροφορίες αναφέρουν ότι το ατύχημα οφείλεται σε συνυπαιτιότητα και ότι έγιναν λάθη από αμφότερες τις πλευρές, εντούτοις η κάθε μία επιχειρεί να ρίξει το βάρος της ευθύνης στην άλλη.

Σύμφωνα πάντα με το Πρώτο Θέμα, ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κατέθεσε ότι επιχείρησε τρεις φορές να ενημερώσει το εμπορικό πλοίο με το οποίο βρισκόταν σε παράλληλη αλλά δεν υπήρξε ανταπόκριση.

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣ Ρυμουλκήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας το «Καλλιστώ» – Ξεκίνησε η προανάκριση (video)
«Ο κυβερνήτης του containership πρέπει να τον είδε τελευταία στιγμή και για αυτό έστριψε δεξιά για να αποφύγει τη σύγκρουση κάτι που τελικά δεν το κατάφερε» επισημαίνουν οι πήγες της πλευράς του ΠΝ και επανέλαβαν ότι το εμπορικό είχε αναπτύξει ταχύτητα 16 κόμβων.

Η άλλη πλευρά έχει τη διαφορετική αντίληψη των γεγονότων: «Το containership μόλις είχε περάσει την Ψυτάλλεια, είχε κατέβει ο πλοηγός και βρισκόταν στο separation zone, στο δίαυλο για να συνεχίσει την ρότα του. Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού διέσχισε κάθετα τη separation zone. Eίχε ραντάρ οπότε σίγουρα θα είδε το πλωτό θηρίο να πλησιάζει.

Η πορεία σύγκρουσης είχε ξεκινήσει νωρίτερα. Το κοντεϊνεράδικο είχε ρότα με ταχύτητα 16 κόμβων. Είχε ξεκινήσει ήδη το ταξίδι του και έπλεε με την κατάλληλη ταχύτητα. Για να σταματήσει χρειάζεται τουλάχιστον δύο με τρία μίλια. Ο πλοίαρχος είναι έμπειρος. Θα φανούν όλα στην πορεία».

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα