Κ. Χατζηδάκης: Όλες οι αλλαγές που φέρνει το εργασιακό νομοσχέδιο

Όλο τον ορίζοντα αλλά και το περιεχόμενο των βασικών αξόνων της κυβερνητικής πολιτικής στο εργασιακό, ασφαλιστικό και στα προγράμματα απασχόλησης παρουσιάζει, στη συνέντευξή του στο Capital.gr, ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Αναφορικά, με το εργασιακό νομοσχέδιο, το οποίο έχει προτεραιότητα να κατατεθεί, ο κ. Χατζηδάκης, επισημαίνει πως αυτό, μεταξύ άλλων θα προβλέπει αλλαγές στις  υπερωρίες και, συγκεκριμένα,  “την άρση της διάκρισης μεταξύ βιομηχανίας και υπηρεσιών”, ενώ σε σχέση με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, σημειώνει πως θα δοθεί η δυνατότητα υπογραφής ατομικών συμβάσεων εργασίας.

Ερωτηθείς για το αν σχεδιάζει αλλαγές στα υφιστάμενα μέτρα στήριξης όσων θίγονται από την κορονο-κρίση, ο υπουργός Εργασίας απάντησε πως “για όσο διάστημα χρειαστεί η κυβέρνηση θα παράσχει την απαραίτητη στήριξη- προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τις επιχειρήσεις και την εθνική οικονομία συνολικά”.

Ειδικά, σχετικά με την κατάρτιση,  ο ίδιος επισήμανε πως προωθούνται προγράμματα, μέχρι το φθινόπωρο, ύψους 300 εκατ.  ευρώ.

Σχετικά με τις επικείμενες αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα αναδρομικά των συνταξιούχων (επικουρικές συντάξεις, “δώρα”), ο κ. Χατζηδάκης δήλωσε πως “η ελληνική κυβέρνηση θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις των δικαστηρίων, ανάλογα και με τις οικονομικές δυνατότητες φυσικά”.

Αναφορικά, με το κρίσιμο ζήτημα, των εκκρεμών  συντάξεων, ο ίδιος δήλωσε πως “στην πρώτη φάση σκοπός μας είναι μέσα στους επόμενους μήνες να βάλουμε σε μια σειρά το θέμα των συντάξεων” και “σε δεύτερη φάση θα ξεδιπλωθεί το συνολικότερο σχέδιο ανασύνταξης του ΕΦΚΑ, ο οποίος πρέπει, σε αντίθεση με τη σημερινή πραγματικότητα που επικρατεί εκεί, να λειτουργήσει με ένα οργανωτικό μοντέλο σύγχρονο και ευρωπαϊκό”.

Τέλος, σε ό,τι έχει να κάνει με τον επανακαθορισμό του κατώτατου μισθού, ο Υπ. Εργασίας, τόνισε στο Capital.gr πως “πρόκειται συνεπώς όχι για μία πολιτική, αλλά για μια διαδικασία θεσμική και τεχνοκρατική” και “θα ληφθούν λοιπόν υπόψη τα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη, με την ύφεση, με το πώς πήγε η οικονομία τα τελευταία δύο χρόνια συνολικά και βάσει αυτών να βγουν τα τελικά συμπεράσματα”.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Κατσαγάνη 

– Κε. Υπουργέ, κατά την τελευταία επίσκεψη του Πρωθυπουργού, κου Κυριάκου Μητσοτάκη, στο Υπουργείο σας προαναγγέλθηκαν τρία νομοσχέδια για το εργασιακό, το επικουρικό και την κατάρτιση. Με βάση πιο χρονοδιάγραμμα θα ”τρέξουν” αυτά τα νομοσχέδια;

Θα προηγηθεί το εργασιακό νομοσχέδιο το οποίο σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι έτοιμο. Καθώς προχωρά το σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας, θα προχωρήσουμε και εμείς στην παρουσίασή του, ώστε να ξεκινήσει και η σχετική διαβούλευση.

Στη συνέχεια και εντός του 1ου εξαμήνου του 2021, θα παρουσιαστεί το νομοσχέδιο για τη μεταρρύθμιση της επικουρικής ασφάλισης. Και θα ακολουθήσει το νομοσχέδιο για την κατάρτιση το οποίο βρίσκεται υπό επεξεργασία. Είναι τρεις από τις βασικές αιχμές του σχεδίου μας για την Ελλάδα της επόμενης ημέρας!

– Ποια θα είναι τα βασικά σημεία του εργασιακού νομοσχεδίου; Ιδιαίτερα,  τι θα αλλάξει στο ”καθεστώς” των υπερωριών, της  διαιτησίας και του συνδικαλισμού;

Το νομοσχέδιο για τον εκσυγχρονισμό του εργατικού δικαίου είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση που θα προσαρμόσει την αγορά εργασίας στα σύγχρονα ευρωπαϊκά οικονομικά και τεχνολογικά δεδομένα.

Περιλαμβάνει, ρυθμίσεις για την αναβάθμιση του ΕΡΓΑΝΗ, με ταυτόχρονη εισαγωγή της ψηφιακής κάρτας εργασίας, έτσι ώστε να προστατεύονται οι εργαζόμενοι από καταχρήσεις των εργοδοτών, ιδιαίτερα αναφορικά με το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες.

Επίσης, περιέχει ρυθμίσεις που διασφαλίζουν την ισορροπία οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, όπως η άδεια πατρότητας, την οποία δίνουμε για πρώτη φορά στους πατεράδες, μέτρα αντιμετώπισης της βίας και της σεξουαλικής παρενόχλησης στους χώρους εργασίας, ρυθμίσεις για την τηλεργασία η οποία τόσο έντονα έχει μπει στις ζωές μας τον τελευταίο χρόνο, αλλά και μέτρα για τις νέες μορφές απασχόλησης όπως οι λεγόμενες συνεργατικές πλατφόρμες (delivery, κλπ.).

Για τον συνδικαλισμό, οι προβλέψεις του νομοσχεδίου θα διασφαλίζουν τη διαφάνεια και την εγκυρότητα στον τρόπο λήψεως των αποφάσεων, καθώς όλοι θυμόμαστε τους ξυλοδαρμούς στο συνέδριο της ΓΣΕΕ.

Παράλληλα, εκσυγχρονίζουμε το πλαίσιο διευθέτησης ατομικών και συλλογικών διαφορών μέσω του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (ΣΕΠΕ) και του Οργανισμού Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ).

Σε ό,τι αφορά τις υπερωρίες προσανατολιζόμαστε στην άρση της διάκρισης μεταξύ βιομηχανίας και υπηρεσιών στη βάση ρύθμισης που θα ευθυγραμμίζει την Ελλάδα με τα όσα ισχύουν στις προηγμένες ευρωπαϊκές χώρες.

– Σε σχέση με τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, τι θα περιλαμβάνει το εργασιακό νομοσχέδιο; 

Η διευθέτηση του χρόνου εργασίας είναι μια ευρωπαϊκή νομοθεσία που ήδη ισχύει και στην Ελλάδα. Και που σε όλες σχεδόν τις χώρες της ΕΕ προχωρεί στη βάση συμφωνιών εργαζομένων και εργοδοτών. Ιδιαίτερα σε κλάδους με αυξημένη εποχικότητα, όπως ο τουρισμός.

Στις χώρες λοιπόν όπου τα συνδικάτα έχουν προβεί σε τέτοιες συμφωνίες, έχει υπάρξει όφελος από την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας κλάδων της οικονομίας. Εις βάρος μάλιστα χωρών, όπως η δική μας, όπου δεν έχουν υπάρξει ανάλογες συμφωνίες. Αυτό έχει συμβεί, χωρίς να επηρεάζεται ο χρόνος εργασίας των εργαζομένων, διότι δεν έχει επέλθει κάποια αλλαγή στο 8ωρο ή στις 40 ώρες εβδομαδιαίας εργασίας.

Οι διευθετήσεις του χρόνου εργασίας που γίνονται, γίνονται σε επίπεδο εξαμήνου, με βάση και τις προβλέψεις της σχετικής ευρωπαϊκής Οδηγίας.

Ο εργαζόμενος δηλαδή μπορεί να δουλέψει για ένα διάστημα του έτους μέχρι 10 ώρες την ημέρα, και για αντίστοιχο διάστημα του ίδιου έτους να δουλέψει μέχρι 6 ώρες την ημέρα ή να παίρνει ρεπό.

Είναι κάτι που πιθανότατα θα το θέλουν και πολλοί εργαζόμενοι καθώς μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να τους διευκολύνει στο προγραμματισμό τους.

Γι’ αυτό, πρόθεσή μας είναι να προσφέρουμε στους εργαζόμενους που θέλουν, τη δυνατότητα να υπογράφουν ατομικές συμβάσεις εργασίας με τους εργοδότες τους.

Πρόκειται όπως ανέφερα για μια δυνατότητα που έχει ήδη ενεργοποιηθεί σε πλήθος άλλων ευρωπαϊκών χωρών, στις οποίες οι εργαζόμενοι όχι μόνο δεν έχουν παραπονεθεί, αλλά το εκμεταλλεύονται προς όφελός τους!

– Σε σχέση με το νομοσχέδιο για το επικουρικό ταμείο, πως θα καλυφθούν τα χρηματοδοτικά κενά στο υφιστάμενο επικουρικό κλάδο στον e- ΕΦΚΑ τα οποία θα προκληθούν από την ένταξη των νέων ασφαλισμένων στο νέο επικουρικό ταμείο;

Όπως έχει εξηγήσει και ο Υφυπουργός κ. Τσακλόγλου το “ακαθάριστο” κόστος μετάβασης θα απλωθεί σε βάθος χρόνου, τουλάχιστον 60 ετών, και τα πρώτα χρόνια θα είναι ιδιαίτερα χαμηλό.

Ακόμη και αυτό όμως το “ακαθάριστο” κόστος, θα υπερκαλυφθεί από τα οφέλη που θα προκύψουν για την ελληνική οικονομία.

Πώς θα προκύψουν αυτά τα οφέλη; Μα, από τις επενδύσεις που θα κινητοποιήσουν οι πόροι του νέου Ταμείου που θα δημιουργηθεί για τις επικουρικές συντάξεις. Επενδύσεις που θα ενισχύσουν την απασχόληση και την παραγωγικότητα, θα στηρίξουν τους μισθούς και τα δημόσια έσοδα και θα επιταχύνουν την αυριανή οικονομική ανάπτυξη!

Ωστόσο, για προφανείς πολιτικούς και κοινωνικούς λόγους, θα ληφθούν όλα τα μέτρα για να μην επηρεαστούν οι συντάξεις των σημερινών ασφαλισμένων.

Καθώς η ρύθμιση, όπως γνωρίζετε, θα καλύπτει μόνο τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας και αυτούς που είναι μέχρι 35 χρόνων, εάν εφόσον οι τελευταίοι το θέλουν.

Θα ληφθούν λοιπόν όλα τα αναγκαία μέτρα στήριξης των σημερινών ασφαλισμένων. Οπότε, ας μην σπεύδουν όσοι θέλουν να κινδυνολογήσουν για το θέμα!

– Αρκούν τα μέτρα που ανακοινώθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα για να καλυφθούν οι επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι;

Με τις ανακοινώσεις, η κυβέρνηση απέδειξε ότι στέκεται στο πλευρό τόσο των εργαζομένων όσο και των επιχειρήσεων. Δίνουμε μόνο για τον Απρίλιο ως Υπουργείο Εργασίας σχεδόν 700 εκατ. ευρώ.

Μιλάω για: Το πρόγραμμα αναστολών συμβάσεων εργασίας με το επίδομα ειδικού σκοπού των 534 ευρώ μηνιαίως και το σχετικό δώρο Πάσχα.

Την επέκταση του μέτρου ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ για τις επιχειρήσεις οι οποίες πλήττονται. Την παράταση κατά δύο μήνες των επιδομάτων ανεργίας που λήγουν στα τέλη Μαρτίου.

–  Σχεδιάζετε κάποιες αλλαγές,  το Μάιο,  στα βασικά  υφιστάμενα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που θίγονται από την κορονο-κρίση;

Είναι νωρίς να μιλήσουμε για το Μάιο. Μόλις ανακοινώσαμε τα μέτρα του Απριλίου. Άλλωστε, δεν μπορούμε να είμαστε σίγουροι για το ποια θα είναι η κατάσταση με την πανδημία το Μάιο.

Πιστεύουμε ωστόσο ότι τα επιδημιολογικά δεδομένα θα επιτρέψουν τη συντομότερη δυνατή επανεκκίνηση δραστηριοτήτων της οικονομίας που σήμερα υπολειτουργούν ή παραμένουν κλειστές.

Ως τότε και για όσο διάστημα χρειαστεί η κυβέρνηση θα παράσχει την απαραίτητη στήριξη- όπως έχει άλλωστε κάνει όλο τον τελευταίο χρόνο- προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι συνέπειες τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τις επιχειρήσεις και την εθνική οικονομία συνολικά!

– Τι μέτρα σχεδιάζετε να  λάβετε -στη μετά Covid-19 εποχή – για τη στήριξη των επιχειρήσεων; Για παράδειγμα, για τη στήριξη του μη μισθολογικού και μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων που εθίγησαν από την κορονο-κρίση; Ποιο εκτιμάται ότι θα είναι -και πως θα καλυφθεί – το  κόστος των μέτρων στη μετά -Covid 19 εποχή ; 

Μετά την “αποσωλήνωση” της οικονομίας από τα μέτρα στήριξης, θα υπάρξουν δύο αντίρροπες δυνάμεις στην οικονομία: Η μία θα είναι προς τα πάνω, καθώς η οικονομία θα “αντιδράσει” στη μεγάλη συμπίεση που υπέστη όλο το προηγούμενο διάστημα. Η άλλη ροπή θα επηρεάσει κάποιες επιχειρήσεις που στηρίχθηκαν όλο το προηγούμενο διάστημα και οι οποίες, υπό κανονικές συνθήκες, ίσως δεν είχαν επιβιώσει.

Είναι ένα ζήτημα που θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα. Το ίδιο θα συμβεί και με κλάδους που βρίσκονται σε μετάβαση.

Γι’ αυτό επεξεργαζόμαστε ένα συνολικό σχέδιο για την επόμενη ημέρα της αγοράς εργασίας. Έχουμε συστήσει Ομάδα Εργασίας υπό τον Υφυπουργό και καθηγητή κ. Τσακλόγλου η οποία θα καταλήξει σύντομα σε ένα σχέδιο για την επόμενη ημέρα.

Σε σχέση με το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος, θα στηριχθούμε σε πολιτικές επιδοτούμενης απασχόλησης, στο βαθμό που αυτές επιτρέπονται από το ενωσιακό δίκαιο.

Αυτό θα λειτουργήσει συνδυαστικά με τις πολιτικές για την κατάρτιση και την επανακατάρτιση των εργαζομένων και των ανέργων και τα επιδοτούμενα προγράμματα του ΟΑΕΔ.

Για τη χρηματοδότηση της προσπάθειας θα αξιοποιήσουμε τόσο εθνικούς όσο και κοινοτικούς πόρους (ιδιαίτερα από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης).

Όλα αυτά θα γίνουν στο πλαίσιο ενός συνολικότερου ανασχεδιασμού των πολιτικών απασχόλησης προκειμένου να περιορίσουμε τις δυσμενείς επιπτώσεις αυτής της περιόδου και να πάμε με τον ομαλότερο δυνατό τρόπο στην επόμενη μέρα!

– Ποια θα είναι η βασική κατεύθυνση των αλλαγών του νομοσχεδίου για την  κατάρτιση;

Το νομοσχέδιο για την κατάρτιση βρίσκεται αυτό τον καιρό, όπως ανέφερα,  υπό επεξεργασία. Δεν θέλουμε η κατάρτιση να είναι ένα χαρτί χωρίς αντίκρισμα.

Θέλουμε να προσφέρει πραγματικά εφόδια για ένα καλύτερο μέλλον και για αυτόν τον λόγο σχεδιάζουμε μια ριζική μεταρρύθμιση εκσυγχρονισμού της.

Οι λέξεις κλειδιά στο νομοσχέδιο θα είναι: αξιολόγηση και πιστοποίηση. Πιστοποίηση τόσο των παρόχων όσο και των καταρτιζόμενων.

Για να πιάνουν τα χρήματα τόπο. Τα νέα προγράμματα θα έχουν εγγυήσεις υψηλής ποιότητας και θα συνδέονται και με επιδοτούμενες θέσεις εργασίας.

Θα δίνουν έμφαση στην απόκτηση σύγχρονων δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες σε έναν κόσμο που αλλάζει ραγδαία. Ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας και να μπορέσουν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι να διεκδικήσουν ένα καλύτερο μέλλον, εξοπλισμένοι με τις ικανότητες που ζητά σήμερα η αγορά εργασίας.

Προς αυτή την κατεύθυνση προωθούμε την έναρξη, μέχρι το φθινόπωρο, προγραμμάτων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ. Πάμε να αλλάξουμε ταχύτητες στην κατάρτιση. Να περάσουμε σε μια νέα φάση αξιοπιστίας και αποτελεσματικότητας.

Το χρωστάμε στους ανέργους και στους εργαζόμενους!

–  Εκκρεμούν δύο δικαστικές αποφάσεις σε σχέση με τα διεκδικούμενα  αναδρομικά των συνταξιούχων. Η μία είναι του Συμβουλίου της Επικρατείας και η άλλη του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τι θα πρέπει να κάνει η κυβέρνηση, κατά τη γνώμη σας,  σε περίπτωση δικαίωσης των συνταξιούχων σε σχέση με τα ”Δώρα” και τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις;

Η ελληνική κυβέρνηση θα συμμορφωθεί με τις αποφάσεις των δικαστηρίων, ανάλογα και με τις οικονομικές δυνατότητες φυσικά. Είμαστε κράτος δικαίου και έτσι θα λειτουργήσουμε.

– Το σχέδιο για τις προκαταβολές συντάξεων, το οποίο θεσπίσατε,  είναι ήδη σε εφαρμογή.  Πως αποτιμάται την πρώτη φάση της εφαρμογής του; Παράλληλα, ”τρέχει” το πλάνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας ψηφιοποίησης αίτησης και απονομής συντάξεων. Ποιος είναι ο στόχος έκδοσης οριστικών κύριων συντάξεων έως το τέλος του έτους;

Η προθεσμία για τις αιτήσεις προκαταβολών “εθνικών συντάξεων” έληξε την περασμένη Τετάρτη. Κατατέθηκαν σχεδόν 45  χιλιάδες αιτήσεις σε 21 ημέρες, από συμπολίτες μας που έκαναν αίτηση και θα λάβουν την έναντι προκαταβολή σύνταξης μαζί με τα αναδρομικά πριν το Πάσχα.

Έγινε με αυτό τον τρόπο πραγματικότητα μία δέσμευσή μας για την ουσιαστική ανακούφιση πολλών συνταξιούχων που τόσο καιρό (πολλοί από αυτούς χρόνια!) περιμένουν την σύνταξή τους και δεν έχουν πάρει τίποτα. Από εκεί και πέρα, η προσπάθειά μας συνεχίζεται.

Και μπορεί να διαιρεθεί σε δύο φάσεις χονδρικά: Στην πρώτη φάση σκοπός μας είναι μέσα στους επόμενους μήνες να βάλουμε σε μια σειρά το θέμα των συντάξεων.

Αυτό θα γίνει με μέτρα, ορισμένα εκ των οποίων ήδη έχουν μπει σε εφαρμογή: όπως το μπόνους στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ που βγάζουν παραπάνω συντάξεις και η μονιμοποίηση συμβασιούχων.

Και άλλα τα οποία θα μπουν σε εφαρμογή το αμέσως επόμενο διάστημα: όπως οι 1.700 καινούργιοι Η/Υ που θα αρχίσουν να εγκαθίστανται σε 1 περίπου μήνα και οι πιστοποιημένοι δικηγόροι και λογιστές, οι οποίοι θα βοηθήσουν και αυτοί στην προσπάθεια (θα φέρουμε σχετική ρύθμιση στη Βουλή στις επόμενες εβδομάδες).

Ενώ σε δεύτερη φάση θα ξεδιπλωθεί το συνολικότερο σχέδιο ανασύνταξης του ΕΦΚΑ, ο οποίος πρέπει, σε αντίθεση με τη σημερινή πραγματικότητα που επικρατεί εκεί, να λειτουργήσει με ένα οργανωτικό μοντέλο σύγχρονο και ευρωπαϊκό!

– Σε πρόσφατη παρέμβαση σας στην Βουλή, δηλώσατε πως η διαδικασία για τον επανακαθορισμό  του κατώτατου μισθού δεν θα λάβει άλλη παράταση και έτσι, θα έχει ολοκληρωθεί το ερχόμενο καλοκαίρι. Δεδομένου, ότι το 2020, βρισκόταν σε ύφεση η ελληνική οικονομία, ενώ παραμένει η αβεβαιότητα σε σχέση με την πορεία της φέτος, αν όχι και του χρόνου, πως σκέφτεστε  την εξέλιξη του κατώτατου μισθού από εδώ και πέρα; 

Η διαδικασία καθορισμού του κατώτατου μισθού, η οποία βασίζεται στις προβλέψεις του νόμου του 2013 που ψήφισε η ΝΔ με το ΠΑΣΟΚ και διατήρησε ο ΣΥΡΙΖΑ κατά την περίοδο της δικής του διακυβέρνησης, προβλέπει διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους, την εκπόνηση μελέτης της Τράπεζας της Ελλάδας, συνεργασία με το ΚΕΠΕ (Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών), κλπ.

Πρόκειται συνεπώς όχι για μία πολιτική, αλλά για μια διαδικασία θεσμική και τεχνοκρατική. Θα ληφθούν λοιπόν υπόψη τα στοιχεία που έχουν να κάνουν με την ανάπτυξη, με την ύφεση, με το πώς πήγε η οικονομία τα τελευταία δύο χρόνια συνολικά και βάσει αυτών να βγουν τα τελικά συμπεράσματα.

Αυτό που μας ενδιαφέρει τώρα είναι να κλείσουμε αυτή την περίοδο η οποία, λόγω του κορονοϊού ήταν μια “γκρίζα” περίοδος.

Και από εκεί και πέρα, μετά το καλοκαίρι, να αρχίσει να “μετράει το κοντέρ” σε μια περίοδο που όλοι θέλουμε να πιστεύουμε θα είναι πιο θετική για την οικονομία συνολικά. Μια περίοδο ανάπτυξης, που θα επιτρέψει και στους εργαζόμενους να έχουν ένα καλύτερο μέλλον.

Και είμαι αισιόδοξος ότι αυτό θα συμβεί. Διότι η κυβέρνηση αυτή μπορεί να φέρει επενδύσεις, να δημιουργήσει νέες δουλειές και να ωθήσει την ανάπτυξη.

Άλλωστε, το ότι έχουμε το βιοτικό επίπεδο των εργαζομένων ως προτεραιότητά μας, το αποδείξαμε με τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών η οποία πλέον αγγίζει τις 4 ποσοστιαίες μονάδες. Οδηγώντας σε καθαρή αύξηση για τους εργαζομένους, διότι τους γίνονται πλέον λιγότερες παρακρατήσεις. Η κυβέρνησή μας είναι λοιπόν σύμμαχος των εργαζομένων. Όχι με λόγια, αλλά με έργα!

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα