

Με ισχυρά κέρδη ολοκλήρωσαν τις συναλλαγές της Δευτέρας οι τιμές του πετρελαίου, βρίσκοντας και πάλι στήριξη στις ανησυχίες για τον εφοδιασμό της αγοράς εν μέσω των κλυδωνισμών στις εφοδιαστικές αλυσίδες από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης που έχουν διακόψει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες στην Ερυθρά Θάλασσα.
Σε αυτό το κλίμα, το συμβόλαιο του αργού παραδόσεως Φεβρουαρίου κέρδισε 1,78 δολ. ή 2,4% και έκλεισε στα 75,19 δολ. το βαρέλι στο χρηματιστήριο Εμπορευμάτων της Νέας Υόρκης. Το συμβόλαιο έληξε με την ολοκλήρωση των συναλλαγών.
Το συμβόλαιο του Μαρτίου, το πιο ενεργό συμβόλαιο, ενισχύθηκε κατά 1,51 δολ. ή 2,1% και σκαρφάλωσε στα 74,76 δολ. το βαρέλι.
Το Brent Μαρτίου στο μεταξύ, πρόσθεσε 1,50 δολ. ή 1,9% στα 80,06 δολ. το βαρέλι στο ICE Futures.
Οι τιμές των συμβολαίων φιγουράρουν πλέον στο υψηλότερο επίπεδο από τις 26 Δεκεμβρίου.
Εκτινάσσονται οι τιμές των δεξαμενόπλοιων λόγω των επιθέσεων
Σε σημερινό του δημοσίευμα το Bloomberg σημειώνει ότι το κόστος μεταφοράς καυσίμων σε βασικές θαλάσσιες διαδρομές έχει εκτιναχθεί καθώς οι επιθέσεις των ανταρτών Χούθι της Υεμένης σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα συνεχίζει να προκαλεί σοβαρές διαταραχές στις παγκόσμιες αγορές.
Η ημερήσια τιμή για φορτίο βενζίνης από τη βορειοδυτική Ευρώπη στην ανατολική ακτή των ΗΠΑ έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από την αρχή του έτους, πλησιάζοντας τα 38.000 δολάρια την ημέρα αναφέρει το πρακτορείο επικαλούμενο στοιχεία του Baltic Exchange. Η χρήση του στόλου, στο μεταξύ, αυξήθηκε κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες από τον μέσο όρο το δ’ τρίμηνο, σύμφωνα με εκτίμηση αναλυτών της Clarksons Securities.
“Αυτή η άνοδος οφείλεται εν μέρει στην αλλαγή των δρομολογίων των πλοίων που κάνουν πλέον τον γύρο της Αφρικής, κάτι που οδηγεί σε μειωμένη διαθεσιμότητα για spot φορτία”, αναφέρουν οι αναλυτές σε έκθεση τους.
Αρκετές εταιρείες δεξαμενόπλοιων έχουν ανακοινώσει ότι δεν θα μεταφέρουν πλέον φορτία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας λόγω των επιθέσεων κατά των εμπορικών πλοίων από τους υποστηριζόμενους από το Ιράν, αντάρτες Χούθι της Υεμένης.
Η μεταφορά καυσίμων από τη Μέση Ανατολή στην Ιαπωνία έχει αυξηθεί κατά τα δύο τρίτα, σύμφωνα με τα στοιχεία του Baltic Exchange.
Με τα ταξίδια να είναι πλέον μεγαλύτερα, τα διαθέσιμα πλοία στην αγορά spot είναι λιγότερα, καταλήγει το δημοσίευμα του Bloomberg.
Σχετικά Νέα
Intralot: Διαψεύδει δημοσίευμα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η ΙΝΤΡΑΛΟΤ Α.Ε. σε απάντηση της υπ΄αριθμ. πρωτ. 809/22.04.2025 επιστολής της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς σχετικά.
Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση οικονομικών μεγεθών και νέες επενδύσεις
Η Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης ΑΕ παρουσίασε αύξηση στον κύκλο εργασιών το 2024, ο οποίος.
Novo Nordisk: Το χάπι αδυνατίσματος της Eli Lilly ρίχνει 7% τη μετοχή
Πάνω από 7% υποχωρεί η μετοχή της Novo Nordisk εν μέσω ανησυχιών ότι ένα.
Μικρά κέρδη στη Λεωφόρο Αθηνών μετά τις αργίες
Επιστροφή στη δράση για τους επενδυτές στο Χρηματιστήριο Αθηνών, με τους τελευταίους να «ζυγίζουν».