ΗSBC: Οδηγός επιβίωσης για τις αεροπορικές της Ευρώπης

Πόσο ρευστό «καίνε» οι αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης, εν μέσω της κρίσης του κορωνοϊού που έχει καθηλώσει τα αεροσκάφη τους στο έδαφος; Παρότι κανείς δεν αμφισβητεί ότι βρίσκονται σε δεινή θέση, οι επιδόσεις τους είναι πολύ καλύτερες των αρχικών εκτιμήσεων, επισημαίνει η HSBC σε έκθεσή της. Εξαιρετικά ισχυρή η θέση της Aegean, σύμφωνα με την HSBC.

Οι αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας διαπιστώνουν ότι οι αεροπορικές τα πηγαίνουν πολύ καλύτερα στη διατήρηση της ρευστότητάς τους. Τα μέτρα των κυβερνήσεων για επιδότηση των απασχολουμένων σε καθεστώς αναστολής σύμβασης εργασίας και οι εποικοδομητικές συμφωνίες με τα σωματεία εργαζομένων έχουν συμβάλει στη μείωση του εργασιακού κόστους. Οι αερομεταφορείς έλαβαν μέτρα για τη διατήρηση του κεφαλαίου κίνησης, με τις περισσότερες εταιρείες να έχουν διαπραγματευθεί ελάφρυνση του κόστους μισθωμάτων.

Οι καλύτερες επιδόσεις επ’ ουδενί δεν σημαίνουν ότι οι καιροί δεν συνιστούν μεγάλες προκλήσεις για τις αεροπορικές της Ευρώπης, προειδοποιεί η HSBC. «Παρότι οι υπολογισμοί μας δείχνουν ότι θα χρειασθεί να ξοδέψουν πολύ μικρότερο μέρος της ρευστότητάς τους έναντι των προηγούμενων εκτιμήσεών μας, οι συνθήκες σε σύγκριση με την προ-Covid-19 περίοδο είναι πολύ χειρότερες. Υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα και οι θετικές επιδόσεις του κεφαλαίου κίνησης προέρχονται από το γεγονός ότι οι αερομεταφορείς δεν επιστρέφουν χρήματα στους επιβάτες, κάτι που δεν εναρμονίζεται με τους κανονισμούς της Ε.Ε. Εάν δεν υπάρξει εξέλιξη των ευρωπαϊκών κανονισμών ώστε να επιτραπεί αυτή η συμπεριφορά, τότε οι προοπτικές ρευστότητας για τους αερομεταφορείς θα επιδεινωθούν», επισημαίνει η HSBC στην έκθεσή της.

Η επενδυτική τράπεζα διατηρεί τις εκτιμήσεις, τιμές-στόχους και αξιολογήσεις για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές, όπως και τις προβλέψεις ότι όλοι οι αερομεταφορείς θα εμφανίσουν ζημίες το οικονομικό έτος 2020.

«Δεν θα θέλαμε οι επενδυτές, ρυθμιστικές αρχές ή κυβερνήσεις να αντλήσουν υπερβολική αισιοδοξία για την κατάσταση του ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου από τα παραπάνω ευρήματα. Οι προοπτικές ρευστότητας είναι μεν καλύτερες των αρχικών εκτιμήσεων, διότι οι αερομεταφορείς δεν πληρώνουν τις οφειλές τους ούτε αποζημιώνουν τους επιβάτες για την ακύρωση των εισιτηρίων. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η κρίση του κορωνοϊού δεν έχει επηρεάσει δραματικά την κερδοφορία της αεροπορικής βιομηχανίας», εξηγεί η HSBC, προβλέποντας ζημίες για φέτος και αύξηση των επιπέδων χρέους, γεγονός που συνεπάγεται ενδεχόμενη ανάγκη ανακεφαλαιοποίησης εκείνων των εταιρειών που θα καταφέρουν να επιβιώσουν της κρίσης.

Η θέση της Aegean

Η HSBC στην ανάλυσή της για τον ευρωπαϊκό κλάδο αερομεταφορών περιλαμβάνει και την Aegean, διαπιστώνοντας «εξαιρετικά ισχυρή» θέση(cash position). «Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, η ρευστότητα της Aegean θα παραμείνει θετική ακόμη κι αν χρειασθεί να παραμείνουν όλα της τα αεροσκάφη καθηλωμένα έως τα τέλος του έτους. Η HSBC παραθέτει τρία σενάρια: Το πρώτο προβλέπει αναστολή του συνόλου των πτήσεων έως τον Μάιο, το δεύτερο έως τον Ιούνιο και το τρίτο έως τον Ιούλιο. Η ρευστότητα της Aegean ανερχόταν στα 577 εκατ. ευρώ στα τέλη Φεβρουαρίου. Στο πρώτο σενάριο, η ρευστότητά της θα μειωθεί στα 294 εκατ. ευρώ στα τέλη του έτους, στο δεύτερο στα 177 εκατ. ευρώ και στο τρίτο, το δυσμενέστερο, στα 104 εκατ. ευρώ.

Συγκριτικά, για την IAG –μητρικό όμιλο των British Airways και Iberia- η αρχική ρευστότητα ανερχόταν στα 7,768 δισ. ευρώ στα τέλη Φεβρουαρίου και στο δυσμενές σενάριο προβλέπεται αρνητική κατά 350 εκατ. ευρώ.

Για τη Lufthansa, η ρευστότητά της ανερχόταν στα 4,890 δισ. ευρώ στα τέλη Φεβρουαρίου και προβλέπεται ότι θα διατηρηθεί θετική έως τα τέλη του πρώτου εξαμήνου και στα τρία σενάρια. Εάν όμως παραταθεί για περισσότερους μήνες(έως τον Ιούλιο) η καθήλωση των αεροσκαφών του γερμανικού αερομεταφορέα, τότε η HSBC προβλέπει αρνητική ρευστότητα 4,741 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα