Ιπτάμενα ταξί σε Ιταλία και Γαλλία – Συνεργασία αεροδρομίων

Αεροδρόμια στη Ρώμη, στη Βενετία και στην Μπολόνια, καθώς και στη γαλλική Κυανή Ακτή, συνασπίσθηκαν με στόχο την ίδρυση εταιρείας η οποία θα κατασκευάσει και θα διαχειρίζεται υποδομές για ιπτάμενα ταξί, σύμφωνα με χθεσινή ανακοίνωση. Οι υποδομές αυτές, γνωστές ως vertiports (κάθετα αεροδρόμια), θα δημιουργηθούν για την εξυπηρέτηση κινούμενων με μπαταρίες αεροσκαφών, ικανών να απογειώνονται και να προσγειώνονται κάθετα. Η νέα αυτή μορφή μετακίνησης θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να αποφεύγουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση και την ταλαιπωρία της οδικής μετακίνησης.

Τον περασμένο μήνα, βρετανική κατασκευάστρια ιπτάμενων ηλεκτρικών ταξί υπέγραψε συμβόλαιο με αεροπορική εταιρεία της Βραζιλίας με στόχο την παράδοση στόλου τέτοιων αεροσκαφών μέχρι το 2025, σύμφωνα με την εφημερίδα The Guardian. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος διαθέτει πέντε θέσεις, ενώ η μπαταρία του είναι 20% με 50% μεγαλύτερη από αυτή ενός οικογενειακού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η ακτίνα δράσης του ξεπερνά τα 160 χλμ. Η βρετανοϊρλανδική κατασκευάστρια υποστηρίζει ότι το αεροσκάφος της είναι το λιγότερο ρυπογόνο ιπτάμενο μεταφορικό μέσο των ημερών μας. Η εταιρεία Avolon, μετά το συμβόλαιό της στη Βραζιλία, υπέγραψε συμφωνία με τις Ιαπωνικές Αερογραμμές για ανάλογο πρόγραμμα.

Στην κούρσα των ηλεκτρικών ταξί έχουν εισέλθει ήδη δυναμικά κολοσσοί της αυτοκινητοβιομηχανίας και της αεροναυπηγικής, όπως η Honda και η Airbus. Η νέα γερμανική επιχείρηση σχεδιασμού και κατασκευής μικρών ηλεκτρικών αεροσκαφών κάθετης απογείωσης Volocopter εξασφάλισε και αυτή συμβόλαιο με το Παρίσι και τη Σιγκαπούρη. Η Vertical, κατασκευάστρια του πειραματικού VA-X4, έχει ήδη λάβει εκατομμύρια στερλίνες σε κρατικές επιδοτήσεις από τη βρετανική κυβέρνηση και σχεδιάζει τώρα την εισαγωγή της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Η Morgan Stanley εκτιμά ότι το 2040 τα ιπτάμενα ηλεκτρικά ταξί θα αντιπροσωπεύουν αγορά αξίας 1 τρισ. δολαρίων τον χρόνο.

Πέρα από τις καινοτομίες του ηλεκτρικού κινητήρα τους, τα ιπτάμενα ταξί θα διαθέτουν μεγάλο αριθμό αυτοματοποιημένων συστημάτων, που θυμίζουν αυτά του μαχητικού νέας γενιάς F-35B. Τα ιπτάμενα ταξί θα είναι επίσης ταχύτατα, με ανώτατη ταχύτητα πτήσης τα 322 χλμ. την ώρα, επιτρέποντας τις γρήγορες μετακινήσεις μεταξύ πόλεων.
Από τη μεριά τους, οι κατασκευαστές του VA-X4 υπογραμμίζουν ότι το αεροσκάφος τους είναι 100 φορές πιο σιωπηλό από ένα συμβατικό ελικόπτερο. Επιστημονικές μελέτες, όπως αυτή που πραγματοποίησε ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν, έδειξαν ότι τα ιπτάμενα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να έχουν μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα από ένα συμβατικό επιβατικό αυτοκίνητο. Ενα ιπτάμενο ταξί με τρεις επιβάτες εκπέμπει 52% λιγότερα καυσαέρια από βενζινοκίνητο Ι.Χ. και 6% λιγότερα από ηλεκτρικό αυτοκίνητο με δύο επιβάτες.

Η συζήτηση γύρω από τα ιπτάμενα ταξί έχει προκαλέσει, όμως, ανησυχίες για την ικανότητα της λεγόμενης «βελτιωμένης αστικής εναέριας μετακίνησης» να υποβαθμίσει τα φλέγοντα υπάρχοντα περιβαλλοντικά προβλήματα, ενισχύοντας παράλληλα το μεταφορικό χάσμα μεταξύ πλούσιων και φτωχών.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα