ΗΠΑ: Στις επάλξεις για την καταπολέμηση της πείνας και της παχυσαρκίας

Ο Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε την Τετάρτη 28/09/22, μια σειρά από δεσμεύσεις που έλαβαν εταιρείες συμπεριλαμβανομένων κολοσσιαίων επιχειρήσεων του αγροδιατροφικού τομέα και μη κυβερνητικές οργανώσεις με στόχο την καταπολέμηση της πείνας και της παχυσαρκίας στις ΗΠΑ.

Αμέσως μετά τις ανακοινώσεις και κατά τη διάρκεια μεγάλης διάσκεψης με θέμα τη διατροφή, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν δήλωσε χαρακτηριστικά πως: «Εξάλειψη της πείνας και μείωση του ποσοστού των ασθενειών που συνδέονται με τη διατροφή ως το 2030, ξέρω ότι μπορούμε να το κάνουμε». Αξίζει να σημειωθεί, πως η διάσκεψη αυτή με τη συγκεκριμένη θεματολογία, είναι η πρώτη που λαμβάνει χώρα στο Λευκό Οίκο, μετά την προεδρία Νίξον. Οι δεσμεύσεις φτάνουν το ποσό των 8 δισ. Δολαρίων, ποσό που θα καλύψει επενδύσεις σε νεοφυείς εταιρείες ειδικευμένες στην διατροφή (2,5 δισ.) και σε έργα φιλανθρωπικών οργανώσεων και ενώσεων (4 δισ.)

Σε συνέχεια της καταπολέμησης της πείνας και της παχυσαρκίας στις ΗΠΑ, τρομάζουν τα ποσοστά που αφορούν τον πληθυσμό της χώρας.

Οι αρχές υπολογίζουν επίσης σε 10% το ποσοστό του πληθυσμού που αντιμετωπίζει επισιτιστική ανασφάλεια.

Παράλληλα, σύμφωνα με τις αμερικανικές υγειονομικές αρχές, λιγότερο από ένας ενήλικας στους 10 στη χώρα καταναλώνει αρκετά φρούτα και λαχανικά και περισσότερα από τα μισά παιδιά πίνουν κάθε μέρα τουλάχιστον ένα ζαχαρούχο ποτό.

Από την πλευρά του, ο Τζο Μπάιντεν δήλωσε ότι θέλει να διασφαλιστεί το μετρό που θα αφορά επιπλέον 9 εκατομμύρια παιδιά, τα οποία θα δικαιούνται δωρεάν σχολικά γεύματα, κίνηση που για τον πρόεδρο των ΗΠΑ αποτελεί ένα «πρώτο μεγάλο βήμα», προτού επεκταθεί τελικά το σύστημα αυτό, σε μια χώρα στην οποία τα κυλικεία των σχολικών ιδρυμάτων δεν έχουν και την καλύτερη φήμη όσον αφορά τις τροφές τις οποίες δίνουν στα παιδιά.

Στις επάλξεις εταιρείες-κολοσσοί

Περισσότερες από 100 επιχειρήσεις και οργανισμοί «έχουν αναλάβει τολμηρές δεσμεύσεις και κάποιοι έχουν αλλάξει εντελώς την προσέγγισή τους, πράγμα το οποίο θα βελτιώσει σημαντικά τη διατροφή, θα προάγει την σωματική άσκηση, θα μειώσει την πείνα και τις ασθένειες που συνδέονται με τη διατροφή», διαβεβαίωσε αξιωματούχος του Λευκού Οίκου την Τρίτη σε συνέντευξη Τύπου.

Ωστόσο, μέχρι και σήμερα δεν προβλέπεται κανένας επίσημος μηχανισμός παρακολούθησης της τήρησης των δεσμεύσεων αυτών.

Μεταξύ των μη οικονομικών δεσμεύσεων που παρουσιάστηκαν την Τετάρτη, είναι για παράδειγμα αυτή του αγροδιατροφικού κολοσσού Danone να μειώσει την περιεκτικότητα σε ζάχαρη των παιδικών προϊόντων.

Η εθνική ένωση εστιατορίων, που συσπειρώνει αλυσίδες εστιατορίων fast food, όπως τα Burger King και τα Subway, δεσμεύτηκε από την πλευρά της να υποστηρίξει τα μέλη της για να προτείνουν στα παιδιά πιο υγιεινές επιλογές.

Η αμερικανική κυβέρνηση εκφράζει την ικανοποίησή της για την συσπείρωση πλατφορμών, όπως οι Doordash (παράδοση γευμάτων) και η Instacart (παράδοση ειδών παντοπωλείου), όπως και αρκετές αλυσίδες σουπερμάρκετ, που υπόσχονται να βελτιώσουν την προσφορά τους σε φρέσκα προϊόντα, φρούτα και λαχανικά, ή φορέων του τομέα αθλημάτων και αναψυχής.

Η Αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) προτείνει να επανεξεταστούν τα κριτήρια που επιτρέπουν να χρησιμοποιείται η αναφορά «καλό για την υγεία» σε ένα τρόφιμο.

Η υπηρεσία κρίνει ότι για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η έκφραση αυτή, ένα τρόφιμο θα πρέπει αφενός να περιέχει μια συγκεκριμένη αναλογία ωφέλιμων θρεπτικών συστατικών (φρούτα, λαχανικά, γαλακτοκομικά προϊόντα) και αφετέρου να μην υπερβαίνει ορισμένες αναλογίες λίπους, νατρίου και πρόσθετων σακχάρων.

Επίσης συνιστά να τοποθετείται η ετικέτα που αναφέρει τις διατροφικές πληροφορίες στο πάνω μέρος των προϊόντων -για παράδειγμα στις συσκευασίες έτοιμων γευμάτων- κι όχι από κάτω, ώστε να είναι πιο ορατή.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα