Ινδία: Επιχείρηση «προσέλαβε» ρομπότ και απέλυσε το 90% των εργαζομένων

Ένας μάνατζερ στην Ινδία έδιωξε 23 από τους 26 εργαζομένους που απασχολούσε για την εξυπηρέτηση πελατών στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που διευθύνει και τους αντικατέστησε με ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για τον Σουούμιτ Σαχ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Dunkaan, ο οποίος την περασμένη Δευτέρα περιέγραψε την μέχρι τώρα εμπειρία του από το «πείραμα» ως πολύ εντυπωσιακή και με άκρως αποδοτικά αποτελέσματα.

«Έπρεπε να απολύσουμε το 90% της ομάδας υποστήριξης πελατών μας χάρη σε αυτό το chatbot AI», εξηγεί μέσω του Twitter ο ινδός επιχειρηματίας. «Ήταν δύσκολο; Ναι, ήταν. Ήταν απαραίτητο; Απολύτως», διαβεβαιώνει στη συνέχεια.

Ερωτηθείς από το CNN, ο Σουούμιτ Σαχ διευκρίνισε ότι οι απολύσεις των 23 υπαλλήλων έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο. «Εκμεταλλευθήκαμε την ανάπτυξη αυτής της τεχνολογίας για να μεταμορφώσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η εξυπηρέτηση πελατών χάρη σε ένα chatbox που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε στο αμερικανικό δίκτυο ο μάνατζερ, παραδεχόμενος ότι αυτό είχε κόστος για τους υπαλλήλους που απέλυσε.

Είχε κόστος η όλη κίνηση για τους υπαλλήλους που έφυγαν, για την ίδια την εταιρεία όμως και για τους πελάτες της είχε σπουδαία οφέλη.

«Ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα των πελατών έχει πέσει από το 1 λεπτό και 44 δευτερόλεπτα που ήταν κατά μέσον όρο, στο μηδέν. Απαντούμε δηλαδή άμεσα στους πελάτες μας. Όσο για τον χρόνο επίλυσης των προβλημάτων τους έχει πέσει από τις 2 ώρες και 13 λεπτά, που ήταν κατά μέσον όρο, στα 3 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα», δήλωσε στο CNN ο Σουούμιτ Σαχ.

Πέρα από τον χρόνο, εντυπωσιακό είναι και το χρήμα που εξοικονομεί η πλατφόρμα Dunkaan χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. «Το κόστος εξυπηρέτησης πελατών μας έχει μειωθεί περίπου κατά 85% το εννεάμηνο που εφαρμόζουμε το σύστημα ΑΙ», σημείωσε ο Σαχ.

Πάντως, μελέτη της Goldman Sachs υπολόγισε ότι 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη εν μία νυκτί δίχως κανένα αντίκτυπο στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα