Νέα ηχητικά ντοκουμέντα για την τραγωδία στα Τέμπη ρίχνουν φως στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Με βάση τους ανατριχιαστικούς διαλόγους που έδωσε στη δημοσιότητα το Πρώτο Θέμα, ο σταθμάρχης Βασίλης Σαμαράς εμφανιζόταν βέβαιος ότι είχε «κλειδώσει» το Intercity 62 στην γραμμή της ανόδου, ακόμα κι όταν πληροφορήθηκε από τον ρυθμιστή της κυκλοφορίας ότι η επιβατική αμαξοστοιχία είχε συγκρουστεί μετωπικά με την εμπορική στην περιοχή του Ευαγγελισμού, κοντά στα Τέμπη.
Αυτό προκύπτει από τις συνομιλίες στο σύστημα ενδοεπικοινωνίας μεταξύ των σταθμαρχείων και τον ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα τη νύχτα:
Στις 23.05 της Τρίτης, την επομένη της Καθαράς Δευτέρας, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων – του επόμενου σταθμού μετά τη Λάρισα – επικοινωνεί με τον Βασίλη Σαμαρά, ο οποίος είχε απομείνει ο μοναδικός σταθμάρχης στον συγκεκριμένο σταθμό. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, η αμαξοστοιχία Intercity 62 θα πλησίαζε στη Θεσσαλονίκη, αλλά ένα τεχνικό πρόβλημα την καθυστέρησε στον σταθμό του Παλαιοφάρσαλου.
Χωρίς τίποτε να προμηνύει την επικείμενη καταστροφή, ο Σαμαράς ενημερώνει τη συνάδελφό του – που λίγο νωρίτερα του είχε πει ότι είχε αναχωρήσει από τους Νέους Πόρους η εμπορική αμαξοστοιχία – ότι εκείνη τη στιγμή «διώχνει το 62».
Στις 23.24 – τη στιγμή της καταστροφικής σύγκρουσης των δύο τρένων, ο σταθμάρχης ενημερώνεται από την Αθήνα ότι υπάρχει πρόβλημα στο δίκτυο της ηλεκτροδότησης των τρένων – προφανώς ως αποτέλεσμα της τραγικής σύγκρουσης.
Στις 23.27, ο ρυθμιστής επικοινωνεί και πάλι με τη Λάρισα για το πρόβλημα με την ηλεκτροδότηση, χωρίς να γνωρίζει τίποτε για την σύγκρουση των δύο τρένων.
Στις 23.41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας έχει ενημέρωση από την πυροσβεστική ότι υπάρχει σύγκρουση δύο τρένων. Καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας, ο οποίος – όπως λέει στην αρχή της συνομιλίας έχει και αυτός ενημέρωση, αλλά προφανώς έχει μείνει στις δύο αρχικές εκδοχές, είτε ότι μία νταλίκα έπεσε πάνω στο τρένο από τον ανισόπεδο κόμβο, είτε ότι εκτροχιάστηκε η εμπορική αμαξοστοιχία. Τον ρωτά αν «έδιωξε» το τρένο από την άνοδο. Ο σταθμάρχης αναφωνεί «αμάν», και διαβεβαιώνει ότι το τρένο έφυγε από την γραμμή της ανόδου.
Έξι λεπτά αργότερα, στις 23.47, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας επικοινωνεί και πάλι με τον σταθμάρχη, του επισημαίνει ότι η σύγκρουση έχει γίνει στην περιοχή του Ευαγγελισμού, και ρωτά και πάλι τον Σαμαρά από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity.
«Πρέπει να έγινε τράκα» δηλώνει ο Σαμαράς, και απαντώντας επιμένει ότι το είχε στην γραμμή της ανόδου, αλλά εμφανώς νευρικός για πρώτη φορά αρχίζει να λέει ότι εκείνη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.
Στις 23.57, ο ρυθμιστής ρωτά και πάλι τον σταθμάρχη από ποια γραμμή «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία – και εκείνος υποστηρίζει ότι όλη την ημέρα είχε πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές, ενώ ήταν στη νυχτερινή βάρδια. «Έφυγε από άνοδο… πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο με τα κλειδιά αυτά δεν ξέρω τι έγινε» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στις 00.06, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον Σαμαρά και τον ρωτά γιατί έγινε η σύγκρουση. «Έγινε τράκα… Δεν ξέρω ό,τι και να σου πω Ελένη θα σου πω ψέματα, πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο δεν ξέρω…», απαντά εκείνος.
Στις 00.21, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ρωτά και πάλι τον Σαμαρά: Εσένα άνοδο σου έδειχνε, σωστά; «Ναι», απαντά ο σταθμάρχης…
Σχετικά Νέα
-
ΓΣΕΕ: Περιοδείες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για την απεργία της 20ης Νοεμβρίου
Με παρεμβάσεις στο κέντρο της Αθήνας στην Ομόνοια, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, συνέχισε η.
-
Δύο τραυματίες σε πυροβολισμούς στο Μενίδι
Επεισόδιο με πυροβολισμούς σημειώθηκε στο Μενίδι την Τρίτη 12 Νοεμβρίου. Στο περιστατικό, σύμφωνα με.
-
Συνελήφθη 25χρονος ως υπαίτιος για την φωτιά στην Κεντρική Κέρκυρα
Συνελήφθη στα πλαίσια του αυτοφώρου 25χρονος, ο οποίος στην προσπάθεια του να κάψει καλάμια.
-
Βρέθηκε ο οπαδός που έριξε την κροτίδα στο ΟΦΗ-Παναθηναϊκός
Η ΠΑΕ ΟΦΗ ανακοίνωσε ότι έπειτα από έρευνα της αστυνομίας μέσω του συστήματος επιτήρησης.