Η προοπτική του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας και Τουρκίας

Η συνάντηση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας Τουρκίας στις 07 Δεκεμβρίου 2023, διαφαίνεται ότι είναι επιβαλλόμενη από την Γερμανία που φιλοξένησε κάποιες διερευνητικές επαφές τα τελευταία χρόνια και τις ΗΠΑ με την επίσκεψη Μπλίνκεν σε Αθήνα και Άγκυρα πριν 10 μήνες και εκτιμάται ότι θα καλύψει κυρίως θέματα καθημερινότητας και χαμηλής πολιτικής ισχύος.

Γράφει ο *Αντιστράτηγος ε.α. Κωνσταντίνος Κούσαντας

Όμως οι προηγούμενες αναφορές του Έλληνα ΠΘ για υποχωρήσεις και τολμηρή ατζέντα, της Κυρίας Μπακογιάννη και του Καθηγητή Κυρίου Συρίγου (Πρόεδρος της Διαρκούς Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων και μέλος αντίστοιχα)για συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο και ότι η Ελλάδα επιθυμεί η Τουρκία να πάρει ταF16 και να μείνει στο ΝΑΤΟ, προκαλούν ανησυχία στην Ελληνική Κοινή Γνώμη.

Ο λόγος είναι ότι κάθε Έλληνας πολίτης αντιλαμβάνεται ότι οι παραπάνω δηλώσεις είναι εντελώς αντίθετες με τα Ελληνικά συμφέροντα, διότι η Τουρκία έχει 6νμ χωρικά ύδατα στο Αιγαίο τα οποία παρανόμως επέκτεινε το 1964 (3 μίλια, σύμφωνα με την συνθήκη της Λωζάνης, άρθρο 12) και επιπλέον η χώρα μας θα πρέπει να είναι εμφανώς κάθετα αντίθετη με την αγορά τωνF16  της Τουρκίας από τις ΗΠΑ και όχι να υπάρχει απόλυτη σιωπή και εφησυχασμός στο θέμα αυτό.

Αντίθετα η τουρκική πλευρά επιδιώκει την συνάντηση αυτή στο συγκεκριμένο  timingδιότι προσπαθεί να αποπροσανατολίσει την Δύση – ΕΕ – ΝΑΤΟ  ότι Ελλάδα και Τουρκία έχουν αμβλύνει τις διαφορές τους και φυσικά εφαρμόζει επακριβώς τις οδηγίες Μπλίνκεν  μετά τους σεισμούς  για να πάρει τα F16 με μηδενικές παραβιάσεις του Ελληνικού Εναέριου Χώρου

Επιπλέον προωθεί τα οικονομικά συμφέροντα της Τουρκίας  στην Ελλάδα σε μια εποχή μεγάλης κρίσης για να διεκδικήσει  προενταξιακές πιστώσεις από την ΕΕ  αλλά και να αναβαθμίσει την   Τελωνειακή Ένωση της με την ΕΕ που διακαώς επιθυμεί από την οποία κερδίζει 200 δις τον χρόνο (στοιχεία 2022)

 Η πρόθεση του Ερντογάν να επισκεφτεί την Κομοτηνή και ενδεχομένως την Ξάνθη, όπου ασφαλώς το τουρκικό προξενείο και οι παράγοντες της μουσουλμανικής μειονότητας θα προβάλουν είναι καθαρά πολιτική και όχι ιδιωτική και θα πρέπει να αποτραπεί διότι το 2017 ο Ερτνογάν δεν σεβάστηκε το πρωτόκολλο της επίσκεψής του στο μειονοτικό σχολείο της Κομοτηνής και πραγματοποίησε ομιλία κατά παρέκκλιση των συμφωνηθέντων.

 Η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να αντιληφθεί ότι τα Ελληνικά συμφέροντα είναι διαφορετικά και δεν συνάδουν με αυτά του ΝΑΤΟ και της ΕΕ ενώ στο συγκεκριμένοtimingη χώρα μας θα πρέπει να αποκαλύπτει τον επιτήδειο διπλό ρόλο της Τουρκίας υπέρ της Ρωσίας και Χαμάς  υποστηρίζοντας τα συμφέροντα της Ελλάδας με το Ισραήλ.

 Οι πολιτικές μας διαφορές με την Τουρκία είναι διαχρονικά ιστορικές, δημοκρατικές, πολιτιστικές, διαφορετικών αρχών και αξιών, σεβασμού στο Διεθνές Δίκαιο και στους Διεθνείς Οργανισμούς και είναι  δύσκολο έως σχεδόν αδύνατον να γεφυρωθούν.

*Ο Κωνσταντίνος Κούσαντας είναι αντιστράτηγος ε.α. Διετέλεσε βοηθός Επιτελάρχη στο ΝΆΤΟ στο Στρατηγείο Ταχείας Επεμβάσεως στην Ισπανία ως Ταξίαρχος. Έχει μεταπτυχιακά στη Διεθνή Ασφάλεια (Plymouth) και στις Διεθνείς Σχέσεις (ULB CERIS Brussels).

 

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα