Η Μεξικανική κυβέρνηση διεκδικεί αποζημίωση απο τον Αμερικανό YouTuber MrBeast

Αποζημίωση από τον Αμερικανό YouTuber MrBeast και μια εταιρεία παραγωγής, πρόκειται να ζητήσει το Μεξικό, κατηγορώντας τους για εκμετάλλευση των αρχαίων πυραμίδων της χώρας με σκοπό το εμπορικό κέρδος.

Στο βίντεο με τίτλο «I Explored 2000 Year Old Ancient Temples» (Εξερεύνησα αρχαίους ναούς 2000 ετών), ο διάσημος influencer και η ομάδα του καταγράφονται να εξερευνούν αρχαίες πόλεις των Μάγια, έχοντας λάβει σχετική άδεια από τις τοπικές αρχές.

Ωστόσο, σε ένα σημείο του βίντεο —το οποίο έχει συγκεντρώσει πάνω από 60 εκατομμύρια προβολές μέσα σε μία εβδομάδα— ο MrBeast διαφημίζει ένα σοκολατένιο προϊόν του, αποκαλώντας το «επιδόρπιο των Μάγια» και καλεί τους θεατές να το αγοράσουν.

Οι μεξικανικές αρχές τόνισαν ότι, παρότι είχε χορηγηθεί άδεια για την κινηματογράφηση, δεν υπήρξε έγκριση για τη χρήση του υλικού για εμπορικούς ή διαφημιστικούς σκοπούς. Εκπρόσωπος του MrBeast απέρριψε ορισμένους από τους ισχυρισμούς.

Όπως δήλωσε στο BBC εκπρόσωπος του YouTuber: «Δεν πραγματοποιήθηκε κανενός είδους διαφημιστικό γύρισμα σε αρχαιολογικούς χώρους που εποπτεύονται από το Εθνικό Ινστιτούτο Ανθρωπολογίας και Ιστορίας (INAH)».

Η σκηνή όπου προωθείται το σοκολατένιο σνακ φαίνεται να έχει γυριστεί στον καταυλισμό του MrBeast, εκτός αρχαιολογικών τοποθεσιών. Ωστόσο, στο υπόλοιπο βίντεο εμφανίζεται ο ίδιος και η ομάδα του να εξερευνούν περιοχές περιορισμένης πρόσβασης στις αρχαίες πόλεις των Μάγια, Calakmul και Chichén Itzá. Σε μια σκηνή φαίνονται να αποβιβάζονται από ελικόπτερο επάνω σε πυραμίδα, ενώ σε άλλη κρατούν μια αρχαία προκολομβιανή μάσκα.

Οι πολιτιστικές αρχές της χώρας χαρακτήρισαν τους παραπάνω ισχυρισμούς «ψευδείς» και κατηγόρησαν τον YouTuber για παραπληροφόρηση.

Η Πρόεδρος του Μεξικού, Κλαούντια Σέινμπαουμ, ζήτησε την Τετάρτη τη διενέργεια έρευνας για τις συνθήκες υπό τις οποίες εκδόθηκε η άδεια γυρισμάτων.

Την Πέμπτη, η Υπουργός Πολιτισμού του Μεξικού, Κλαούντια Κουριέλ ντε Ικάσα, δήλωσε πως, αν και εγκρίθηκε η κινηματογράφηση, δεν υπήρξε καμία άδεια για δημοσίευση ψευδών πληροφοριών ούτε για χρήση εικόνων μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς με σκοπό την προώθηση εμπορικών προϊόντων.

Ο MrBeast, γνωστός και ως «ο Βασιλιάς του YouTube», είναι ο δημιουργός με τους περισσότερους συνδρομητές στην πλατφόρμα, ξεπερνώντας τα 395 εκατομμύρια. Το επίμαχο βίντεο δημοσιεύτηκε στις 10 Μαΐου.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα