Η Google σχεδιάζει αλλαγή της πολιτικής απορρήτου της… αλά Apple

Η Google ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι προχωρά σε αλλαγές στην πολιτική απορρήτου της, στο πλαίσιο των οποίων θα διακοπεί η παρακολούθηση (tracking) σε όλες τις εφαρμογές σε συσκευές Android, σε μια κίνηση παρόμοια με αυτήν που έκανε η Apple πέρυσι, ακυρώνοντας τις διαφημιστικές πρακτικές πολλών εταιρειών.

Ο τεχνολογικός κολοσσός σημειώνει ότι προωθεί αλλαγές που θέτουν στο επίκεντρό τους το απόρρητο όσον αφορά το αναγνωριστικό (ID) διαφήμισης, μια μοναδική σειρά χαρακτήρων που προσδιορίζει τη συσκευή του χρήστη. Τα ψηφιακά IDs των smartphone συχνά βοηθούν τις εταιρείες διαφήμισης να παρακολουθούν και να μοιράζονται πληροφορίες σχετικά με τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Οι αλλαγές θα μπορούσαν να επηρεάσουν μεγάλες εταιρείες που βασίζονται στην παρακολούθηση χρηστών σε εφαρμογές, όπως η μητρική Meta του Facebook, η οποία έχει ήδη δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την αλλαγή της πολιτικής απορρήτου που έκανε η Apple.

H Meta, νωρίτερα αυτόν τον μήνα, ανέφερε ότι οι αλλαγές απορρήτου της Apple θα μειώσουν τις πωλήσεις της εταιρείας μέσων κοινωνικής δικτύωσης φέτος κατά περίπου 10 δισ. δολάρια. Παραδοχή που οδήγησε στην εξάλειψη 232 δισ. δολαρίων από την κεφαλαιοποίηση της Meta μέσα σε μία μόλις ημέρα μέρα, ψαλιδίζοντας τη χρηματιστηριακή αξία της σε λιγότερα από 600 δισ. δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιούνιο, η Meta είχε κεφαλαιοποίηση άνω του 1 τρισ. δολαρίων.

Παρότι, ωστόσο, η Meta είχε αντιταχθεί στις αλλαγές που έκανε η Apple, στην περίπτωση της Google εξέφρασε την υποστήριξή της όσον αφορά τις αλλαγές που σχεδιάζει στην πολιτική απορρήτου του ο τεχνολογικός κολοσσός.

″[Είναι] ενθαρρυντικό να βλέπουμε αυτήν τη μακροπρόθεσμη, συλλογική προσέγγιση για προστασία του απορρήτου στην εξατομικευμένη διαφήμιση της Google”, έγραψε στο Twitter ο Graham Mudd, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ προϊόντων, διαφημίσεων και επιχειρήσεων στο Facebook. “Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε μαζί τους και τη βιομηχανία όσον αφορά την τεχνολογία ενίσχυσης του απορρήτου μέσω ομάδων του κλάδου”.

Η Google ανέφερε, πάντως, ότι θα συνεχίσει να υποστηρίζει τα τρέχοντα αναγνωριστικά διαφήμισης για την επόμενη διετία, κάτι που σημαίνει ότι οι εταιρείες έχουν χρόνο να εφαρμόσουν αλλαγές.

Σε κάθε περίπτωση η εστίαση της Google στις πρακτικές απορρήτου θα μπορούσε να βοηθήσει τον τεχνολογικό κολοσσό να ξεπεράσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με διάφορες ρυθμιστικές αρχές ανά τον κόσμο, καθώς πολιτικοί αλλά και καταναλωτές ανησυχούν όλο και περισσότερο για τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων. Η εταιρεία έχει δηλώσει ότι θα συνεργαστεί στενά με τις ρυθμιστικές αρχές για την αντιμετώπιση των ανησυχιών αυτών.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα