

Να συμμορφωθούν με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία στο μέλλον, η οποία θα είναι πιο αυστηρή απέναντι σε παράνομο περιεχόμενο, θα αναγκαστούν οι τεχνολογικοί κολοσσοί, όπως το Facebook και η Google. Διαφορετικά θα αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα.
Από την Παρασκευή, τέθηκε σε ισχύ το νέο σχετικό ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο και στην πράξη αλλάζουν διάφορα πράγματα. Η ΕΕ ενέκρινε πέρυσι κανονισμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης θα αφαιρούν το παράνομο περιεχόμενο από σχετιζόμενους ιστότοπους πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν και θα είναι ευκολότερο για τους χρήστες να αναφέρουν παρόμοιο περιεχόμενο.
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως πολύ μεγάλες πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης με πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες το μήνα. Η ΕΕ κατέταξε 19 εταιρείες ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» και «πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης». Ανάμεσα τους το X (πρώην Twitter), το Facebook, το Instagram, το Tiktok και πολλές υπηρεσίες της Google, αλλά και σελίδες όπως το Zalando, η Wikipedia, το Booking.com, το Amazon Marketplace και το Apple App Store. Οι διεθνείς κολοσσοί είχαν τέσσερις μήνες στη διαθεσή τους για να εφαρμόσουν την οδηγία της ΕΕ.
Τι αλλάζει
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, στο μέλλον, οι όροι και οι προϋποθέσεις θα πρέπει να διατυπωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να τις καταλαβαίνουν και οι εταιρείες να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους για παράδειγμα πλαστά προϊόντα ή επικίνδυνα παιχνίδια. Επίσης θα πρέπει ανάλογα να προειδοποιούν τους αγοραστές. Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης δεν θα διαγράφουν μόνο παράνομες αναρτήσεις αλλά θα συντάσσουν και λεπτομερή έκθεση στην Κομισιόν για τους κινδύνους που υπάρχουν για τους πολίτες.
Το Snapchat ή το YouTube για παράδειγμα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν η προσφορά τους προωθεί τη βία στον κυβερνοχώρο ή υπονομεύει την ελευθερία του λόγου ή εάν ο αλγόριθμός του επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία. Oι εταιρείες θα πρέπει αναλόγως να δράσουν.
Οι στοχευμένες διαφημίσεις απαγορεύονται επίσης εάν αφορούν ευαίσθητα θέματα, όπως είναι η θρησκεία ή οι πολιτικές πεποιθήσεις. Ακόμη προσωπικά δεδομένα παιδιών απαγορεύεται να συλλέγονται πλέον για διαφημιστικούς σκοπούς.
Τι λένε οι εταιρείες
Το Meta, με τις ναυαρχίδες του Facebook και Instagram, έχει μια ομάδα 1000 ατόμων που εργάζεται γύρω από τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες στην ΕΕ. Η Google υποσχέθηκε επίσης περισσότερη διαφάνεια. Το Tiktok είχε ήδη ανακοινώσει πριν από μερικές εβδομάδες έναν λιγότερο εξατομικευμένο αλγόριθμο και περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα του.
Δεν είναι όμως όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες πρόθυμοι να αποδεχθούν τους κανόνες. Η Amazon και η Zalando έχουν ήδη καταθέσει αγωγές και υποστηρίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν για αυτούς διότι είναι καθαρά εμπορικές πλατφόρμες.
Εάν οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται στο μέλλον με τις απαιτήσεις της ΕΕ, θα αντιμετωπίζουν χρηματικά πρόστιμα που θα ανέρχονται στο 6% των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων.
Σχετικά Νέα
Για τρεις μέρες σε λαϊκό προσκύνημα θα τεθεί η σορός του πάπα Φραγκίσκου
Η σορός του πάπα Φραγκίσκου πρόκειται να τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα για τρεις ημέρες..
Θλίψη για τον θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου – Τι σηματοδοτεί η περίοδος «κενής έδρας» στο Βατικανό
Σε ηλικία 88 ετών, ο Πάπας Φραγκίσκος έφυγε σήμερα από τη ζωή, λίγες ώρες.
-
Ισημερινός: Έσυραν έναν Βρετανό έξω από αστυνομικό τμήμα που κατηγορούνταν για φόνο και τον έκαψαν ζωντανό
Ένας άνδρας από τη Βρετανία, που κατηγορούνταν για φόνο, λιντσαρίστηκε έξω από ένα αστυνομικό.
Πάπας Φραγκίσκος: Ο Ντόναλντ Τραμπ αποχαιρετά τον Ποντίφικα με τρεις λέξεις – «Αναπαύσου εν ειρήνη»
«Αναπαύσου εν ειρήνη Πάπα Φραγκίσκο!», ανέφερε με ανάρτησή του ο Ντόναλντ Τραμπ αποτίοντας φόρο.