

Να συμμορφωθούν με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία στο μέλλον, η οποία θα είναι πιο αυστηρή απέναντι σε παράνομο περιεχόμενο, θα αναγκαστούν οι τεχνολογικοί κολοσσοί, όπως το Facebook και η Google. Διαφορετικά θα αντιμετωπίζουν βαριά πρόστιμα.
Από την Παρασκευή, τέθηκε σε ισχύ το νέο σχετικό ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο και στην πράξη αλλάζουν διάφορα πράγματα. Η ΕΕ ενέκρινε πέρυσι κανονισμό για τις ψηφιακές υπηρεσίες. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης θα αφαιρούν το παράνομο περιεχόμενο από σχετιζόμενους ιστότοπους πιο γρήγορα από ό,τι στο παρελθόν και θα είναι ευκολότερο για τους χρήστες να αναφέρουν παρόμοιο περιεχόμενο.
Οι νέες ρυθμίσεις αφορούν κυρίως πολύ μεγάλες πλατφόρμες και μηχανές αναζήτησης με πάνω από 45 εκατομμύρια χρήστες το μήνα. Η ΕΕ κατέταξε 19 εταιρείες ως «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» και «πολύ μεγάλες διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης». Ανάμεσα τους το X (πρώην Twitter), το Facebook, το Instagram, το Tiktok και πολλές υπηρεσίες της Google, αλλά και σελίδες όπως το Zalando, η Wikipedia, το Booking.com, το Amazon Marketplace και το Apple App Store. Οι διεθνείς κολοσσοί είχαν τέσσερις μήνες στη διαθεσή τους για να εφαρμόσουν την οδηγία της ΕΕ.
Τι αλλάζει
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, στο μέλλον, οι όροι και οι προϋποθέσεις θα πρέπει να διατυπωθούν με τέτοιο τρόπο ώστε όλοι να τις καταλαβαίνουν και οι εταιρείες να αφαιρούν από τις ιστοσελίδες τους για παράδειγμα πλαστά προϊόντα ή επικίνδυνα παιχνίδια. Επίσης θα πρέπει ανάλογα να προειδοποιούν τους αγοραστές. Οι πλατφόρμες και οι μηχανές αναζήτησης δεν θα διαγράφουν μόνο παράνομες αναρτήσεις αλλά θα συντάσσουν και λεπτομερή έκθεση στην Κομισιόν για τους κινδύνους που υπάρχουν για τους πολίτες.
Το Snapchat ή το YouTube για παράδειγμα, θα πρέπει να ελέγχουν εάν η προσφορά τους προωθεί τη βία στον κυβερνοχώρο ή υπονομεύει την ελευθερία του λόγου ή εάν ο αλγόριθμός του επηρεάζει αρνητικά την ψυχική υγεία. Oι εταιρείες θα πρέπει αναλόγως να δράσουν.
Οι στοχευμένες διαφημίσεις απαγορεύονται επίσης εάν αφορούν ευαίσθητα θέματα, όπως είναι η θρησκεία ή οι πολιτικές πεποιθήσεις. Ακόμη προσωπικά δεδομένα παιδιών απαγορεύεται να συλλέγονται πλέον για διαφημιστικούς σκοπούς.
Τι λένε οι εταιρείες
Το Meta, με τις ναυαρχίδες του Facebook και Instagram, έχει μια ομάδα 1000 ατόμων που εργάζεται γύρω από τον Κανονισμό για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες στην ΕΕ. Η Google υποσχέθηκε επίσης περισσότερη διαφάνεια. Το Tiktok είχε ήδη ανακοινώσει πριν από μερικές εβδομάδες έναν λιγότερο εξατομικευμένο αλγόριθμο και περισσότερη διαφάνεια σχετικά με τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα του.
Δεν είναι όμως όλοι οι τεχνολογικοί γίγαντες πρόθυμοι να αποδεχθούν τους κανόνες. Η Amazon και η Zalando έχουν ήδη καταθέσει αγωγές και υποστηρίζουν ότι οι κανόνες δεν ισχύουν για αυτούς διότι είναι καθαρά εμπορικές πλατφόρμες.
Εάν οι εταιρείες δεν συμμορφώνονται στο μέλλον με τις απαιτήσεις της ΕΕ, θα αντιμετωπίζουν χρηματικά πρόστιμα που θα ανέρχονται στο 6% των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων.
Σχετικά Νέα
Πόλεμος στην Ουκρανία: Έληξε η πασχαλινή εκεχειρία 30 ωρών – «Όχι» του Κρεμλίνου στην παράτασή της, παρά τις πιέσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ
Έληξε τα μεσάνυχτα της Κυριακής (20/4), η πασχαλινή κατάπαυση του πυρός στην Ουκρανία, διάρκειας.
Οι Χούθι της Υεμένης μιλούν για 12 νεκρούς σε βομβαρδισμούς στην πρωτεύουσα Σανάα που αποδίδουν στις ΗΠΑ
Αεροπορικοί βομβαρδισμοί που απέδωσαν στις ΗΠΑ στην πρωτεύουσα Σανάα είχαν αποτέλεσμα να χάσουν τη.
Λίβανος: Ο μαρωνίτης πατριάρχης Μπεσάρα Ράχι έσπασε το ισχίο του κατά τη διάρκεια της λειτουργίας
Ο επικεφαλής της μαρωνίτικης εκκλησίας του Λιβάνου πατριάρχης Μπεσάρα Ράχι, υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση.
Να μην μετατρέψει το Ελ Σαλβαδόρ σε «τεράστια διεθνή φυλακή» καλεί τον πρόεδρο Μπουκέλε η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία
Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία κάλεσε σήμερα τον πρόεδρο του Ελ Σαλβαδόρ Ναγίμπ Μπουκέλε να μην.