Site icon The Indicator

Η διαχείριση των δύσκολων πελατών με επαγγελματισμό και αποτελεσματικότητα

Κάθε επιχείρηση αντιμετωπίζει προκλήσεις με απαιτητικούς πελάτες. Η διαχείρισή τους δεν είναι μόνο θέμα υπομονής, αλλά και στρατηγικής. Παρακάτω, θα αναλύσουμε 10 δύσκολους τύπους πελατών και τις βέλτιστες τακτικές αντιμετώπισης.

Γράφει ο *Τάσος Δουκέρης

 

 

 

 

Ο Αναποφάσιστος

Πρόβλημα: Αλλάζει συνεχώς γνώμη, καθυστερεί αποφάσεις.
Λύση:

Ο “Ειδικός του Google”

Πρόβλημα: Πιστεύει ότι ξέρει περισσότερα από εσάς.
Λύση:

Ο Παζαρευτής

Πρόβλημα: Ζητά διαρκώς εκπτώσεις και θεωρεί την τιμή διαπραγματεύσιμη.
Λύση:

Ο Καθυστερημένος Πληρωτής

Πρόβλημα: Βρίσκει συνεχώς δικαιολογίες για να καθυστερήσει πληρωμές.
Λύση:

Ο Τοξικός

Πρόβλημα: Επιθετικός, προσβλητικός, δημιουργεί προβλήματα.
Λύση:

Ο Υπερβολικά Απαιτητικός

Πρόβλημα: Ζητά περισσότερα από όσα πλήρωσε.
Λύση:

Ο Κριτικός

Πρόβλημα: Δυσκολεύεται να ικανοποιηθεί, ψάχνει λάθη.
Λύση:

Ο Εξαφανισμένος

Πρόβλημα: Συμφωνεί αρχικά, αλλά εξαφανίζεται όταν έρθει η ώρα της απόφασης ή πληρωμής.
Λύση:

Ο Υπερβολικά Ευγενικός (αλλά Αναξιόπιστος)

Πρόβλημα: Δείχνει ενθουσιασμό αλλά δεν τηρεί δεσμεύσεις.
Λύση:

Ο Πάντα Βιαστικός

Πρόβλημα: Ασκεί πίεση για άμεση εξυπηρέτηση.
Λύση:

Case Study: Όταν ένας Πελάτης Παραλίγο να Καταστρέψει μια Επιχείρηση

Ένας freelancer σχεδιαστής ανέλαβε ένα μεγάλο project για έναν “εξαφανισμένο” πελάτη. Μετά από εβδομάδες δουλειάς, ο πελάτης εξαφανίστηκε, αφήνοντάς τον απλήρωτο.
Μάθημα: Πάντα να ζητάτε προκαταβολές και ξεκάθαρες δεσμεύσεις πριν ξεκινήσετε δουλειά.

Η σωστή διαχείριση δύσκολων πελατών δεν είναι μόνο θέμα ψυχραιμίας, αλλά και εφαρμογής δοκιμασμένων επιχειρηματικών στρατηγικών. Με τις σωστές τακτικές, μπορείτε να μετατρέψετε ακόμα και τους πιο απαιτητικούς πελάτες σε σταθερούς συνεργάτες.

*Τάσος Δουκέρης:

Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων-Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αρθρογράφος-Αντιπρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Λογιστών-Οικονομολόγων

Exit mobile version