Η Amazon εκτόξευσε τους πρώτους της δορυφόρους διαδικτύου – Ανταγωνίζεται τα Starlink της SpaceX

Με την απογείωση του πυραύλου Atlas V από τη Φλόριντα το βράδυ της Δευτέρας, η Amazon έκανε το επίσημο ντεμπούτο της στην αγορά του δορυφορικού ίντερνετ, εκτοξεύοντας τους πρώτους 27 δορυφόρους του φιλόδοξου προγράμματος Project Kuiper. Η αποστολή, με την ονομασία Kuiper Atlas 1, σηματοδοτεί την έναρξη της προσπάθειας της εταιρείας να ανταγωνιστεί το κυρίαρχο μέχρι σήμερα Starlink της SpaceX.

Η πρωτοβουλία, ύψους 10 δισ. δολαρίων, στοχεύει στην ανάπτυξη ενός δικτύου 3.200 δορυφόρων σε χαμηλή τροχιά γύρω από τη Γη, με στόχο να ξεκινήσει εμπορική λειτουργία εντός του 2025. Αν και η τιμολογιακή πολιτική δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί, η Amazon υπόσχεται προσιτές τιμές, εναρμονισμένες με το προφίλ της ως «φθηνού λιανοπωλητή».

Η είσοδος της Amazon στον τομέα πραγματοποιείται σε ένα ιδιαίτερα κορεσμένο και γεωπολιτικά ευαίσθητο περιβάλλον. Το Starlink της SpaceX, με περισσότερους από 6.750 ενεργούς δορυφόρους, εξυπηρετεί ήδη πάνω από 5 εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως, ενώ έχει διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο σε εμπόλεμες και καταστροφικές ζώνες — από την Ουκρανία έως τον σεισμό στο Μαρόκο.

Η Amazon σκοπεύει να επιταχύνει τις εκτοξεύσεις τους επόμενους μήνες, με περισσότερες από 80 πτήσεις ήδη προγραμματισμένες μέσω συνεργασιών με εταιρείες όπως η ULA, η Arianespace, η Blue Origin του Μπέζος και, ειρωνικά, ακόμη και η ίδια η SpaceX.

Η αυξανόμενη «κυκλοφορία» στη χαμηλή τροχιά προκαλεί ανησυχίες για συγκρούσεις, συμφόρηση και επιπτώσεις στην αστρονομική παρατήρηση. Παράλληλα, εντείνεται η πολιτική διάσταση της παρουσίας ιδιωτικών κολοσσών στο διάστημα, ιδίως καθώς ο Έλον Μασκ αποκτά ολοένα μεγαλύτερη επιρροή πέρα από τα επιχειρηματικά σύνορα — ακόμη και σε ζητήματα διεθνούς διπλωματίας.

Πηγή: AFP

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα