H νέα πραγματικότητα στα αεροδρόμια: Μάσκες, πλέξιγκλας και ουρές

Για τους περισσότερους τα αεροπορικά ταξίδια δεν ήταν ποτέ τόσο διασκεδαστικά. Καθώς οι αεροπορικές εταιρείες θα βγουν από τα lockdown, οι επιβάτες μπορούν να αναμένουν ότι θα είναι ακόμη λιγότερο διασκεδαστικά. Νέα σημεία ελέγχου θερμοκρασίας, γραμμές απομακρυσμένων ανθρώπων που θα φτάνουν στα πάρκινγκ και εμπόδια από πλέξιγκλας, μπάρες και προσωπικό.

Οι μάσκες προσώπου και τα γάντια θα είναι υποχρεωτικά, τα απολυμαντικά θα είναι παντού και παρ΄  όλο που πολλές διαδικασίες θα αυτοματοποιηθούν για την ελαχιστοποίηση της ανθρώπινης αλληλεπίδρασης, οι ειδικοί του κλάδου προβλέπουν ότι οι χρόνοι ταξιδιού θα πρέπει να αυξηθούν για να λαμβάνονται οι προφυλάξεις υγιεινής.

«Το να περνάς από ένα αεροδρόμιο, η όλη ταξιδιωτική εμπειρία, θα είναι τόσο ευχάριστη, όσο και η χειρουργική επέμβαση ανοιχτής καρδιάς», λέει ο Paul Griffiths, διευθύνων σύμβουλος της Dubai Airports, του οποίου οι εργαζόμενοι φορούν ρόμπες μίας χρήσης και προστατευτικά προσώπου.

Σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς οι κυβερνήσεις καταρτίζουν σχέδια για τις πτήσεις, οι προτάσεις για την ασφάλεια των επιβατών είναι αντιφατικές και προκαλούν συχνά σύγχυση. Για παράδειγμα, πρέπει να έχουν απόσταση ο ένας από τον άλλον στην πύλη αναχώρησης, αλλά μπορούν να κάθονται δίπλα-δίπλα για έξι ή οκτώ ώρες πτήσης.

Το να κρατάς 400 ανθρώπους, που είναι η χωρητικότητα πολλών αεροσκαφών jumbo, δύο μέτρα μακριά, σημαίνει ότι «η ουρά θα φτάνει κοντά στο ένα χιλιόμετρο, θα γεμίζει την αίθουσα αναχώρησης και θα φτάνει μέχρι το πάρκινγκ», σημειώνει ο John Holland-Kaye, διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου Χίθροου. Η επιβολή κανόνα για δύο μέτρα απόσταση θα μπορούσε να μειώσει τη χωρητικότητα του αεροδρομίου στο 20% του συνήθους επιπέδου του, προσθέτει.

Στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, το τέταρτο πιο πολυσύχναστο της Ευρώπης, τα σημεία για check-in, αλλά και τα σημεία επιβίβασης και ασφαλείας έχουν επανασχεδιαστεί έτσι ώστε ο κόσμος να έχει απόσταση τουλάχιστον 1,5 μέτρων, με σημάδια στο πάτωμα που υποδεικνύουν την απαιτούμενη απόσταση. Εκατοντάδες αφίσες και ψηφιακές οθόνες προωθούν την απόσταση, ανακοινώσεις γίνονται σε διάφορες γλώσσες και εκπαιδευμένο προσωπικό επιβάλλει τους κανόνες.

Τα απολυμαντικά είναι παντού και έχουν τοποθετηθεί πλαστικά προστατευτικά οπουδήποτε αλλελεπιδρά το προσωπικό με τους πελάτες. «Έχουμε εφαρμόσει ένα καλό πακέτο μέτρων για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης», δήλωσε ο Matthias Zieschang, διευθύνων σύμβουλος της Fraport AG, ο φορέας εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης.

Στο αεροδόρομιο Schiphol του Αμστερνταμ, νούμερο 3 στην Ευρώπη, κάθε δεύτερο check-in, το γραφείο του check-in και η πύλη αναχώρησης είναι κλειστά για να ελαχιστοποιηθεί η ανάμειξη του κόσμου, ενώ κατά την παραλαβή αποσκευών, κάθε πτήση έχει τη δική της ζώνη. Το Μόναχο έχει εγκαταστήσει μηχάνημα αυτόματης πώλησης για μάσκες και γάντια μίας χρήσης.

Στο αεροδρόμιο του Ελσίνκι, σημαντικό σταυροδρόμι για ταξίδια Ευρώπης και Ασίας, παρέχονται μάσκες για όποιον δεν διαθέτει και απαιτεί από τον κόσμο που φτάνει για να παραλάβει επιβάτες να παραμείνει στο αυτοκίνητο του ή να περιμένει σε ένα άδειο κτίριο.

Στο Σαρλ ντε Γκωλ στο Παρίσι, το προσωπικό καθαριότητας ψεκάζει τους τερματικούς σταθμούς με απολυμαντικά κάθε βράδυ, ενώ τα πατώματα των ασανσέρ έχουν σήμανση, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η απόσταση, επιτρέποντας μόλις τρεις ανθρώπους σε μία καμπίνα. Το αεροδρόμιο δοκιμάζει επίσης νέα κινεζικά μηχανήματα που μπορούν να ελέγχουν τις θερμοκρασίες 16 ατόμων ανά δευτερόλεπτο.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα