Tον προβληματισμό της και την αντίθεσή της τόσο για το σκέλος που αφορά τις ρυθμίσεις των φορολογικών οφειλών για τις οποίες σημειώνει ότι αφήνουν χιλιάδες επιχειρήσεις εκτός, όσο και για τις επιμέρους εργασιακές διατάξεις, που – όπως τονίζει – προκαλούν πρόσθετες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις χωρίς να παρέχουν ουσιαστική κατοχύρωση στους εργαζομένους, εκφράζει με ανακοίνωσή της η ΓΣΕΒΕΕ.
Σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ, όσον αφορά τις διατάξεις για ρύθμιση των φορολογικών οφειλών, θεωρεί ότι ο διαχωρισμός που γίνεται ανάμεσα σε φυσικά πρόσωπα και νομικές οντότητες μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και νομικές οντότητες κερδοσκοπικού χαρακτήρα θα αφήσει χιλιάδες επιχειρήσεις εκτός ρύθμισης.
«Ο αριθμός των δόσεων που προβλέπονται για αυτές τις περιπτώσεις, αλλά και τα εισοδηματικά κριτήρια που θέτονται, δεδομένου ότι αφορούν τα εισοδήματα του 2017, δημιουργούν προϋποθέσεις αποτυχίας της εν λόγω ρύθμισης κάτι που το έχουμε βιώσει αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια με ανάλογες ρυθμίσεις», επισημαίνει.
Υπογραμμίζει, ακόμα, ότι το σημαντικότερο πρόβλημα των επιχειρήσεων είναι η έλλειψη ρευστότητας και η ρύθμιση δεν λαμβάνει υπόψη τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι η περίοδος ένταξης είναι μόλις 1,5 μήνας, ήτοι μέχρι τις 26/6/2019.
«Επιπλέον δεν φαίνεται να λαμβάνεται υπόψη ότι κάποιες επιχειρήσεις ενδεχομένως να έχουν πολλαπλές οφειλές (ασφαλιστικές, φορολογικές κλπ) δημιουργώντας τον κίνδυνο να συμπαρασύρει σε μερική αποτυχία και τις άλλες ρυθμίσεις που εισάγονται», τονίζει, ενώ σχολιάζοντας τις εργασιακές διατάξεις σημειώνει ότι:
- Η πρόβλεψη περί ύπαρξης βάσιμου λόγου απόλυσης, δημιουργεί πρόσθετες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις στις επιχειρήσεις, χωρίς να παρέχει ουσιαστική πρόσθετη κατοχύρωση στους εργαζόμενους. Αντίθετα μπορεί να οδηγήσει τους εργοδότες να αποφεύγουν να συνάπτουν με το προσωπικό τους συμβάσεις αορίστου χρόνου και να προτιμούν την “εύκολη” λύση της πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου.
- Η πρόβλεψη περί καταχώρησης της ετήσιας κανονικής άδειας στο ΠΣ Εργάνη, έως και μία ώρα μετά την έναρξη πραγματοποίησής της θα δημιουργήσει πρόσθετο γραφειοκρατικό και διοικητικό κόστος συμμόρφωσης στις επιχειρήσεις, χωρίς μάλιστα να παρέχει κάποια επιπρόσθετη κατοχύρωση στους εργαζόμενους.
Στις παραπάνω ρυθμίσεις δεν λαμβάνεται υπόψη ότι το διοικητικό κόστος συμμόρφωσης των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων είναι πολλαπλάσιο σε σχέση με τις μεγάλες επιχειρήσεις καθώς δεν έχουν ούτε οργανωμένα λογιστήρια ούτε και νομικά τμήματα. Με άλλα λόγια γραφειοκρατικοποιείται ασφυκτικά ένα πλαίσιο που σε γενικές γραμμές λειτουργεί ικανοποιητικά και που τελικά εάν υιοθετηθεί θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που ευαγγελίζεται ότι θα επιλύσει, αναφέρει η ΓΣΕΒΕΕ.
Τέλος, εκφράζει την ικανοποίησή της για τις ρυθμίσεις οφειλών προς τα Ασφαλιστικά Ταμεία και τους ΟΤΑ.
Σχετικά Νέα
-
ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες για τον E’ κύκλο του ειδικού προγράμματος απασχόλησης ρητινεργατών
Αναρτήθηκαν σήμερα, Παρασκευή 26 Απριλίου, στον ιστότοπο της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης www.dypa.gov.gr οι προσωρινοί.
-
Πασχαλινό τραπέζι: «Τσουχτερές» οι τιμές στα αρνιά – Τι λένε οι έμποροι
Ακριβότερα θα πληρώσουμε φέτος τον παραδοσιακό οβελία, καθώς οι έμποροι εκτιμούν πώς η τιμή.
-
Χρ. Τριαντόπουλος: Τροποποίηση σχήματος στεγαστικής συνδρομής για το σεισμό στο Αρκαλοχώρι
Στην τροπολογία του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος.
-
Καλάθι του Νονού: Ποια προϊόντα περιλαμβάνει – Μέχρι πότε θα είναι σε ισχύ
Σε ισχύ τέθηκε έως και τις 4 Μαΐου το «Καλάθι του Nονού» ενόψει της.