Google: Αντιμέτωπη με αγωγή 6,6 δισ. δολαρίων στη Βρετανία για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης

Αντιμέτωπη με αποζημιώσεις άνω των 6,6 δισ. δολαρίων είναι η Google στη Βρετανία η οποία κατηγορείται ότι καταχράστηκε τη «σχεδόν απόλυτη κυριαρχία της» στην αγορά των μηχανών αναζήτησης προκειμένου να ανεβάσει τις τιμές.

Σύμφωνα με το CNBC, μία ομαδική αγωγή που κατατέθηκε την Τετάρτη ενώπιον βρετανικού δικαστηρίου για θέματα ανταγωνισμού, υποστηρίζει πως η Google χρησιμοποίησε την θέση της για να περιορίσει τις ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης και να καταστεί ο μόνος προορισμός για διαδικτυακή διαφήμιση και αναζήτηση.

Η αγωγή κατατέθηκε από την ακαδημαϊκό Or Brook για λογαριασμό εκατοντάδων χιλιάδων οργανισμών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίοι χρησιμοποίησαν τις διαφημιστικές υπηρεσίες αναζήτησης της Google από την 1η Ιανουαρίου 2011 μέχρι την ημερομηνία κατάθεση της αγωγής.

«Σήμερα, οι βρετανικές επιχειρήσεις και οργανισμοί, μεγάλες ή μικρές δεν έχουν σχεδόν καμία επιλογή από το να χρησιμοποιήσουν το Google Ads για να διαφημίσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Οι ρυθμιστικές αρχές σε όλο το κόσμο έχουν υπογραμμίσει το μονοπώλιο της Google και το γεγονός πως η εξασφάλιση μία θέσης στις σελίδες της είναι προϋπόθεση για την προβολή», αναφέρει η Brook.

Σημειώνεται ότι μία μελέτη από την ρυθμιστική αρχή ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA) το 2020, διαπίστωσε ότι το 90% των εσόδων στην αγορά διαφήμισης αφορούσε την Google.

Η αγωγή ισχυρίζεται ότι η Google έχει λάβει μια σειρά από μέτρα για να περιορίσει τον ανταγωνισμό στις αναζητήσεις, συμπεριλαμβανομένης της σύναψης συμφωνιών με τους κατασκευαστές smartphone για την προεγκατάσταση των Google Search και Chrome σε συσκευές Android και την καταβολή δισεκατομμυρίων στην Apple για να διασφαλίσει ότι η Google είναι η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο πρόγραμμα περιήγησης Safari.

Επίσης, η Google διαβεβαιώνει ότι το εργαλείο διαχείρισης αναζήτησης «Search Ads 360» προσφέρει καλύτερη λειτουργικότητα και περισσότερες δυνατότητες σε συνδυασμό με τα δικά της διαφημιστικά προϊόντα από ό,τι εκείνο των ανταγωνιστών της.

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα