Γκρίνια στην Εθνική Τράπεζα – «Καταγγελίες» για σοβαρές δυσλειτουργίες

H εκτόξευση των κερδών στο πρώτο τρίμηνο του 2020 για την Εθνική Τράπεζα, θα έπρεπε υπό κανονικές συνθήκες, να έχει δημιουργήσει κλίμα ενθουσιασμού και αγαλλίασης εντός του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος. Η ΕΤΕ, όπως ανακοίνωσε προ μερικών εβδομάδων, ανέβασε στα ύψη την κερδοφορία της, καταγράφοντας καθαρά κέρδη μετά φόρων 409 εκατ.ευρώ, έναντι 131 εκατ.ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Εντυπωσιακό νούμερο, πέρα από κάθε αμφισβήτηση, όμως στο «Βασίλειο της Δανιμαρκίας» δεν είναι όλα ρόδινα.

Το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου εργαζομένων το οποίο θα παρατείνει η Διοίκηση της Τράπεζας, συνεχίζει να παράγει γκρίνια και δυσαρέσκεια, καθώς και να αποτελεί πεδίο σοβαρής και ουσιαστικής «ενδοοικογενειακής»  κριτικής προς τους ιθύνοντες της ΕΤΕ. Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι ότι η εν λόγω κριτική, που γίνεται από δυναμικούς φορείς εντός της τράπεζας, αναδεικνύει παθογένειες, σημαντικά προβλήματα και αδυναμία στη δομή και στη λειτουργία της, ελέω της εθελούσιας αποχώρησης εκατοντάδων εργαζομένων.

Η κριτική προέρχεται από τα «σπλάχνα» της ΕΤΕ και γι’ αυτό άλλωστε λαμβάνει και σημαίνουσα αξία. Μία εκ των βασικών «πηγών» γκρίνιας για την πορεία που χαράσσει η τράπεζα, βάσει πάντα της διοικητικής καθοδήγησης, είναι η εφαρμογή του προγράμματος εθελουσίας εξόδου. Η Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας, υπεραμυνόμενη του σχεδίου αναδιάρθρωσης το οποίο έχει εξυφάνει, θα ξεκινήσει νέο πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, πιθανόν το καλοκαίρι. Έχει φροντίσει, μάλιστα, να σχηματίσει (το α’ τρίμηνο του 2020) πρόβλεψη ύψους 90 εκατ. ευρώ ως δαπάνη αποχώρησης προσωπικού.

Το νέο πρόγραμμα προβλέπει την αποχώρηση 800 εργαζομένων, ενώ ως γνωστόν με το παλαιότερο αντίστοιχο πρόγραμμα, που ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 και ολοκληρώθηκε τον φετινό Φεβρουάριο, αποχώρησαν συνολικά 1.100 εργαζόμενοι. Για την Διοίκηση η συνέχιση του προγράμματος εθελουσίας εξόδου είναι επιβεβλημένη, προκειμένου η τράπεζα να κάνει πιο γοργά βήματα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της.

«Καταγγελίες» για σοβαρές δυσλειτουργίες

Για φορείς, όμως, όπως για παράδειγμα ο Σύλλογος Επιστημονικού Προσωπικού της ΕΤΕ (ΣΕΠΕΤΕ), η εθελούσια έξοδος αποτελεί τον κύριο επιταχυντή των δυσλειτουργιών που παρουσιάζει η τράπεζα, εξαιτίας, της στελεχιακής αποδυνάμωσής της και της αδυναμίας ουσιαστικής κάλυψης των τρεχουσών αναγκών. «Ο πολυδιαφημιζόμενος μετασχηματισμός και η στελέχωση του νέου οργανογράμματος της Τράπεζας έχει δημιουργήσει μεγαλύτερη σύγχυση στους εναπομείναντες, μετά τις συνεχιζόμενες εθελούσιες, εργαζόμενους, οι οποίοι φέρουν μεγάλο υπηρεσιακό βάρος στις πλάτες τους», αναφέρει χαρακτηριστικά σε πρόσφατη ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΤΕ, που κρούει τον κώδωνα του κινδύνου προς τη Διοίκηση σημειώνοντας πως «η Τράπεζα παραπαίει και ο καπετάνιος πορεύεται χωρίς πυξίδα και σχέδιο και οδηγεί το σκάφος με μαθηματική ακρίβεια στα βράχια».

Τα σοβαρά προβλήματα στη ομαλή λειτουργία των καταστημάτων της ΕΤΕ, που είχαν άμεσα αρνητικό αντίκτυπο και στην εξυπηρέτηση των πελατών, είχαν επισημανθεί από τον ΣΕΠΕΤΕ και πριν κάποιους μήνες, ενώ «έτρεχε» το προηγούμενο πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου. Τότε, το Επιστημονικό Προσωπικό της Εθνικής έκανε λόγο «για σοβαρά σημάδια αποδιοργάνωσης της τράπεζας σε όλα τα επίπεδα» και πως «η έλλειψη σε ανθρώπινο δυναμικό είναι αισθητή». Κατέγραφε, μάλιστα, και παραδείγματα που κατεδείκνυαν το μέγεθος του προβλήματος, όπως το γεγονός ότι απλά αιτήματα για έκδοση πιστωτικής κάρτας, καθυστερούν μέχρι και 2 μήνες για να υλοποιηθούν.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως αν η παραπάνω περιγραφή αντιστοιχεί επακριβώς στην κατάσταση που επικρατεί στην ΕΤΕ, το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου αποτελεί σοβαρό «αγκάθι» για την τράπεζα. Και αναμφίβολα η συνεχιζόμενη εσωτερική γκρίνια για τις αδυναμίες που προκύπτουν στη λειτουργία της, πλήττει το προφίλ της τράπεζας, η οποία θέλει να περάσει στην επόμενη σελίδα, χωρίς όμως πρώτα να έχει κλείσει-ολοκληρώσει με συνέπεια και ομαλότητα τις προηγούμενες…

 

Σχετικά Νέα