Σαμπάνια από το Aldi; Παρά τις τεράστιες προσφορές που κάνουν τα discounter, οι παραδοσιακές αλυσίδες σούπερ μάρκετ κερδίζουν τη μάχη των Χριστουγέννων και δη με διαφορά.
Γαλλική σαμπάνια για λιγότερο από 10 ευρώ και κατεψυγμένος αστακός σε ασυναγώνιστη τιμή είναι μόνον μερικά από τα προϊόντα που θα αντικρύσει κανείς αυτές τις μέρες στα ράφια των discounter. Tην περίοδο των Χριστουγέννων που παραδοσιακά θεωρείται η πιο επικερδής για το λιανικό εμπόριο, τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ της Γερμανίας προχωρούν σε έναν πραγματικό πόλεμο προσφορών ειδών πολυτελείας στην προσπάθειά τους να προσελκύσουν και να κερδίσουν τους καταναλωτές.
“Την περίοδο των Χριστουγέννων οι καταναλωτές συμπεριφέρονται διαφορετικά απ΄ ότι την υπόλοιπη χρονιά. Αγοράζουν σαφώς περισσότερα τρόφιμα και καταναλωτικά προϊόντα απ΄ ότι συνήθως και δεν υπολογίζουν τόσο το κόστος”, εξηγεί ο ειδικός σε θέματα εμπορίου της εταιρίας καταναλωτικών ερευνών Nielsen, Φρανκ Κύβερ. Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το 97% των Γερμανών συνδέουν τα Χριστούγεννα με καλό φαγητό ενώ “μόλις” το 90% με δώρα. Αυτό αντικατοπτρίζεται απόλυτα και στους αριθμούς: την εβδομάδα προ των Χριστουγέννων ο τζίρος του λιανικού εμπορίου τροφίμων είναι αυξημένος κατά 40% σε σχέση με τον εβδομαδιαίο μέσο όρο.
Tete de Moine και Prosciutto di Parma
Εδώ και χρόνια τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ, όπως τα Aldi και Lidl, προσπαθούν να αποσπάσουν μερίδιο της τεράστιας αυτής πίτας, προσφέροντας πλέον κάθε Χριστούγεννα τρόφιμα και ποτά πολυτελείας που δεν εμπεριέχει η γκάμα των προσφερόμενων προϊόντων τους κατά τον υπόλοιπο χρόνο. Έτσι δίπλα στο φθηνό gouda βρίσκει κανείς αυτές τις μέρες γαλλικό Tete de Moine που έχει πενταπλάσια τιμή και δίπλα στο παραδοσιακό ζαμπόν θα δει κανείς και το πολύ ακριβότερο ιταλικό Prosciutto di Parma. Μόνον τα Αldi Sud προσφέρουν αυτές τις μέρες πάνω από 50 τέτοια εκλεκτά είδη.
Πώς αντιδρούν όμως οι καταναλωτές; Αγοράζουν εν τέλει ακριβά προϊόντα από τα discounter; Ο ειδικός σε θέματα εμπορίου Φρανκ Κύβερ έχει τις αμφιβολίες του: “Τα discounter τύπου Aldi και Lidl προσπαθούν εδώ και χρόνια να κερδίσουν μερίδιο της πίτας μέσω μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων πολυτελείας σε προσιτές τιμές. Αλλά αυτό δεν αποδίδει τα προσδοκώμενα”, όπως λέει.
“Η τάση των τελευταίων χρόνων είναι ξεκάθαρη: Τα ΄κλασικά’ σούπερ μάρκετ είναι οι νικητές αφού ανεβάζουν το μερίδιό τους κατά την περίοδο των Χριστουγέννων σε βάρος των discounter”. Όπως εξηγεί ο ειδικός, τις μέρες των γιορτών οι καταναλωτές επιζητούν ποικιλία και εναλλαγή. Γι΄ αυτό και ψωνίζουν συχνότερα στα παραδοσιακά σούπερ μάρκετ απ΄ ότι κατά τις υπόλοιπες μέρες του χρόνου. Η στρατηγική των Aldi και Lidl δεν κατάφερε να το αλλάξει αυτό, όπως λέει. “Αντιθέτως. Η τάση να ψωνίζει κανείς στα παραδοσιακά σούπερ πριν από τα Χριστούγεννα έχει ενισχυθεί”.
Σε συγκεκριμένα είδη προϊόντων όμως τα εκπτωτικά σούπερ μάρκετ έχουν καταφέρει να αυξήσουν τα τελευταία χρόνια σημαντικά τις πωλήσεις τους κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων. Αυτό αφορά κυρίως παιχνίδια και είδη δώρων και διακόσμησης.
Έριχ Ράιμαν (dpa)
Πηγή: Deutsche Welle
Σχετικά Νέα
-
Ευρωκοινοβούλιο: Νέοι κανόνες για την καταπολέμηση του ξεπλύματος χρήματος
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε μέτρα για την ενίσχυση της καταπολέμησης της νομιμοποίησης εσόδων από.
-
Τουρκία: Ο υπουργός Δικαιοσύνης προειδοποεί το φιλοκουρδικό κόμμα DEM με διακοπή λειτουργίας του
Ο υπουργός Δικαιοσύνης της Τουρκίας προειδοποίησε σήμερα το κύριο φιλοκουρδικό κόμμα DEM της χώρας.
-
«Κόντρα» μεταξύ Ερντογάν και Σταϊνμάιερ για Χαμάς και Ισραήλ
Τον Γερμανό πρόεδρο Φρανκ-Βάλτερ Σταϊνμάιερ υποδέχθηκε σήμερα Τετάρτη στην Άγκυρα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ.
-
Ο Μπάιντεν υπέγραψε τον νόμο για την βοήθεια στην Ουκρανία και την απαγόρευση του TikTok
Ο Τζο Μπάιντεν υπέγραψε την Τετάρτη το πολυπόθητο νομοσχέδιο παροχής οικονομικής βοήθειας στην εμπόλεμη.