ΓΑΛΑΞΙΑΣ: Επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, σε νέα καταστήματα και σε mini mall

Έρευνες δείχνουν ότι δύο στους τρεις καταναλωτές θα εμπιστεύονται στο εγγύς μέλλον αποκλειστικά την τεχνολογία για να κάνουν τις αγορές τους και να ενημερώνονται για τις προσφορές που τρέχουν στα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν. Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ, μολονότι συντηρητικός, αντιλαμβάνεται ότι χωρίς την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εργαλείων, η διατήρηση της υφιστάμενης πελατειακής βάσης τίθεται υπό αμφισβήτηση, όταν ο ανταγωνιστής έχει ενεργοποιήσει τα digital κανάλια διανομής και παίζει … μπάλα σε άλλο επίπεδο.

Την νέα εποχή στον κλάδο του λιανεμπορίου εγκαινιάζει η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΓΑΛΑΞΙΑΣ υλοποιώντας επενδύσεις στο κομμάτι της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου η καταναλωτική εμπειρία να γίνει προσωποποιημένη. Σε εκδήλωση που πραγματοποίησε ο ελληνικών συμφερόντων όμιλος, η κα Νίκη Χειμωνίδου, η οποία βρίσκεται επί 38 συναπτά έτη στην ηγεσία του ομίλου ΠΕΝΤΕ ΑΕ ΓΑΛΑΞΙΑΣ υπενθύμισε ότι πρόκειται για μια ιστορική εταιρεία με μισό αιώνα λειτουργίας, η οποία έχει καταφέρει μέσα στο χρόνο να παραμείνει σε ελληνικά χέρια.

«Επενδύσαμε στον παράγοντα άνθρωπο και είναι πολιτική την οποία ακολουθούμε μέχρι σήμερα, απασχολώντας 5000 εργαζόμενους. Οι ιδρυτές έκαναν κάτι πρωτοποριακό για την εποχή τους. Ξεχώρισαν τους άξιους και τους ικανούς εργαζόμενους και τους έκαναν μετόχους» τόνισε η κα Χειμωνίδου, προσθέτοντας πως είναι η μόνη επιχείρηση του κλάδου που ακολούθησε το εν λόγω μοντέλο λειτουργίας.

Η ίδια δεσμεύτηκε ότι η εταιρεία της θα συνεχίσει απρόσκοπτα τις επενδύσεις, λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η καινοτομία και οι νέες τεχνολογίες έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, βάζοντας παράλληλα ως στοίχημα, όχι μόνο την ποσοτική αλλά και την ποιοτική ανάπτυξη των σχέσεων με τους πελάτες και τους συνεργάτες.

«Σχεδιάζουμε διαρκώς προσφορές και προωθητικές ενέργειες τις οποίες δουλεύουμε μαζί με τους προμηθευτές μας» πρόσθεσε η κα Χειμωνίδου.

Εννέα νέα καταστήματα και ένα mini mall

 

Κάνοντας τον απολογισμό των τελευταίων πέντε δεκαετιών, ο Παναγιώτης Πουρσανίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΠΕΝΤΕ ΑΕ ΓΑΛΑΞΙΑΣ, πήγε πίσω στο χρόνο και στάθηκε στην ίδρυση της εταιρείας το 1971, όταν πέντε φίλοι αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δοκιμάσουν την τύχη τους στο λιανεμπόριο ανοίγοντας ένα κατάστημα ελαχίστων τετραγωνικών μέτρων. Σήμερα στο δίκτυο της ΓΑΛΑΞΙΑΣ συγκαταλέγονται 160 καταστήματα, εκ των οποίων  80 ιδιόκτητα με την αξία τους να ανέρχεται σε 120 εκατομμύρια ευρώ. Μέχρι το 2021 έχει προγραμματιστεί η δημιουργία 10 νέων καταστημάτων εκ των οποίων ένα mini mall στο οποίο θα στεγάζονται 40 καταστήματα, επένδυση που θα αγγίξει τα 30-32 εκατομμύρια ευρώ.

«Περιμένουμε τις σχετικές άδειες. Ελπίζω μέχρι τον Ιανουάριο να έχουν τακτοποιηθεί οι εκκρεμότητες και να προχωρήσουμε άμεσα σε κατασκευή. Τα καταστήματα θα βρίσκονται στην επαρχία, σε περιοχές που η ΓΑΛΑΞΙΑΣ δεν διαθέτει παρουσία» διευκρίνισε ο κ. Πουρσανίδης.

Η διοίκηση της εταιρείας θα προσπαθήσει να υλοποιήσει τις επενδύσεις αξιοποιώντας ίδια κεφαλαία. Άλλωστε, όπως επεσήμανε ο κ. Πουρσανίδης, ποτέ στην ιστορία της δεν υπήρξε τραπεζικός δανεισμός. Ξεκαθάρισε πάντως  πως σε περίπτωση που το project αντιμετωπίσει δυσκολίες, η χρηματοδότηση στην οποία θα προβεί θα είναι σίγουρα μικρή.

Για τα 9 καταστήματα που θα προστεθούν εντός της επόμενης διετίας στο δίκτυο της ΓΑΛΑΞΙΑΣ, το κόστος για κάθε κατάστημα υπολογίζεται σε 1,5 με 2 εκατ ευρώ. Τα πρώτα εγκαίνια θα λάβουν χώρα στα Μέγαρα με το αμέσως επόμενο κατάστημα να κόβει κορδέλα κοντά στο Πάσχα στην περιοχή του Μεγάλου Πεύκου.

Ο κ. Πουρσανίδης απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς της ΓΑΛΑΞΙΑΣ από τρίτους, ενώ όπως είπε, πάντα η διοίκηση εξετάζει τυχόν ευκαιρίες για να τοποθετηθεί επιχειρηματικά. Η εκτίμηση του είναι ότι ο φετινός τζίρος θα κινηθεί οριακά πάνω συγκριτικά με εκείνον του 2018. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρυσι η διοίκηση προχώρησε σε αυξήσεις μισθών της τάξης του 20%.

Αναφερόμενος στη μετάβαση της ΓΑΛΑΞΙΑΣ στη νέα εποχή και στην επένδυση στο ΑΙ, που υπολογίζεται σε 200.000 ευρώ την τελευταία διετία, ο κ. Πουρσανίδης τη χαρακτήρισε απαραίτητη καθώς θα συμβάλλει στην προσέλκυση νεαρότερων σε ηλικία πελατών, κάτω των 35 ετών, στους οποίους, μέχρι πρότινος, δεν ήταν δυνατή.

Αποκάλυψε πως στον σχεδιασμό, αλλά όχι άμεσα, προβλέπεται το στήσιμο on line καταστήματος όπως επίσης και η δημιουργία αποθηκών. Τέλος αναφορά έγινε και στο κομμάτι της Εταιρικής Υπευθυνότητας το οποίο βρίσκεται ψηλά στην αναπτυξιακή ατζέντα. Το business plan περιλαμβάνει την καθολική αντικατάσταση όλων των λαμπών παλαιού τύπου με led και την εμφύτευση πράσινου σε όλους τους ακάλυπτους χώρους των καταστημάτων. Ήδη από το 2010 περί τα 20 κατάστημα έχουν γίνει «πράσινα» με την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών

Η «έξυπνη» κάρτα

Η διοίκηση της ΓΑΛΑΞΙΑΣ, η οποία θεωρούνταν αρκετά εσωστρεφής, τα τελευταία χρόνια κάνει focus στην digital παρουσία της, αξιοποιώντας τη δυνατότητα που της παρέχουν τα social media. Μέσα από το Facebook και πιο συγκεκριμένα από το messenger καθημερινά ενημερώνονται περισσότεροι από 20.000 καταναλωτές.

Πηγαίνοντας ένα βήμα παρά πέρα παρουσίασε την Κάρτα πιστότητας ΓΑΛΑΞΙΑΣ, η οποία φέρει τον τίτλο: «Η δίκη μου κάρτα Bonus», έχει ενεργοποιηθεί πριν τη λάβει ο πελάτης στο ταμείο και είναι ταυτισμένη με τον αριθμό του τηλεφώνου του.   Η καινοτομία όμως έγκειται στο ότι ο ΓΑΛΑΞΙΑΣ δημιούργησε το δικό του «νόμισμα». Όπως εξήγησαν τα μέλη της διοίκησης, μέσα από ένα σύστημα ποντοδότησης, δίνονται διαρκώς επιβραβεύσεις σε όσους πελάτες είναι πραγματικά engaged.

Ειδικότερα, ο πελάτης, μέσω του Bravo Bonus, μπορεί να «κάψει» μέρος των πόντων που έχει συγκεντρώσει, για να αγοράσει συγκεκριμένα προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή. Την ίδια ώρα, μέσω της ειδικής on line εφαρμογής  έχει στα χέρια του τον απόλυτο έλεγχο και γνωρίζει, ανά πάσα ώρα και στιγμή, τι κέρδος είχε από τις αγορές του σε ημερήσια, μηνιαία και ετήσια βάση. Στα προνόμια έρχονται να προστεθούν οι επιβραβεύσεις εκτός των καταστημάτων ΓΑΛΑΞΙΑΣ, που αφορούν θεάματα (θέατρο, κινηματογράφο), αθλητικά είδη, καφετέριες, εστιατόρια κ.α.

«Έχουμε το πρώτο ΑΙ Loyalty system στην Ελλάδα. Για πρώτη φορά ο καταναλωτής θα ενημερώνεται με μήνυμα για την ενέργεια στην οποία πρέπει να προβεί ώστε να έχει τη μέγιστη δυνατή απόδοση σε κάθε κωδικό. Δίνουμε έμφαση στο customer journey και σκοπός μας είναι κάθε καταναλωτής να βλέπει εντελώς διαφορετικές σελίδες στο σάιτ με βάση το τι καταναλώνει».

Επί της ουσίας Tailor made προσφορές με την επιστράτευση της τεχνητής νοημοσύνης που θα «τσιμπάνε» τον Έλληνα καταναλωτή όταν αυτός θα είναι «ώριμος» να ψωνίσει.

Η δική μου κάρτα BONUS αναμένεται να κάνει ντεμπούτο αρχές Δεκέμβρη, ενώ το πρόγραμμα «προσφορές για εμένα» θα  λανσαριστεί τον Φεβρουάριο του 2020.

Σχετικά Νέα