Γ. Παρίσης: Το Ελληνικό Yachting κινδυνεύει να μπει σε μια περίοδο κάμψης και υστέρησης

«Το Ελληνικό Yachting κινδυνεύει να μπει σε μια περίοδο κάμψης και υστέρησης καθώς επιμένουμε σε ένα ξεπερασμένο, χαοτικό μοντέλο διοίκησης και κοινής  διαχείρισης, μέσω όλων των εκπροσώπων ταυτόχρονα», αναφέρει σε συνέντευξή του ο Γιώργος Παρίσης, καθηγητής στο παράρτημα στην Ελλάδα της Ναυτικής ακαδημίας του Southampton Warsash και στην Super Yacht Academy.

«Για να μπορέσει η συγκεκριμένη αγορά  να σταθεί και να διατηρήσει την αξιοπιστία της  θα πρέπει η χώρα και οι φορείς  να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικότητα την απειλή της επόμενης ημέρας. Αυτό σημαίνει ότι αφενός θα πρέπει να  έχουμε υγιή πληρώματα αλλά αφετέρου και υγιείς επιχειρήσεις ώστε να καταφέρουμε να ανταπεξέλθει ο κλάδος αυτή την πρωτόγνωρη πρόκληση», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Παρίσης στη συνέντευξή του.

Αναλυτικά η συνέντευξη του Γ. Παρίση* στο Thecaller.gr:

Ο  Τουρισμός είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας. Σημαντικός του πυλώνας είναι τα σκάφη αναψυχής. Πως βλέπετε από την εμπειρία σας την επόμενη μέρα;

«To Ελληνικό Yachting, και εννοώ τον πραγματικά δυναμικά αναπτυσσόμενο κλάδο  υψηλών απαιτήσεων  Yachting Επαγγελματικών Σκαφών αναψυχής από 30 μέτρα και πάνω ( Mega και Super Yachts ), για να μπορέσει να έχει «επόμενη ημέρα» θα πρέπει o κρατικός μηχανισμός και οι εμπλεκόμενοι φορείς  να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικότητα τις συνέπειες της κρίσης του covid19. Για να μπορέσει η συγκεκριμένη αγορά  να σταθεί και να διατηρήσει την αξιοπιστία της  θα πρέπει η χώρα και οι φορείς  να αντιμετωπίσουν με αποτελεσματικότητα την απειλή της επόμενης ημέρας.
Αυτό σημαίνει ότι αφενός θα πρέπει να  έχουμε υγιή πληρώματα αλλά αφετέρου και υγιείς επιχειρήσεις ώστε να καταφέρουμε να ανταπεξέλθει ο κλάδος αυτή την πρωτόγνωρη πρόκληση». Αυτό θα είναι  το βασικό εργαλείο προσέλκυσης επιβατών επιπέδου HNWI & UHNWI, οι οποίοι θα πρέπει να νιώσουν ότι η συγκεκριμένη βιομηχανία στην χώρα μας  έχει ένα σοβαρό πρωτόκολλο διαχείρισης κρίσεων που αντιμετωπίζει ακόμη και τέτοιου είδους καταστάσεις.
Είναι επίσης ζωτικής σημασίας να στηριχθεί έμπρακτα και όχι με φιλοδωρήματα και αγαθοεργίες των 800 ευρώ το βασικό ASSET που διαθέτουν τα υπό Ελληνική σημαία Mega και Super Yachts που δεν είναι άλλο από τα πληρώματα τους. Η συγκεκριμένη αγορά  είναι βασικός πυλώνας για τον θαλάσσιο τουρισμό και κατάφερε παρά την κρίση των τελευταίων ετών  να σταθεί όρθια παρουσιάζοντας σημαντικότατη ανάπτυξη, διεκδικώντας μια υψηλή θέση στη συνείδηση των ναυλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο  χάρη κυρίως στις ικανότητες που απέδειξαν πως έχουν τα Ελληνικά πληρώματα αλλά και στις σημαντικές επενδύσεις των πλοιοκτητών στο ανθρώπινο δυναμικό».

Τι πρέπει να αλλάξει σε αυτό που λέμε Ελληνικός θαλάσσιος Τουρισμός;

Τι προτείνετε για την επόμενη μέρα;

«Μια καινοτόμα λύση θα ήταν η αναδιάρθρωση των ομάδων διαχείρισης  με στόχο την υπέρβαση της κρίσης και την δημιουργία μιας υγιούς βάσης στην οποία το συμφέρον των πολλών που εμπλέκονται στον θαλάσσιο τουρισμό θα εφάπτεται με το συμφέρον του κάθε ενός ξεχωριστά. Θα ήταν ιδανικό η πολιτική ηγεσία να προβεί άμεσα στην  θεμελίωση τριών ξεχωριστών ομάδων εργασίας για την κάθε μία κατηγορία σκαφών ξεχωριστά:

  1. Mega & Super Yachts
  2. Zoo Boats & Daily Trip Cruisers
  3. Sailing Yachts

Κάθε μια από τις κατηγορίες αυτές, διαθέτει διαφορετικό ανθρώπινο δυναμικό, διαφορετικούς επενδυτές, διαφορετικό ανταγωνισμό και διαφορετικά προβλήματα. Για παράδειγμα, αν μιλήσουμε για τα πρωτόκολλα υγείας που θα πρέπει να δημιουργηθούν αυτά δεν μπορούν να είναι ρεαλιστικής αξίας εάν σχεδιαστούν από στελέχη του λιμενικού, δύο πράκτορές, έναν πλοιοκτήτη και δύο-τρείς “παράγοντες” που κυκλοφορούν από εδώ και από εκεί στα υπουργεία και τις ενώσεις. Θα πρέπει οι επιτροπές που θα δημιουργήσουν αυτά τα πρωτόκολλα να στελεχώνονται εκτός από το επιστημονικό προσωπικό των υπουργείων από μια ομάδα Πλοιάρχων (για την κάθε μια από αυτές τις τρείς κατηγορίες ξεχωριστά)  με τεχνογνωσία και πραγματική εμπειρία στον χώρο αλλά και ακαδημαϊκό υπόβαθρο. Εννοείται πως παρών σε αυτές τις επιτροπές θα πρέπει να είναι  και ο επίσημος φορέας που εκπροσωπεί τα πληρώματα αλλά και οι εμπλεκόμενοι φορείς από εργοδοτικές ενώσεις ή ενώσεις πρακτόρων στις κατηγορίες σκαφών που εμπλέκονται. Μόνο ένας τέτοιος συνδυασμός μπορεί να παράξει ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες και λειτουργικές πρακτικές».

«Αυτό που λέω είναι πως πρέπει να δουλέψουν αυτοί που πρέπει για αυτό που πρέπει ώστε η χώρα που λέγεται Ελλάδα και έχει αντιμετωπίσει βάση στατιστικών με επιτυχία τον Covid-19 και να αδράξει την ευκαιρία ώστε να παραμείνει τόσο ένας από τους βασικούς πυλώνες του παγκόσμιου Yachting  όσο και ένας από τους βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Χώρας.  Όσοι εργαζόμαστε πραγματικά στην αγορά των σκαφών αναψυχής και δεν ζούμε ευκαιριακά από αυτήν, λέμε ότι “όλα αλλάζουν και όλα εξαρτώνται από εμάς”. Να τα αλλάξουμε όλα! Να γίνουμε πρωταγωνιστές. Το μόνο που χρειάζεται είναι δουλειά και ικανότητες! Ας βάλουμε επιτέλους μπροστά, σε κάθε κατηγορία σκαφών αναψυχής , όχι αυτούς που τα λένε καλά αλλά εκείνους που γνωρίζουν πως να τα κάνουν σωστά».

*O Γιώργος Παρίσης, είναι Cpt. MMa MSc, D.M καθηγητής στο παράρτημα στην Ελλάδα της Ναυτικής ακαδημίας του Southampton Warsash και στην Super Yacht Academy, μέλος της Γραμματείας του Τομέα Τουρισμού του ΚΙΝ.ΑΛ και μέλος της κεντρικής επιτροπής της Ε.Δ.Ε.Μ

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα