Γ. Μυλόπουλος: Ολέθριο λάθος η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου

«Οποιαδήποτε παρέκκλιση από την λύση της διατήρησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου θα μας πάει πίσω και θα κοστίσει σε χρήμα και σε χρόνο» δήλωσε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γ. Μυλόπουλος μιλώντας στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης και την εκπομπή «Ορθά-Κοφτά».

Ο Γ. Μυλόπουλος σχολιάζοντας την συζήτηση που έχει ανοίξει από τη νέα κυβέρνηση σχετικά με το ενδεχόμενο αλλαγής του σχεδίου διατήρησης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου του Μετρό τόνισε τα εξής:

«Δεν χρειάζεται να είσαι πολιτικός μηχανικός για να καταλάβεις ότι αν κάνεις μια εγκατάσταση και την ξηλώσεις και την ξαναξεκινήσεις από την αρχή χάνεις χρόνο και χρήμα. Από το 2012 που βρέθηκαν τα αρχαία στην Βενιζέλου μέχρι το 2016 που ήρθαμε εμείς και ξεκινήσαμε να εφαρμόζουμε αυτή τη λύση της κατά χώρα ανάδειξης των αρχαιοτήτων δεν είχε γίνει τίποτα στο σταθμό. Διαφωνούσαν αν έπρεπε να πάρουν τα αρχαία και να τα πάνε στο στρατόπεδο Παύλου Μελά ή αν θα έπρεπε να τα αποσπάσουν και να τα επανατοποθετήσουν όπως έλεγε τότε ο Κ. Ζέρβας ή αν θα έπρεπε τα αρχαία να μείνουν στη θέση τους και ο σταθμός να κατασκευαστεί με τα αρχαία κατά χώρα. Ενόψει αυτού του διλήμματος από το 2012 μέχρι το 2016 δεν έγινε τίποτα».

Σημείωσε ακόμη ότι «από το 2016 που αναλάβαμε την διοίκηση της Αττικό Μετρό καθίσαμε στο ίδιο τραπέζι με τους αρχαιολόγους, το Υπουργείο Πολιτισμού, την Εφορία Αρχαιοτήτων και τον δήμαρχο Γ. Μπουτάρη και αποφασίσαμε ότι καλύτερη λύση για να σωθούν και τα αρχαία και να αναδειχθεί η αρχαιολογική ταυτότητα της πόλης αλλά και για να συνεχίσει το Μετρό είναι η κατά χώρα ανάδειξη των αρχαιοτήτων. Βρίσκουμε τεχνική λύση που προϋπήρχε καθώς είχε υποβληθεί από το πανεπιστήμιο επί πρυτανείας μου. Έγινε μία σύνθεση των τριών λύσεων που είχαν προταθεί και κατατέθηκαν στο ΚΑΣ. Τον Φεβρουάριο του 2017 πήραμε έγκριση να ξεκινήσουμε την κατασκευή του σταθμού. Ο σταθμός ουσιαστικά ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2018 με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2023».

Ερωτηθείς αν αλλάξει αυτή η απόφαση τι θα συμβεί, ο Γ. Μυλόπουλος απάντησε ότι θα χρειαστεί να ξηλωθούν όλα όσα έγιναν τα τελευταία τέσσερα χρόνια.«Θα ξηλωθεί δηλαδή η κατάχωση των αρχαιοτήτων με σάκους άμμου που χρειάστηκε 1,5 χρόνο για να γίνει και άλλος τόσος χρόνος προκειμένου οι σάκοι άμμου να αφαιρεθούν για να αναδειχθούν τα αρχαία. Μετά χρειάζεται να γίνουν μελέτες για την απόσπαση, να πάρουν νέα άδεια από το ΚΑΣ και να προχωρήσουν στην απόσπαση, κάτι που χρειάζεται χρόνο και κόστος. Τρίτον, αν σηκώσουν τα αρχαία κάτω από το πάτωμα σε απόσταση τεσσάρων μέτρων υπάρχουν αρχαιολογικά ευρήματα που θα πρέπει να ανασκαφούν αρχαιολογικά, κάτι που τώρα δεν χρειάζεται να γίνει. Η καθυστέρηση συνολικά μπορεί να ανέρχεται σε τέσσερα χρόνια δηλαδή να φτάσουμε το 2027».

Σχολιάζοντας ακόμη τις δηλώσεις του νέου δημάρχου Θεσσαλονίκης για τον σταθμό της Βενιζέλου ο κ. Μυλόπουλος ξεκαθάρισε ότι «ο κ. Ζέρβας είπε ότι καλύτερη λύση πίστευα ότι είναι η απόσπαση αρκεί να είναι η φθηνότερη και πιο σύντομη λύση. Και ξέρει πολύ καλά ότι σήμερα δεν είναι η φθηνότερη και πιο σύντομη λύση. Ακόμη και αν ήταν σήμερα δεν είναι. Θα είναι ολέθριο αν επιλεχθεί η λύση της απόσπασης. Η διαμάχη προ του 2016 κόστισε στην πόλη πρόσθεσε τέσσερα χρόνια καθυστέρησης του έργου, έκλεισε μαγαζιά και κόστισε στο ελληνικό Δημόσιο 180 εκατ. ευρώ αποζημίωση στον εργολάβο. Αν επαναφέρουμε από εγωισμό τη λύση του 2014 ξανά θα χάσουμε χρόνο, θα κλείσουν επιχειρήσεις και θα χρειαστούν αποζημιώσεις στον εργολάβο».

Κατέληξε λέγοντας ότι «οι νέοι κυβερνώντες πρέπει να ακολουθήσουν κατά γράμμα την λύση που προωθούμε σήμερα, είναι ο συντομότερος δρόμος και ο πιο σίγουρος τρόπος το έργο να τελειώσει. Οποιαδήποτε παρέκκλιση μας πάει πίσω και θα κοστίσει και σε χρήμα και σε χρόνο. Η σημερινή διοίκηση παρέλαβε ένα έργο εν υπνώσει, στο 30% και το παραδίδει στο 70%. Επιπλέον παραδίδουμε ένα ταμείο με αποθεματικό 1 δισ. ευρώ στην Αττικό Μετρό για να ολοκληρωθεί το έργο και να πληρωθούν τα δάνεια και οι υποχρεώσεις της εταιρείας».

Σχετικά Νέα