Γ. Αμανατίδης: Μετέωρα τα βήματα του νομοσχεδίου για το ΥΠΕΞ

«Δειλά και μετέωρα, χωρίς τις απαιτούμενες τομές, διακρίνονται από εσωστρέφεια παρά τις διακηρύξεις, στερούν τις διπλωματικές αρχές μας εργαλείων και δυνατοτήτων για εξωστρεφείς δράσεις, αφού δεν επιλύουν, αλλά αντιθέτως, επιτείνουν την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση στο ΥΠΕΞ» είπε ο πρώην υφυπουργός Εξωτερικών, καθώς δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες, ούτε εξυπηρετούν την αποστολή του υπουργείου, σε αντίθεση με τα όσα έγιναν από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία εφάρμοσε ενεργητική και πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική.

«Στην κατεύθυνση αυτή και σε δύσκολες συνθήκες», όπως υπενθύμισε, «εδραιώσαμε το κύρος και τον ρόλο της χώρας, εντός και πέραν της Ε.Ε., αξιοποιήσαμε  όλους τους διεθνείς οργανισμούς, λύσαμε ένα από τα μείζονα εθνικά ζητήματα της χώρας με την Συμφωνία των Πρεσπών και καταστήσαμε την Ελλάδα  κύριο πυλώνα ειρήνης και σταθερότητας στα Βαλκάνια και στην Ανατολική Μεσόγειο».

«Η πολιτική αυτή, έδωσε προστιθέμενη αξία στη χώρα και στη θέση της στην διεθνή σκηνή» τόνισε και σε αυτή τη βάση, ο ΣΥΡΙΖΑ είχε σχεδιάσει το νέο Οργανισμό του ΥΠΕΞ που δεν πρόλαβε να καταθέσει και εισηγείται, τώρα,  η κυβέρνηση της ΝΔ.

«Η συζήτηση αυτή, ιδιαίτερα μετά την ακρόαση των φορέων, επιβεβαίωσε», όπως υποστήριξε, «τις αρχικές μας εκτιμήσεις, ότι παρά την υιοθέτηση αρκετών εκ των άρθρων του δικού μας νομοσχεδίου και για το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, τα βήματα είναι δειλά και μετέωρα», επειδή ο νέος Οργανισμός που φέρνει η ΝΔ δεν «βλέπει στο μέλλον», δεν προωθεί τη διεθνή θέση της χώρας και τις προτεραιότητες της εξωτερικής μας πολιτικής στο σύγχρονο, απαιτητικό και ορισμένες φορές δυσχερές περιβάλλον και τις προκλήσεις της παγκοσμιοποίησης.

«Η σταθερή μείωση του προϋπολογισμού του ΥΠΕΞ, την τελευταία δεκαετία, αλλά και ο τελευταίος προϋπολογισμός του 2021, που ανέρχεται μόλις στο ποσό των περίπου 288 εκατομμυρίων» πρόσθεσε, «καθιστά απολύτως δυσχερή την ενσωμάτωση του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας και ανεφάρμοστη την πρόβλεψη για τις ιδρυόμενες νέες δομές με αλληλεπικαλυπτόμενες αρμοδιότητες».

Ειδικά για την υποστελέχωση, σημείωσε ότι: «η μείωση 120 θέσεων συντελείται στους χαμηλούς βαθμούς, θέτοντας σε κίνδυνο την μελλοντική στελέχωση του κατεξοχήν επιτελικού κλάδου του ΥΠΕΞ, ενώ ανάλογες μειώσεις συντελούνται και στους άλλους κλάδους του Διοικητικού Προξενικού, των Επικοινωνιών Πληροφορικής και της Διοικητικής και Λογιστικής Υποστήριξης».

«Αποτελούν ημίμετρα και λάθος πολιτική» εκτίμησε, «η αποδυνάμωση των πολιτικών διευθύνσεων  και ο πολλαπλασιασμός των διευθύνσεων ελέγχου και συντονισμού. Ο διπλασιασμός του αριθμού των ειδικών αποστολών στο εξωτερικό. Η αύξηση  του χρόνου παραμονής των διπλωματών στο βαθμό του Γραμματέα.Η τοποθέτηση επιτελικών υπαλλήλων από το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης με επιτελικές αρμοδιότητες σε προσωποπαγείς θέσεις ενώ τους δίνετε την επιλογή να επιστρέψουν στο υπουργείο τους, δημιουργώντας σοβαρά κενά αρμοδιοτήτων».

Ως προς τον στρατηγικό σχεδιασμό, πρότεινε στη συνέχεια, την ανάγκη ίδρυσης Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας.

«Διάταξη που περιλαμβανόταν στο σχέδιο νόμου του 2019, που είχαμε καταρτίσει, ένας σύγχρονος θεσμός, που έχει υιοθετηθεί από πολλές χώρες, κρίσιμο ζήτημα για τη χώρα, όσον αφορά την στρατηγική ασφαλείας της. Το τονίζουμε ξανά, δεν αρκεί μόνο να υπάρχει Σύμβουλος Εθνικής Ασφάλειας, δεν αρκεί το Γραφείο Αμυντικών Θεμάτων» επισήμανε, ο Γιάννης Αμανατίδης, ο οποίος κατέληξε λέγοντας πως ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επιζητεί για το υπουργείο Εξωτερικών, «έναν Οργανισμό επικαιροποιημένο, σύγχρονο και λιτό, με διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών, ικανό να ανταποκριθεί στις ανάγκες εξυπηρέτησης των εθνικών συμφερόντων της πατρίδας μας, με μια συνεκτική εθνική στρατηγική στην εξωτερική πολιτική και με ενίσχυση υλικά και ηθικά των “αγωνιστών” υπηρετούντων στο ΥΠΕΞ».

Παρακολουθήστε ολόκληρη την εισήγηση του Γιάννη Αμανατίδη στην Ολομέλεια:

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα