Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Φόρουμ για τα Άτομα με Αναπηρία (EDF), που εδρεύει στις Βρυξέλλες, απευθύνει έκκληση προς την ΕΕ να θεσπίσει αυστηρούς κανονισμούς που θα διασφαλίζουν ότι οι αερομεταφορές θα είναι προσβάσιμες σε όλους.
Οι κανονισμοί, οι οποίοι ποικίλλουν σημαντικά από τη μια στην άλλη αεροπορική εταιρεία, είναι συχνά δυσεύρετοι ή δύσκολο να ερμηνευτούν, μια κατάσταση που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην επιτραπεί η επιβίβαση σε επιβάτες με αναπηρίες, αναφέρεται στην έκθεση.
“Η έκθεσή μας δείχνει ξεκάθαρα τους ζωντανούς εφιάλτες που βιώνουν άτομα με αναπηρίες όταν απλώς προσπαθούν να κάνουν αυτό που κάνουν καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι”, δήλωσε η πρόεδρος του Φόρουμ Γκούντα Άντσα.
“Είμαστε άνθρωποι–ταξιδεύουμε για επαγγελματικούς λόγους, για συναισθηματικούς, για οικογενειακούς, για λόγους αναψυχής– οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να το αναγνωρίζουν”, σχολίασε.
Η ίδια επικαλέστηκε το παράδειγμα ενός νεαρού Βρετανού, του Μπράντον Ότον, στον οποίο αρνήθηκαν την επιβίβαση οι αρχές του αεροδρομίου στα Ιστ Μίντλαντς προκειμένου να μεταβεί στην πόλη Μάλαγα της Ισπανίας, τον Νοέμβριο του 2021, επειδή οι υπηρεσίες εδάφους του αεροδρομίου ισχυρίστηκαν ότι το αναπηρικό αμαξίδιό του ήταν “υπερβολικά βαρύ”.
Σύμφωνα με την EDF, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αναθεωρήσει τους σχετικούς κανονισμούς ώστε να πάψουν τα περιστατικά άρνησης της επιβίβασης σε ΑμεΑ.
Θα πρέπει επίσης να θεσπίσει το δικαίωμα σε ταχεία και δίκαιη αποζημίωση σε περίπτωση που μια αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβαση σε άτομο με αναπηρία.
Η καταστροφή ή οι φθορές σε εξοπλισμό κινητικότητας είναι επίσης ευρείες, όπως επισημαίνει το Φόρουμ, με αποτέλεσμα, όχι απλώς να είναι δαπανηρή η επισκευή του, αλλά και να κινδυνεύει και η ζωή του επιβάτη ΑμεΑ.
Η Νάντια Χαντάντ, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του Φόρουμ, είπε ότι σε μια πτήση από το Σαρλ ελ-Σέιχ της Αιγύπτου προς τις Βρυξέλλες έσπασε η πλάτη του αναπηρικού αμαξιδίου της.
“Στερήθηκα την ανεξαρτησία μου και χρειάστηκε να πληρώσω για να την ανακτήσω”, σημείωσε.
Το EDF ανέφερε ότι ο κανονισμός της ΕΕ θα πρέπει να καθορίζει “την πλήρη αποζημίωση κατεστραμμένου ή απολεσθέντος μηχανισμού κινητικότητας” από τις εταιρείες καθώς επί του παρόντος οι εταιρείες κατατάσσουν τα αναπηρικά αμαξίδια και άλλα κινητικά βοηθήματα στην κατηγορία των αποσκευών, γεγονός που σημαίνει ότι συχνά η αποζημίωση δεν καλύπτει το κόστος τους.
Η έκθεση θα παρουσιαστεί στην Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν στις 3 Μαΐου.
Σχετικά Νέα
-
Αργεντινή: Μις Μπουένος Άιρες στέφθηκε για πρώτη φορά 60χρονη
Στην Αργεντινή η δικηγόρος και δημοσιογράφος Αλεχάντρα Ροντρίγκεθ αμφισβήτησε έμπρακτα τα πρότυπα ομορφιάς και.
-
Οι εκλογές στη Βόρεια Μακεδονία υπονομεύουν τη Συμφωνία των Πρεσπών
Τα αποτελέσματα του πρώτου γύρου των προεδρικών εκλογών στη Βόρεια Μακεδονία, ο οποίος διεξήχθη.
-
ΗΠΑ: Στο Κολούμπια οι περισσότερες συλλήψεις φοιτητών από την εποχή του Βιετνάμ
Στις ΗΠΑ στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια στη Νέα Υόρκη την περασμένη εβδομάδα έγιναν πάνω από 100 συλλήψεις.
-
Νέα επίσκεψη Μπλίνκεν στη Μ. Ανατολή: Ταξιδεύει τη Δευτέρα στη Σαουδική Αραβία
Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας θα ταξιδέψει στη Σαουδική Αραβία τη Δευτέρα και την.