EY – ΙΕΛΚΑ: Έπεται περαιτέρω ανάπτυξη του online delivery

Στο 10ο συνέδριο του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, Ι.Ε.Λ.Κ.Α., που έλαβε χώρα την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου, συμμετείχε η ΕΥ. Το συνέδριο ήταν αφιερωμένο στο μέλλον του λιανεμπορίου (retailing) και των βιομηχανιών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCGs), και τον ρόλο των επιχειρήσεων αυτών κατά την επόμενη δεκαετία. Σημαντικές προκλήσεις, όπως η παγκοσμιοποίηση, η γήρανση του πληθυσμού, η κλιματική αλλαγή, και ο περιορισμός των διαθέσιμων παραγωγικών πόρων, αναμένεται να οδηγήσουν σε δραστική αναδιάρθρωση τον κλάδο, σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα.

Στο πλαίσιο αυτό, το συνέδριο επικεντρώθηκε στις βασικές προτεραιότητες του κλάδου που είναι σήμερα η καινοτομία, η διατροφή, το κλίμα και η κυκλική οικονομία.

Βασικοί ομιλητές στο συνέδριο ήταν στελέχη επιχειρήσεων του λιανεμπορίου και των βιομηχανιών ταχυκίνητων προϊόντων, αλλά και του τομέα της τεχνολογίας, καθώς και ερευνητές και ακαδημαϊκοί με εξειδίκευση στο λιανεμπόριο, από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στο συνέδριο μίλησε ο Mikhail Filippov, Director του Retail Performance Improvement Group, του παγκόσμιου εξειδικευμένου κέντρου της ΕΥ, το οποίο, με έδρα τη Μόσχα, βοηθά τις επιχειρήσεις σε όλον τον κόσμο να κατανοήσουν και να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο χώρος του λιανεμπορίου.

Ο Mikhail Filippov αναφέρθηκε στη συνεχιζόμενη διείσδυση των online αγορών σε όλον τον κόσμο, τονίζοντας ότι η αγορά αυτή θα συνεχίσει να αναπτύσσεται με διψήφιους ρυθμούς αύξησης τα επόμενα χρόνια. Το μερίδιο αγοράς των online αγορών στο λιανεμπόριο αναμένεται να αυξηθεί από 2% στις ΗΠΑ το 2018 σε 8% το 2025, από 6% σε 15% στην Κίνα και από 20% σε 30% στη Νότιο Κορέα. «Οι τιμές, το εύρος του χρόνου παράδοσης και η ευκολία χρήσης της ιστοσελίδας του προμηθευτή, θα είναι οι βασικοί παράγοντες που θα καθορίσουν τον ρυθμό ανάπτυξης των online αγορών», εξήγησε ο Mikhail Filippov.

Ο ομιλητής ανέλυσε τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το online λιανεμπόριο, αναφερόμενος στο παράδειγμα της Azbuka Vkusa, μίας Ρωσικής αλυσίδας καταστημάτων η οποία καλύπτει μια αγορά 20 εκατ. καταναλωτών στη Μόσχα και την Αγία Πετρούπολη.

Η επιλογή της συγκεκριμένης μελέτης περίπτωσης (case study) έγινε σκόπιμα, ώστε να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά πολλών λιανεμπορικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα, καθώς η αλυσίδα αυτή έχει κύκλο εργασιών περί το 1 δις. ευρώ, αριθμώντας 150 καταστήματα.

Στην προσπάθεια για εξεύρεση της βέλτιστης λύσης αναφορικά με την εξυπηρέτηση παραγγελιών του e-commerce, τρεις μεγάλες προκλήσεις αντιμετωπίστηκαν:

  • το ταξίδι του πελάτη (customer journey) και ο ανασχεδιασμός της ηλεκτρονικής σελίδας της εταιρείας
  • οι εντός των καταστημάτων λειτουργίες συλλογής και οι απαιτούμενες λύσεις πληροφορικής τεχνολογίας (IT)
  • η διανομή «πόρτα-πόρτα» (last mile delivery)

Ο συνδυασμός του βέλτιστου λειτουργικού μοντέλου με την αξιοποίηση της τεχνολογίας (π.χ. smartwatches, smart phones με voice calling, και crowd sourcing last mile delivery), έφερε σημαντικά αποτελέσματα, όπως:

  • εκπλήρωση και διανομή παραγγελιών σε μία ώρα από τη λήψη τους
  • διάθεση 12.000 κωδικών
  • μέση αξία καλαθιού 80 ευρώ
  • συνολικό κόστος εκπλήρωσης παραγγελιών στα 7 ευρώ

Με την ευκαιρία του συνεδρίου του Ι.Ε.Λ.Κ.Α., ο κ. Θάνος Μαύρος, Υπεύθυνος Supply Chain & Operations της EY για την περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, δήλωσε: «Το τοπίο στο λιανεμπόριο και τις βιομηχανίες ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων θα αλλάξει δραστικά τα επόμενα χρόνια. Η ψηφιακή επανάσταση, η στροφή προς την κυκλική οικονομία και η μάχη μεταξύ όσων στηρίζουν ή εναντιώνονται στην παγκοσμιοποίηση, θα μετασχηματίσουν τον κλάδο ταχύτερα απ’ ότι μπορούσαμε να φανταστούμε πριν λίγα χρόνια. Οι επιχειρήσεις του κλάδου στην Ελλάδα θα πρέπει να κατανοήσουν τις επερχόμενες αλλαγές και να προσαρμόσουν τη στρατηγική τους για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις αυτές».

Ακολουθήστε το The Indicator στο Google news

Σχετικά Νέα